VYBRAT REGION
Zavřít mapu

K dosažení cílů přispívají všichni naši zaměstnanci, říká Daniel Sabel

Ivanovice na Hané /CHOVÁME SE ODPOVĚDNĚ/ - Společnost fischer automotive systems vyrábí vysoce kvalitní komponenty do interiérů automobilů. Má velké kompetence ve zpracování plastů a je důležitým partnerem automobilového průmyslu. Výroba jednotlivých součástí zpravidla trvá méně než jednu minutu. Loni vzniklo v českém závodu společnosti fischer automotive systems podle jejího jednatele Daniela Sabela přibližně 8,4 milionu výrobků.

9.5.2016
SDÍLEJ:

Patnáct měsíců vede ivanovický závod německého koncernu fischer jednatel Daniel Sabel.Foto: DENÍK/Martina Hašková

V Ivanovicích vyrábíte komponenty pro automobily. Kdo jsou vaši zákazníci a co jim dodáváte?

Vyrábíme větrací trysky a kinematické komponenty pro interiéry vozidel. Tyto výrobky poskytují řidiči maximální pohodlí. Větrací trysky, jak je známe z přístrojové desky, různé odkládací přihrádky nacházející se ve středové konzole, nabíjecí přístroje nebo držáky nápojů se všechny skládají z plastu. Náš závod dodává výrobky například výrobcům automobilů Mercedes, BMW, Porsche a Audi.

Co je pro Vás ve vztahu k nim nejdůležitější?

Dodávání výrobků v nejvyšší kvalitě a v termínu. Důležitá je i spolehlivá komunikace a aktivní péče o zákazníky. Jedná se o výrobky pro vozidla prémiových značek, proto jsou požadavky těchto zákazníků extrémně vysoké.

Vyrábíte plastové díly, při tom logicky vzniká plastový odpad. Jak s ním nakládáte?

Politika životního prostředí společnosti je stanovena požadavky normy ISO 14001, podle které je naše společnost certifikovaná. Všichni pracovníci jsou seznámeni s jasnými pravidly pro zacházení s odpady. Disponujeme systémem řízení životního prostředí. Při dalším využití a likvidaci odpadů spolupracujeme se specializovanými firmami. Na základě japonské filozofie kaizen je cílem zamezit plýtvání ve všech úsecích společnosti, nepřetržitě zlepšovat procesy a důsledně se zaměřit na potřeby zákazníků. Z toho vznikl fischer Prozess System. Je chápán a používán jako systém řízení, který podporuje společnost při dosahování jejích strategických cílů.

Je možné v této oblasti něco inovovat?

V současné době interně pracujeme na projektu pro další a detailnější třídění plastových odpadů. Cílem je pomlít plasty, které nelze dál využít, aby se snížily přepravní náklady a objem odpadu. S tím chceme začít v květnu.

V posledních letech začala společnost fischer v Ivanovicích se svým rozšiřováním. V jakém stádiu se projekt nyní nachází?

Rozšíření je již dokončeno, fischer automotive systems měla původně sídlo v sousedním areálu společně s výrobním závodem fischer Vyškov, kde se vyrábí upevňovací systémy. V roce 2013 jsme postavili nový výrobní závod se skladovacími halami a nakládacími rampami. A na přelomu roku 2014/2015 vznikl ještě speciální logistický stan pro obaly.

Vznikla také pracovní místa. Kolik nových pracovníků jste zaměstnali?

Od té doby, co jsme začali s rozšiřováním, se počet pracovníků zvýšil přibližně o sto padesát.

Připravujete nové projekty?

Ano. Ale ty se rozběhnou teprve v roce 2018. Při tom budou opět vytvořena nová pracovní místa.

Kolik pracovníků zaměstnává závod v Ivanovicích v současnosti?

Aktuálně ve společnosti fischer automotive systems pracuje 411 zaměstnanců. U společnostri fischer upevňovací systémy, která je také v Ivanovicích, pracuje dalších 314 zaměstnanců, takže celkem v místě zaměstnáváme víc než 700 lidí.

Jaké výhody jim podnik nabízí?

Požadavek našeho majitele, profesora Klause Fischera, je pro nás velmi důležitý. Řídíme se jím. Říká: Naši zaměstnanci jsou největší kapitál a nejdůležitější faktor úspěchu v naší společnosti ne zařízení nebo budovy. Disponujeme rozsáhlým programem pro další vzdělávání našich pracovníků, jak ve výrobě, tak i v administrativě. Na to je určená také vysoká částka v našem rozpočtu, kterou investujeme mimo jiné do externích a interních školení. Aktuálně u nás běží projekt interní vzdělávací akademie, kdy zaměstnance školí naši vedoucí pracovníci. Protože se naše centrála nachází v Německu, podporujeme také jazykové znalosti našich pracovníků.

A to probíhá jakou formou?

Například se pracovníci můžou po intenzivních výběrových řízeních zúčastnit dlouhodobých mezinárodních vzdělávacích programů, které se konají v centrále v Německu. Tyto náročné programy se soustředí na rozvoj technických znalostí, ale připravují rovněž úspěšné pracovníky na různé pozice v managementu skupiny fischer.

Nabízíte také další benefity kromě vzdělávání?

Dodatečně k těm běžným, jako jsou podnikové stravování v týdnu i o víkendech a pracovní oděv, nabízíme celou řadu dalších benefitů. Patří k nim prémie při výročích, příspěvky na cestovní náklady, bonusy za plnění cílů kvality nebo také finanční podpora při masážích nebo plavání. Nabízíme i dopravu autobusem z Vyškova, a to každý den. V našem závodě pracuje spousta lidí z Vyškova a okolí. Autobus jezdí také do okolních obcí, kde bydlí naši pracovníci. Přímo u závodu je zastávka.

Co je pro společnost ve vztahu k zaměstnancům důležité?

Skupina fischer se při všech aktivitách orientuje podle svých hlavních zásad, kterými se řídí každý pracovník všude na světě. Profesor Fischer stanoví cíle. Jakým způsobem jich dosáhneme, závisí na zaměstnancích. V popředí při tom stojí tři hodnoty: inovativnost, sebeodpovědnost a serióznost. Tyto hodnoty jsou pro nás všechny něco jako základní model chování. Všichni pracovníci mají osobní kartu hodnot a ve výrobních odděleních svou týmovou kartu, kde popsali, čím přispějí k dosažení našich cílů. To nás odlišuje od jiných společností. Máme reálné hodnoty, nejen pouhé vize. Loni jsem v této souvislosti všechny pracovníky osobně školil a děje se tak každý rok.

Autor: Martina Hašková

9.5.2016
SDÍLEJ:
Ilustrační fotografie.
AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Vandalství, nebo klukovina? Děti skákaly po hrobech

První auto značky Tesla si mohou půjčit brněnští řidiči. Koupila ho carsharingová firma Emuj, která se zaměřuje na elektromobily. Z nuly na sto kilometrů v hodině auto zrychluje za tři sekundy.
39

Superelektromobil v Brně. Zájemce o zážitkovou jízdu zatlačí do sedadla Tesla X

Rakovinu léčí na Žlutém kopci v novém. Přestavba stála téměř čtyřicet milionů

Brno – Zbrusu nových prostor se dočkali pacienti Masarykova onkologického ústavu v Brně. Ústav před pár dny slavnostně otevřel zrekonstruovaný blok pro centrum prevence a gastroenterologické oddělení. Přestavbu dokončil loni v prosinci.

Spolykala jsem sedmdesát tablet, řekla strážníkům. Předávkování sedativy přežila

Brno - Boj o minuty při hledání předávkované ženy se v Brně odehrál v pátek večer. Pětadvacetiletou ženu, která spolykala prášky, hledali strážníci i záchranáři. Našli jí včas.

Sledujte ONLINE: Diskuze s hejtmanem Bohumilem Šimkem o směřování kraje

Brno – Jižní Morava je jedním z nejoblíbenějších cílů turistů a prý se tu dobře žije. Mikulov připomíná Středomoří, zdejší vinice Francii a Brna si všimli editoři několika prestižních zahraničních médií jako TOP destinace pro dovolenou. Jaké jsou možnosti jižní Moravy? Brzdí její ještě větší rozvoj nedokončená dopravní infrastruktura? Funguje zde dopravní systém? Kdy zmizí ze zásad územního rozvoje bílá místa na mapě? A pomáhá jižní Moravě pověst kraje moderních technologií? To jsou hlavní témata pondělní panelové diskuze s jihomoravským hejtmanem Bohumilem Šimkem, kterou budeme sledovat online na našem webu od poledne do druhé odpoledne.

S rakovinou bude bojovat až v Peru u domorodého kmene. Věří na zázraky

Brno /ANKETA/ – Chemoterapie je zdlouhavá a náročná, ale nebolí, píše na svém internetovém blogu třiadvacetiletý Petr Hübel. S rakovinou lymfatických uzlin bojuje od roku 2015. Prodělal desítky vyšetření, zbavil se strachu z jehel a rozhodl se za sedm týdnů odjet do Peru za tradiční přírodní medicínou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies