VYBERTE SI REGION

Pomáháme těm, kteří se ocitli v tíživé situaci, říká Kadlecová z Jednoty Hodonín

Hodonín /ROZHOVOR/ - Historie Jednoty Hodonín sahá do šedesátých let minulého století. V roce 1956 vznikla Jednota, lidové spotřební družstvo v Hodoníně. Družstevní vlastnictví má přitom na Hodonínsku dlouholetou tradici. První družstvo bylo založeno již v roce 1920 a postupným slučováním se rozrostlo ve velký subjekt, který působil na území dnešního okresu Hodonín až do padesátých let. „Jednota Hodonín je páté největší spotřební družstvo v ČR co do výše maloobchodního obratu," říká předsedkyně představenstva Milena Kadlecová.

18.12.2014
SDÍLEJ:

Předsedkyně představenstva Milena Kadlecová. Foto: DENÍK/Jiří Kosík

Můžete popsat základní body, které charakterizují Jednotu Hodonín?

Působíme v celkem 126 prodejnách v okrese Hodonín a Nový Jičín. Všechny mají jednotný vzhled, každoročně vynakládáme částky v řádech desítek milionů korun na jejich neustálé zkvalitňování. Máme 750 zaměstnanců a patříme mezi největší zaměstnavatele v regionu. Naším základním zaměřením je prodej potravinářského i nepotravinářského zboží s důrazem na čerstvá pečiva, uzeniny, ovoce a zeleninu. Pozornost věnujeme regionálním potravinám i produktům zdravé výživy. Působíme jak ve městech, tak v menších obcích. Od toho se také odvíjí velikost prodejen. Naším cílem je být nablízku zákazníkům se stálou i akční nabídkou zboží a služeb, o které mají zájem. O tom, že naše prodejny mají vysoký standard, svědčí i to, že některé z nich získaly certifikát Q21 prodejna 21. století, z toho jedna „zlatý certifikát" jako nejlépe hodnocená maloobchodní prodejna v roce 2012 v programu Česká kvalita v ČR. Spolu s dalšími nezávislými spotřebními družstvy vystupujeme také pod obchodním názvem „coop".

Jak velký důraz klade vaše společnost na ekologii, ochranu životního prostředí a lidského zdraví?

Bez jasného aspektu k ekologii a ochraně životního prostředí dnes nemůže existovat žádná moderní firma. Při přestavbě každé naší prodejny pracujeme se zateplením, používáme úsporné LED diodové osvětlení či instalujeme rekuperační jednotky, kdy využíváme tepla z chladicích vitrín k vytápění prodejny. Je to ale také důsledné třídění a následná odborná likvidace odpadů. Pozornost věnujeme i bezbariérovému přístupu pro naše zdravotně handicapované zákazníky či mladé maminky s dětmi.

Jakými základními kroky pečujete o jakost a bezpečnost potravin?

Záležitosti, týkající se jakosti a bezpečnosti potravin, jsou zaneseny v mnoha zákonech i prováděcích předpisech, které upravují veškeré hygienické, nutriční, technologické, senzorické, informační a jiné aspekty. Naší povinností je všechny dodržovat. Praktické naplňování spočívá už ve výběru spolehlivého dodavatele nebo výrobce kvalitního zboží. Tento výběr je dále doplněn průběžnými kontrolami kvality zboží v akreditovaných laboratořích. Je to také znalost zaměstnanců v oblasti skladování a nabídky zboží již na prodejnách, zpracování a kontrola dodržování zásad výrobní, prodejní a hygienické praxe v systému kritických kontrolních bodů (HACCP), který je na našich prodejnách uplatňován. Tyto znalosti zaměstnanců pravidelně kontrolujeme a naše lidi průběžně proškolujeme v oblasti nové legislativy, která se k této problematice váže. To vše s cílem udržet si zákazníkovu důvěru v to, že na našich prodejnách nakoupí bezpečné a kvalitní zboží.

Co je pro vás nejdůležitější ve vztahu k zákazníkům?

Tím, že jsou naše prodejny zejména v menších obcích, je dán také způsob prodeje. Poskytujeme totiž nenahraditelný osobní kontakt zaměstnanců se zákazníky, na mnoha místech je to dlouholetá znalost zákazníka a jeho požadavků umožňující individuální přístup, je to také osobní vzájemná důvěra personálu našich prodejen a stálých zákazníků, kterou podporujeme i naším věrnostním programem. Naším cílem je věrný zákazník, který je spokojený s naší nabídkou sortimentu i službami a vzhledem ke svému kladnému vztahu k nám je schopný nás dále doporučit jako kvalitní místo pravidelných nákupů.

Poskytujete svým zaměstnancům nějaké benefity? Vycházíte jim vstříc například v oblasti rozšiřování jejich kvalifikace?

Družstvo maximálně napomáhá vzdělávání svých zaměstnanců, a to jak prohlubováním, tak i zvyšováním jejich kvalifikace. K tomu slouží studium na středních i vysokých školách nebo odborné kurzy a školení. Svým zaměstnancům poskytujeme kvalitní pracovní prostředí včetně vhodného oblečení a obuvi, pružnou pracovní dobu u těch zaměstnanců, kde to povaha práce dovoluje. Dále je to příspěvek na penzijní připojištění i stravování, občerstvení na pracovišti, v oblasti zdravotní péče očkování proti chřipce, u stanovených pracovních funkcí služební mobilní telefon a mnohé další benefity. Za důležité považujeme neformální schůzky se zaměstnanci, a to včetně těch bývalých, ať již při životních či pracovních jubileích nebo pravidelných akcích. Nejlepší zaměstnanci prodejen se navíc mohou zúčastnit zájezdů.

Snaží se Jednota Hodonín konkrétními projekty pomáhat těm, kteří pomoc potřebují?

Podporujeme ty, kteří se ne vlastní vinou ocitli v tíživé životní situaci, ať už je to přímá pomoc vlastním zaměstnancům nebo i osobám, které nemají k družstvu žádný zaměstnanecký vztah. Dlouhodobě spolupracujeme s Dětským domovem v Hodoníně, Zeleným domem pohody Hodonín, Domovem Horizont v Kyjově a dalšími charitativními organizacemi a spolky. Naše podpora je adresná a transparentní lze se o ní přesvědčit na www.jednota-hodonin.cz.

Podporujete i nějaké sportovní či kulturní aktivity?

Zaměřujeme se zejména na aktivity, které souvisejí s rozvojem a zdravím mládeže. Proto naše podpora míří k mateřským i středním školám, a to jak přímo finanční pomocí, tak i dalšími pravidelnými obchodními aktivitami.

Jakou máte vizi do budoucna?

Jsme českou firmou s dlouholetou tradicí, s výhradně českým kapitálem a současně firmou, která má ve svém oboru budoucnost. Naším cílem je oslovovat zákazníka s nabídkou kvalitního zboží za dobrou cenu, v dobře dostupném místě i čase prodeje v moderním prostředí. Chceme ho ale oslovovat i dalšími doprovodnými službami například cashback, platebními kartami a na ně navazujícími službami. Naším cílem je dále se rozrůstat a být místem, kam se zákazník díky kvalitě a dostupnosti nabídky rád opakovaně vrací ze všech výše uvedených důvodů.

Autor: Jiří Kosík

18.12.2014
SDÍLEJ:

Betlémské světlo dorazilo do Brna. V neděli si pro něj lidé přijdou na Petrov

Brno – Jihomoravští skauti dovezli v sobotu večer do Brna Betlémské světlo. Do Evropy jej od osmdesátých let vozí letadlem z izraelského města.

Perníkový betlém? Snad nám ho děti na mši nesní, doufá žena organizující pečení

Vranovice – Zvedne vyzvánějící mobil a říká: „Pečení betlému? Není problém." Pětadvacetiletá Magdalena Vybíralová ve Vranovicích na Brněnskem organizuje vznik betlému, jenž bude celý z perníku.  

Vánoční dárky od obce? Obyvatelé dostanou kalendáře, plavenky nebo besídky

Nová Ves - Kromě Ježíška myslí na obyvatele obcí na Brněnsku také představitelé některých tamních radnic. Většinou lidé dostanou drobnosti vztahující se k obci a jejímu životu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies