VYBERTE SI REGION

Koncepce dopravy v Tišnově je velmi potřebná, říká starosta Dospíšil

Tišnov – Neopravené silnice, nedostatek parkovacích míst a neutěšená situace v dopravě ve městě Tišnově vadí místním občanům i starostovi města Jiřímu Dospíšilovi. Proto v následujícím rozhovoru přiblížil, jak na situaci nahlíží, a co v této záležitosti město podniká.

12.4.2016
SDÍLEJ:

Starosta města Tišnova Jiří Dospíšil. Foto: město Tišnov/archiv

Město Tišnov má na svém území jedny z posledních silnic dlážděných kostkami, jejichž stav je alarmující. Jaké vyvíjíte aktivity, aby se to již změnilo?

Stav ulic Brněnská, Riegrova a Černohorská je skutečně tristní. Vlastníkem těchto „tankodromů" je Jihomoravský kraj. Všimnout si jich musí nejen každý návštěvník našeho města, ale dnes a denně trápí místní obyvatele, ať už nerovnostmi či s tím související zvýšenou hlučností. Snažíme se tedy jednat se zástupci kraje a také Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje, kteří jsou za tento stav odpovědní.

Je tedy rekonstrukce těchto silnic již v dohlednu nebo se jedná o pouhé přání?

Nerad bych to zakřikl, ale snad se již skutečně „blýská na lepší časy". Ve druhé polovině loňského roku se rozběhly projektové práce, na nichž se podílí i město, neboť související infrastruktura (chodníky, cyklostezka, zeleň, veřejné osvětlení a podobně) je městská a měla by se při této příležitosti rovněž rekonstruovat. Projekční práce v tuto chvíli finišují a budeme čekat na rozhodnutí kraje o zařazení této investice k realizaci. Už aby to bylo. Za město prohlašuji, že jsme připraveni!

Proč se, podle vás, s rekonstrukcí až do nynějška otálelo?

To je spíše otázka pro někoho jiného. Předpokládám, že zatím byly prostě jiné priority…

Spolupráce s Jihomoravským krajem tedy funguje, jak má?

S vedením kraje řešíme problémy v několika oblastech. Kromě zmíněných investic do dopravní infrastruktury se jedná také zejména o školství a zdravotnictví. Kraj aktuálně plánuje zásadní rekonstrukci tišnovské nemocnice, kterou také provozuje. Komunikaci v těchto záležitostech hodnotím velmi pozitivně.

Jaké máte ohlasy na nové spojení mezi tišnovským nádražím a přejezdem v Předklášteří?

Zde bych chtěl naopak kraj a Správu a údržbu silnic pochválit, protože se jedná o skutečně strategické propojení dvou frekventovaných míst, které nahradilo další „kostkovou" a do té doby zatíženou ulici Jungmannovu. Ohlasy místních obyvatel a také obyvatel okolních obcí, kteří při své cestě za prací mají nyní možnost odstavit své vozidlo na nově vybudovaném parkovišti nedaleko nádraží, jsou jednoznačně kladné.

Nová silnice od tišnovského nádraží směrem do Předklášteří.

Nová silnice od nádraží směrem do Předklášteří. Foto: město Tišnov/archiv

Města v okolí řeky Svratky se pyšní napojením na síť cyklo-, plánuje město nějaké nové cyklostezky na svém území?

Oblast cyklodopravy je pro Tišnov dlouhodobou prioritou, což je dobrou vizitkou i předchozích vedení města. Aktuálně jsme „oprášili" zatím nerealizovaný projekt cyklostezky vedoucí od koupaliště směrem do centra města, na jejíž vybudování budeme chtít žádat o dotaci na podzim letošního roku. Tento úsek by navázal na již vybudovanou cyklostezku podél řeky Svratky vedoucí po ulici Ostrovec kolem fotbalového a tenisového areálu.

Řidiči jsou často nespokojeni s počtem parkovacích míst v centru města, které se však na druhou stranu o víkendech zcela vyprázdní. Má tedy tento stav nějaké řešení?

Parkování a doprava obecně je z mého pohledu jedno z nejpalčivějších míst, která město trápí. Bohužel nám chybí strategický dokument komplexně řešící oblast městské mobility.
Začátkem letošního roku tedy Rada města vypsala zakázku na zpracování „Koncepce dopravy v Tišnově". Měla by být hotova do konce roku a její nedílnou součástí bude rovněž podrobná analýza současného stavu. Slibujeme si od ní odpovědi na otázky spojené například s organizací dopravy, bezpečností provozu, parkováním a také mimo jiné vyhodnocení potřebnosti zřízení určité formy městské hromadné dopravy.

Neuvažujete tedy o placeném parkování, případně vybudování nového parkoviště, které by situaci mohlo řešit již nyní?

Neradi bychom nyní ukvapeně realizovali nějaká zásadní opatření bez znalosti širších souvislostí. Chceme tedy počkat na zpracování dopravní koncepce a až poté realizovat jednotlivé kroky, které z ní vyplynou. Na druhou stranu „nespíme růžovým spánkem". Dokladem budiž odkup pozemku kousek nad náměstím Míru na ulici Riegrova, kde může do budoucna být rozšířeno stávající parkoviště.

Co však vnímám jako velmi důležité, je také nevyhnutelná změna našeho chování. Nemůžeme si myslet, že každý se svým autem vždy a všude zaparkujeme právě tam, kde bychom zrovna potřebovali. Budeme se muset naučit více chodit pěšky či jezdit na kole, což koneckonců přispívá i k našemu lepšímu zdraví. V tomto směru nás v Tišnově čeká ještě hodně práce. A já se na ni těším!

Nové parkoviště v ulici Na loukách.

Nové parkoviště v ulici Na loukách. Foto: město Tišnov/archiv

Autor: Redakce

12.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies