VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Počet benefitů už překročil číslo pětadvacet, říká personální ředitel Gumotexu

Břeclav /CHOVÁME SE ODPOVĚDNĚ/ - S dvanácti stovkami pracovníků je stále největším zaměstnavatelem v Břeclavi a okolí. Břeclavská společnost Gumotex je už více než 65 let synonymem spolehlivosti a kvality. Vedle tradičních nafukovacích matrací, člunů či speciálních výrobků pro záchranné systémy tvoří dnes významnou část produkce zavedené firmy také sluneční clony, sedáky, zádové opěrky a další autopříslušenství. Do zahraničí v současnosti míří více než 65 procent produkce Gumotexu, a to zejména do států Evropské unie, ale také do USA, Austrálie nebo na Nový Zéland.

11.3.2016
SDÍLEJ:

Personální ředitel Jaroslav Sedlák pracuje v břeclavském Gumotexu už více než dvacet let.Foto: DENÍK/Michal Šupálek

Firma v Břeclavi a svých satelitech ve Zlíně, Jaroměři, Mostě, Rožnově pod Radhoštěm a slovenské Myjavě zaměstnává dohromady kolem dvou tisíc lidí. A dál roste. Jen loni vytvořil Gumotex 260 nových pracovních míst, letos v lednu pak přijal dalších osmdesát zaměstnanců.

Už osmnáct let je personálním ředitelem společnosti Jaroslav Sedlák. „Musím říct, že se mi Gumotex dostal hodně silně pod kůži. A to i díky baťovskému přístupu, který je zde patrný," vyzvedl na úvod rozhovoru personální ředitel Jaroslav Sedlák.

Jak velký důraz klade Gumotex na ekologii a ochranu životního prostředí?

Odpovědnost k tomu, jak nakládáme s přírodou a budoucností, vnímáme jako chemická fabrika obzvláště citlivě. Vyvěrá to ze samé podstaty našeho podnikání, i když té chemie je tady dnes už relativně málo, díky změnám technologií se pomalu vytrácí. Jsme certifikovaní v rámci normy ISO 14000 a pravidelně auditovaní nezávislými auditory i zákazníky. Především v automobilové divizi je ekologie a recyklovatelnost všech našich komponentů velmi důležitá. Tlak našich partnerů i podmínky podnikání nás nutí k tomu, abychom životní prostředí zatěžovali co nejméně.

Co je pro vaši firmu nejdůležitější ve vztahu k zákazníkům?

Pokud bych se na to podíval z hlediska marketingu, pak platí všech pět P marketingového mixu. Je to tedy jak vlastní produkt, tak schopnost nabídnout ho v podobě, jaký zákazníci chtějí, i v požadované cenové relaci. Myslím si, že zákazníky ke Gumotexu nejvíc táhne právě ona odpovědnost, důslednost z hlediska termínu dodávek a nabídka technicky opravdu kvalitního produktu. Znamená to schopnost inovovat a držet krok se světem.

Nabízíte pro své zaměstnance nějaké benefity?

Dělali jsme si vnitřní průzkum, když jsme se chtěli srovnat s firmami v regionu, a sami jsme byli překvapení tím, jak jsme v tomto ohledu štědří. A stejně tak jsme byli překvapení, jak málo to naši zaměstnanci vnímají jako benefit. Stane se to samozřejmostí. Počet benefitů už dnes v Gumotexu překročil číslo pětadvacet. Máme je rozložené podle věkové struktury. Například mladé lidi hodně táhne možnost vzdělávat se, rozvíjet se, ale i volnočasové aktivity, pružná pracovní doba, týden dovolené navíc a podobně. U starších zaměstnanců jsou benefity více zaměřené na penzijní připojištění, ale oceňují i firemní hodnoty, jistoty, slušnost a korektnost ve vztahu k nim.

Velkou pozornost věnujeme zejména vzdělávání. Chceme-li uspokojit potřeby zákazníků, bez toho, že bychom drželi krok z hlediska technických znalostí a dovedností, to není možné. Kdybychom to nedělali, ztrácíme konkurenceschopnost. Jen v minulém roce jsme v Akademii Gumotexu při 230 vzdělávacích akcích proškolili zhruba devět a půl milionu korun. Odpovídá to zhruba třem tisícům účastníků.

Snaží se Gumotex konkrétními projekty pomáhat těm, kteří pomoc potřebují?

Ano. Domnívám se, že pokud naučíme lidi sounáležitosti, tak tím kultivujeme i vnitřní prostředí ve firmě. Je pro nás velmi důležité, aby lidé dokázali pomoct druhému. Aktivity máme ve dvou rovinách. Jednou je peněžní pomoc vybraným subjektům, druhou pak projekty směrem k zaměstnancům. Nedávno jsme tu měli třeba sbírku pro poštorenský azylový dům pro matky a otce s dětmi v nouzi. Byla to úspěšná akce, zaměstnanci přinášeli hračky a další věci, které už nepotřebují. V podobných projektech chceme dále pokračovat.

Co se týče sponzorování, více se zaměřujeme na podporu charitativních organizací než jednotlivců. Dlouhodobě spolupracujeme se dvěma s Remedií Plus a také břeclavským Tyflocentrem, které pomáhá nevidomým a slabozrakým. Například jsme jim pomohli koupit elektronickou lupu.

Podporujete v regionu i nějaké další akce a aktivity, například sportovní, kulturní a podobně?

Dlouhodobě sponzorujeme sportovní klub MSK Břeclav fotbal i stolní tenis, volejbalisty Lokomotivy nebo motocyklového závodníka Petra Jadrného. Zapojujeme se i do podpory různých soutěží na školách, na které přispíváme hlavně výrobky Gumotexu. V tomto období převažují žádosti o podporu plesových tombol, kterých bývá i pět týdně, a většinou jim vycházíme vstříc. Zaměřujeme se především na oblast Břeclavska. Podporujeme také folklorní soubor Břeclavánek.

Zvláště spolupráce se školami má u nás prioritu. Dlouhodobě, a to nejen v oblasti sponzoringu, ale také například nabídkou praxí, stipendií a řady dalších projektů, udržujeme partnerství se Střední průmyslovou školou chemickou v Brně a břeclavskou Střední průmyslovou školou Edvarda Beneše. V Břeclavi úzce spolupracujeme také se dvěma základními školami. Cílem je otevřít dětem perspektivu technického vzdělávání.

Autor: Michal Šupálek

11.3.2016
SDÍLEJ:
Silně opilý řidič kamionu jel po dálnici D2. Před policisty se sám nemohl ani postavit na nohy. Naměřili mu téměř tři promile.

VIDEO: Opilý řidič kamionu jel po dálnici se třemi promile. Nemohl pak ani stát

Ilustrační foto.
5

Rezidentní parkování? Starostové chtějí bránit místní před náporem řidičů

Žloutenková epidemie opět sílí. Za týden v kraji přibylo devět nakažených

Jižní Morava – Téměř tři měsíce epidemie infekční žloutenky typu A v Jihomoravském kraji slábla. Teď však znovu nabrala na intenzitě. Za poslední týden se nově nemocí nakazilo devět lidí. Podle hygieniků se mezi nimi nenašel žádný společný faktor. Od začátku roku žloutenkou onemocnělo devětatřicet Jihomoravanů.

Flotila parníků po zimě vyrazí na přehradu. V Brně otevřou čarodějnickou školu

Brno /TIPY NA VÍKEND/ – Flotila šesti lodí míří zpátky na hladinu přehrady. Brněnský dopravní podnik totiž v sobotu slavnostně zahájí letošní plavební sezónu. „Ceremoniál bude mít už tradiční scénář návštěvníkům se představí všichni kapitáni a potom vytáhnou vlajku na výpravně lodní dopravy. Doprovodí je originální znělka skladatele Jaromíra Hniličky," popsala sobotní dopoledne mluvčí podniku Barbora Lukšová.

AKTUALIZOVÁNO

Bezdomovci uctili památku mrtvého. V podchodu pak napadli policisty

Brno /VIDEO/ – Místo klidné pietní akce se čtvrteční shromáždění bezdomovců v podchodu pod brněnským hlavním nádražím přeměnilo v bitevní vřavu. Přibližně dvacítka lidí bez střechy nad hlavou tam přišla vzpomenout na zemřelého známého, kterého kolemjdoucí znali především jako hráče na píšťalu, jemuž u jeho obvyklého místa nedaleko bočních vstupů z nádraží a popelnice dělal na zemi společnost černý pes.

Tvrdost, důraz. Zbrojovka čelí záchranářskému střetu na hřišti poslední Jihlavy

Brno /INFOGRAFIKA/ – Už jde do tuhého. Nejvyšší domácí fotbalová soutěž má před sebou posledních pět kol a Zbrojovka stále není venku z ošemetných záchranářských starostí. Páteční utkání v Jihlavě může brněnský celek uklidnit, nebo jej dostat pod velký tlak.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies