VYBERTE SI REGION

Počet benefitů už překročil číslo pětadvacet, říká personální ředitel Gumotexu

Břeclav /CHOVÁME SE ODPOVĚDNĚ/ - S dvanácti stovkami pracovníků je stále největším zaměstnavatelem v Břeclavi a okolí. Břeclavská společnost Gumotex je už více než 65 let synonymem spolehlivosti a kvality. Vedle tradičních nafukovacích matrací, člunů či speciálních výrobků pro záchranné systémy tvoří dnes významnou část produkce zavedené firmy také sluneční clony, sedáky, zádové opěrky a další autopříslušenství. Do zahraničí v současnosti míří více než 65 procent produkce Gumotexu, a to zejména do států Evropské unie, ale také do USA, Austrálie nebo na Nový Zéland.

11.3.2016
SDÍLEJ:

Personální ředitel Jaroslav Sedlák pracuje v břeclavském Gumotexu už více než dvacet let.Foto: DENÍK/Michal Šupálek

Firma v Břeclavi a svých satelitech ve Zlíně, Jaroměři, Mostě, Rožnově pod Radhoštěm a slovenské Myjavě zaměstnává dohromady kolem dvou tisíc lidí. A dál roste. Jen loni vytvořil Gumotex 260 nových pracovních míst, letos v lednu pak přijal dalších osmdesát zaměstnanců.

Už osmnáct let je personálním ředitelem společnosti Jaroslav Sedlák. „Musím říct, že se mi Gumotex dostal hodně silně pod kůži. A to i díky baťovskému přístupu, který je zde patrný," vyzvedl na úvod rozhovoru personální ředitel Jaroslav Sedlák.

Jak velký důraz klade Gumotex na ekologii a ochranu životního prostředí?

Odpovědnost k tomu, jak nakládáme s přírodou a budoucností, vnímáme jako chemická fabrika obzvláště citlivě. Vyvěrá to ze samé podstaty našeho podnikání, i když té chemie je tady dnes už relativně málo, díky změnám technologií se pomalu vytrácí. Jsme certifikovaní v rámci normy ISO 14000 a pravidelně auditovaní nezávislými auditory i zákazníky. Především v automobilové divizi je ekologie a recyklovatelnost všech našich komponentů velmi důležitá. Tlak našich partnerů i podmínky podnikání nás nutí k tomu, abychom životní prostředí zatěžovali co nejméně.

Co je pro vaši firmu nejdůležitější ve vztahu k zákazníkům?

Pokud bych se na to podíval z hlediska marketingu, pak platí všech pět P marketingového mixu. Je to tedy jak vlastní produkt, tak schopnost nabídnout ho v podobě, jaký zákazníci chtějí, i v požadované cenové relaci. Myslím si, že zákazníky ke Gumotexu nejvíc táhne právě ona odpovědnost, důslednost z hlediska termínu dodávek a nabídka technicky opravdu kvalitního produktu. Znamená to schopnost inovovat a držet krok se světem.

Nabízíte pro své zaměstnance nějaké benefity?

Dělali jsme si vnitřní průzkum, když jsme se chtěli srovnat s firmami v regionu, a sami jsme byli překvapení tím, jak jsme v tomto ohledu štědří. A stejně tak jsme byli překvapení, jak málo to naši zaměstnanci vnímají jako benefit. Stane se to samozřejmostí. Počet benefitů už dnes v Gumotexu překročil číslo pětadvacet. Máme je rozložené podle věkové struktury. Například mladé lidi hodně táhne možnost vzdělávat se, rozvíjet se, ale i volnočasové aktivity, pružná pracovní doba, týden dovolené navíc a podobně. U starších zaměstnanců jsou benefity více zaměřené na penzijní připojištění, ale oceňují i firemní hodnoty, jistoty, slušnost a korektnost ve vztahu k nim.

Velkou pozornost věnujeme zejména vzdělávání. Chceme-li uspokojit potřeby zákazníků, bez toho, že bychom drželi krok z hlediska technických znalostí a dovedností, to není možné. Kdybychom to nedělali, ztrácíme konkurenceschopnost. Jen v minulém roce jsme v Akademii Gumotexu při 230 vzdělávacích akcích proškolili zhruba devět a půl milionu korun. Odpovídá to zhruba třem tisícům účastníků.

Snaží se Gumotex konkrétními projekty pomáhat těm, kteří pomoc potřebují?

Ano. Domnívám se, že pokud naučíme lidi sounáležitosti, tak tím kultivujeme i vnitřní prostředí ve firmě. Je pro nás velmi důležité, aby lidé dokázali pomoct druhému. Aktivity máme ve dvou rovinách. Jednou je peněžní pomoc vybraným subjektům, druhou pak projekty směrem k zaměstnancům. Nedávno jsme tu měli třeba sbírku pro poštorenský azylový dům pro matky a otce s dětmi v nouzi. Byla to úspěšná akce, zaměstnanci přinášeli hračky a další věci, které už nepotřebují. V podobných projektech chceme dále pokračovat.

Co se týče sponzorování, více se zaměřujeme na podporu charitativních organizací než jednotlivců. Dlouhodobě spolupracujeme se dvěma s Remedií Plus a také břeclavským Tyflocentrem, které pomáhá nevidomým a slabozrakým. Například jsme jim pomohli koupit elektronickou lupu.

Podporujete v regionu i nějaké další akce a aktivity, například sportovní, kulturní a podobně?

Dlouhodobě sponzorujeme sportovní klub MSK Břeclav fotbal i stolní tenis, volejbalisty Lokomotivy nebo motocyklového závodníka Petra Jadrného. Zapojujeme se i do podpory různých soutěží na školách, na které přispíváme hlavně výrobky Gumotexu. V tomto období převažují žádosti o podporu plesových tombol, kterých bývá i pět týdně, a většinou jim vycházíme vstříc. Zaměřujeme se především na oblast Břeclavska. Podporujeme také folklorní soubor Břeclavánek.

Zvláště spolupráce se školami má u nás prioritu. Dlouhodobě, a to nejen v oblasti sponzoringu, ale také například nabídkou praxí, stipendií a řady dalších projektů, udržujeme partnerství se Střední průmyslovou školou chemickou v Brně a břeclavskou Střední průmyslovou školou Edvarda Beneše. V Břeclavi úzce spolupracujeme také se dvěma základními školami. Cílem je otevřít dětem perspektivu technického vzdělávání.

Autor: Michal Šupálek

11.3.2016
SDÍLEJ:

Knihkupectví Ryšavý v centru města končí. Může za to vysoký nájem

Brno – Po čtvrt století mizí z brněnského náměstí Svobody poslední rodinné knihkupectví v centru města – knihkupectví Ryšavý. Podle majitele za to může vysoký nájem. Lidé v budově naposled nakoupí knihy o Štědrém dni.

Nové kanceláře pro tisíc lidí otevřeli ve Slatině. Investor už plánuje další

Brno – Další kancelářský komplex se otevřel ve čtvrtek firmám i živnostníkům v Brně. Zájemci jej najdou v městské části Slatina kousek od brněnského letiště. Nové kanceláře ve městě rostou díky nízkým nájmům.

AKTUALIZOVÁNO

Zbrojovka po podzimu pouští Lacka či Vávru, přichází rychlonohý Nigerijec

Brno – Nechtějí navázat na bídný podzim. Nejvyšší představitelé brněnské Zbrojovky po skončení podzimní části první fotbalové ligy intenzivně pracují na obměně kádru. V pátek se čtveřice stávajících hráčů dozvěděla, že s nimi klub už dál nepočítá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies