VYBERTE SI REGION

Je třeba zajistit podmínky pro bezpečnou práci, říká Pavluš

Břeclav, Hodonín /ROZHOVOR/ - Prací prášky, aviváže, dezinfekce, prostředky do myček, ale i kosmetiku nebo bazénovou chemii. To všechno vyrábí česká společnost Solira Company. V břeclavském závodu zaměstnává asi sedm desítek lidí, mimo jiné také z Hodonínska. Její produkty míří do domácností i k profesionálním úklidovým firmám. V pracích prášcích Soliry perou dresy například hodonínští Drtiči. „Důležitá je kvalita," říká generální ředitel společnosti Zdeněk Pavluš.

1.12.2014
SDÍLEJ:

Generální ředitel Solira Company Zdeněk Pavluš.Foto: Archiv společnosti

Jaké máte při svém podnikání priority? Na čem si zakládáte?

Nasloucháme zákazníkům. Neodmítáme žádného, dokážeme dělat i malé série. To je naše plus a výhoda oproti konkurenci. Pracujeme s tisíci položkami, ať už jsou to jiné obaly, privátní značky nebo jiné gramáže a koncentrace jednotlivých prostředků. Toto umíme a na tom si zakládáme. Důraz ale klademe také na prvotřídní jakost a kvalitu poskytovaného servisu, bez něhož se rozhodně neobejdeme.

Pracujete s chemií, jak se chováte vůči životnímu prostředí? Co je pro vás pojem odpovědné chování?

Už z principu našeho podnikání musíme být odpovědní. Není možné, abychom vyráběli, byli úspěšní, zaměstnávali lidi, platili mzdy a špatně se chovali k životnímu prostředí. To bychom tu dlouho nebyli. Úřady nás pravidelně kontrolují, a i když se někdy může zdát všechno jako hrozná byrokracie, výsledky nás ujišťují v tom, že to děláme dobře. O veškeré tříděné odpady se nám stará profesionální firma z Hodonína.

Můžete v krátkosti zmínit příklady bezpečnostních podmínek, které naplňujete?

Zaměstnanci musí používat bezpečnostní ochranné pomůcky, což souvisí také s požární ochranou, kdy musíme mít oddělený sklad hořlavin a jasně dané úseky a kontrolované prostředky pro to, kdyby se něco stalo. Byť jsou naši zaměstnanci pravidelně proškolováni, mohou někdy udělat chybu. Naše směrnice zajišťují, že kdyby se stala nějaká havárie, bude mít co nejmenší možné následky. Všechny ty interní předpisy musí být v souladu s tím, aby bylo chráněno zdraví našich zaměstnanců.

Máte svoji vlastní laboratoř. K čemu vám slouží?

Hlavně k vývoji a výzkumu a také jako výstupní kontrola. Před tím, než cokoliv naplníme do obalů, které lidé znají z obchodů, laborantka odebere vzorek. Rychlým testem zjistí, jestli je v souladu s přesným složením na etiketě, s bezpečnostním listem a s tím, co daný výrobek má umět. Teprve potom jdeme do dalšího procesu, aby byla zajištěna vysoká kvalita.

Je nutné v dnešní uspěchané době přicházet s novými nápady?

Aktuálně pracujeme na projektu, který bude dotovaný Evropskou unií. Bude to trochu jiná forma toho, co je právě na pultech obchodů. Technologie bude vyrobená do konce roku, což obnáší, že zaměstnáme další tři až čtyři lidi. Po Novém roce budeme uvádět na trh výrobky, které se vymykají tomu, na co je člověk zvyklý. Samozřejmě se jedná opět o čištění a praní. Chceme tak zefektivnit to, co by měl každý výrobek dělat. Český zákazník je hodně konzervativní, takže musíme přijít s něčím takovým, kdy jednoduše nadávkuje prostředek tak, aby neplýtval. Mnohdy totiž člověk použije velké množství prostředku, umyje tři talíře a všechno vypustí zpátky do kanalizace. To životnímu prostředí neprospívá. Také z tohoto důvodu jsme vymysleli řadu výrobků, která v EU nemá obdoby. Proto jsme dostali dotaci v nejvyšší možné míře.

Pracují u vás lidé také z Hodonínska. Má to zvláštní důvod? Jaké máte na své zaměstnance nároky?

U nás je docela specifická výroba, takže potřebujeme mnohdy odborně zdatné pracovníky se zkušenostmi z tohoto oboru. V dnešní době je nepraktické vychovávat lidi, které vychrlí vysoké školy na trh a učit je to, co zaměstnanci z Hodonínska a Kyjovska už umějí. Proto jsme se rozhodli, že využijeme i těchto oblastí. Vycházíme ze zdravého selského rozumu. Pokud člověk chce pracovat a je normálně smýšlející, tak má u nás dveře otevřené. Pokud někdo pracovat nechce a odmítá tomu rozumět, tak ať si najde něco jiného. Fluktuace je u nás na velmi nízké úrovni. Spíš od nás lidé odcházejí do starobního důchodu, než by dostávali nebo dávali výpovědi. Procesy máme nastavené tak, že každý nový pracovník je pod drobnohledem. Pokud nepracuje dobře, tak ve zkušební době odchází. Nestává se nám často, že bychom měli problém s někým po půl nebo tři čtvrtě roku. Normy ve výrobní sféře jsou takové, že prostě nemáme prostor na to, aby někdo nedělal, to co dělat má.

Poskytujete svým zaměstnancům benefity?

Nepracujeme s minimálními mzdami, snažíme se podporovat lidi různými benefity, počínaje stravenkami až po vyhlašování nejlepších pracovníků. Dáváme jim poukazy na relaxační wellness pobyty, aby si za kvalitně odvedenou práci odpočinuli. S operátorem poskytujeme za mírný poplatek neomezené tarify. Každý má navíc možnost nakoupit si produkty za výrobní cenu. Pokud je zaměstnanec výkonný a loajální vůči firmě, v tomto ohledu nešetříme. Pro nás je důležité, abychom vytvořili podmínky pro jejich bezpečnou práci. Dbáme na prevenci, aby nedocházelo k pracovním úrazům a nemocem z povolání.

Kde všude Solira Company pomáhá? A jak?

Dlouhodobě spolupracujeme s hodonínskou charitou, kdy jednou za čas podle jejích potřeb dodáváme čisticí a prací prostředky a kosmetiku tak, aby organizace nemusela plýtvat svými penězi. Pokud přijde požadavek na nějakou dezinfekci, například z malého útulku pro psy, tak samozřejmě velmi rádi vyjdeme vstříc. Po dlouholeté spolupráci podporujeme sport, v našich prášcích perou hodonínští hokejisté. Neříkám, že jsme nějací rozhazovační, ale pokud zhodnotíme, že to opravdu pomůže, tak do toho jdeme. Nejsou to ale žádné závratné částky, ani milionové dary nadacím.

Jakou máte vizi do budoucna? Plánujete rozšiřování výroby?

Tím, že jsme v podstatě mladá firma, naplánovanou pětiletku jsme v podstatě zahájili velkou investicí v roce 2012. Takže ta je nyní v procesu. Výrobní kapacity nám stále dostačují. Fabrika dokáže vyrábět i v nepřetržitém provozu. V současné době jsme na dvousměnném provozu, občas jedeme třísměnný. Rezervy tedy stále máme. Do roku 2017 si s tímto vystačíme. Co se týče tempa růstu obchodu, český trh stagnuje, nicméně všechny ostatní trhy, které obsluhujeme, rostou. Zúčastňujeme se mezinárodních veletrhů a výstav, kde nacházíme nové partnery a vidíme, že investované peníze se nám vracejí. A když roste obrat, roste i zisk, investoři jsou spokojení a pak zaměstnanci samozřejmě také. K rozvoji ale dochází průběžně a předpokládám, že docházet bude i nadále. Další pětiletka bude ve znamení rozvoje výroby a skladovacích prostor. Zatím to ovšem není na pořadu dne.

Autor: Jiří Kosík

1.12.2014
SDÍLEJ:

Salon vín: titul šampiona získalo po roční pauze Zámecké vinařství Bzenec

Valtice, Bzenec – Prvenství v prestižní Národní soutěži vín České republiky slaví vinařství z Hodonínska. Šampionem expozice Salon vín pro příští rok se ve čtvrtek stal Ryzlink vlašský 2015 v pozdním sběru řady Collection 1508 Reservé ze Zámeckého vinařství Bzenec. Vítězné vinařství navázalo na úspěšnou sérii z předešlých let. „Jde o víno zlatavé barvy se zelenkavými odlesky, s vůní grepové pecky a mandlí ukazující na výbornou vyzrálost hroznů," přiblížil oceněné nejlepší víno ředitel bzeneckého vinařství Bořek Svoboda. 

O Seniorbus je enormní zájem. Na jízdu lidé čekají i šest týdnů

Brno /FOTOGALERIE/ – Seniorbus, který usnadňuje cestování brněnským seniorům či lidem s postižením, jezdí už půl roku. Měsíčně přepraví okolo devíti stovek lidí. „U pětaosmdesáti procent cestujících jde o seniory, zbylých patnáct tvoří lidé se zdravotním postižením," vyčíslila mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Lukšová.

Učí děti zpívat, celému souboru ušila kroje

Bílovice nad Svitavou - Osmnáctým rokem zpívají děti koledy ve folklorním souboru Bystrouška pod vedením Bohuslavy Hamákové. Letos se zpěvem a tancem připojí k akci Česko zpívá koledy pořádané Deníkem po celé republice. Společně s pěveckým sborem Bach a divadelním spolkem Bota rozezní Bystrouška své hlasy v Bílovicích nad Svitavou na Brněnsku potřetí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies