Bottling Printing se specializuje na průmyslové značení a kódování zboží. Čárové kódy a další povinná značení, které zajišťují speciální tiskárny, software a další příslušenství dodávané Bottling Printing, jsou součástí obalů potravin i dalších produktů v oboru farmacie, automobilového průmyslu a řady dalších. Firma si vybudovala za svého působení velkou a zajímavou klientelu, mezi odběratele patří zahraniční koncerny i české firmy.

Jednatelem společností Bottling Printing, Hotel Eliška a Irish Pub s 85 zaměstnanci je od roku 2006 pětatřicetiletý Miroslav Volařík. Několik let předtím prožil v USA a Austrálii, kde také vystudoval vysokou školu. V zahraničí získané zkušenosti nyní uplatňuje v Bottling Printing. „Začali jsme marketing dělat trochu jinak. Vybíráme si ty nejlepší věci z celého světa a snažíme se je aplikovat v našich poměrech," říká Volařík mladší.

Co si představíte, když se řekne, že se firma chová odpovědně? Platí toto spojení i pro společnost Bottling Printing?

V mém vnímání je to firma, která v maximální možné míře dodržuje zákony a respektuje pravidla. A snaží se vytvářet dobré klima uvnitř, aby ve firmě panovala dobrá atmosféra a lidé chodili do práce rádi. My se o to snažíme. Zjistili jsme totiž, že právě takový přístup přináší nejlepší výsledky. Nyní můžu říct, že máme vytvořený skvělý tým pracovitých lidí.

Jak velký důraz klade vaše společnost na ekologii a ochranu životního prostředí?

Velký. Důkazem je ISO 14001 vztahující se k životnímu prostředí, kterým se můžeme pochlubit. Nakupujeme hodně druhů chemikálií jako čisticí kapaliny, inkousty a další potřeby pro tisk, proto je důležité, abychom dodržovali legislativu a vše měli v pořádku. Dovezené obaly ze zahraničí nahlašujeme a dvakrát za rok likvidujeme nebezpečné odpady s certifikovanou firmou. Samozřejmostí je třídění veškerého odpadu, který pak vyvážíme do sběrných dvorů.

Co je pro vás nejdůležitější ve vztahu k zákazníkům?

Serióznost, spolehlivost a důvěra. Konkurence je velká a naším hlavním krédem je spokojený zákazník. I proto máme zřízenou hotline linku a poskytujeme čtyřiadvacetihodinový servis. K běžným službám patří i proškolení obsluhy a dokonalá technická příprava projektů podle potřeb zákazníka. Instalace potiskovacích zařízení často vyžaduje konstrukci speciálních držáků, stolků pod stroje, manipulátorů a dopravníků. I toto příslušenství vyrábíme a dodáváme přímo zákazníkovi, stejně jako veškerý spotřební materiál, například velkou škálu inkoustů. Nabízíme jenom kvalitní produkty, nezaměřujeme se na levné náhražky. Že se to vyplácí, o tom svědčí i fakt, že s některými velkými nadnárodními firmami spolupracujeme už více než dvě desetiletí.

Velmi důležité jsou dobré vzájemné vztahy. I proto pro naše zákazníky organizujeme každoročně společnou akci, jejíž dopolední část tvoří odborný blok a odpoledne vyplňuje sport. Po něm pak následuje večerní degustace. Máme hodně partnerů, kteří se do Mikulova rádi vrací.

Výkonný ředitel Bottling Printing Miroslav Volařík získal řadu zkušeností v zahraničí.

Nabízíte pro své zaměstnance nějaké benefity? Vycházíte jim vstříc například v oblasti rozšiřování kvalifikace?

Určitě. Úspěch firmy je spojený s motivací lidí, která zahrnuje nejen peněžní odměnu, ale i další benefity. K samozřejmostem patří stravenky, počítač, mobilní telefon. Naši lidé také jezdí na školení vztahující se k novým zákonům. A několikrát do roka i na odborné konference do zahraničí. Pravidelně také jako firma vyrážíme v zimě na hory a v létě na vodu na neformální teambuildingy, na kterých se můžeme lépe poznat. I díky tomu pak můžeme lépe uplatňovat individuální přístup, když se někdo dostane do potíží. Například kolegovi, který má postiženou dceru, jsme vyšli vstříc, aby se jí mohl při práci věnovat.

Snaží se Bottling Printing konkrétními projekty pomáhat těm, kteří pomoc potřebují?

Jistě. Každý rok vybíráme organizace, kterým přispíváme na jejich provoz. Každoročně to bývá Biliculum, které provozuje v Mikulově denní stacionář pro postižené děti. Minulý rok jsem se stal členem dozorčí rady. Peníze jsme věnovali také organizaci Srdce v domě, jež se v Klentnici stará o dospělé se zdravotním postižením. Nebo Čmeláčku, který se snaží zpříjemnit život postiženým dětem i jejich rodičům. Zastáváme názor, že každá firma by měla část zisku dávat takovým organizacím. V zahraničí je to zavedená věc. Začínáme vydávat vlastní časopis, v němž jednu stránku pravidelně vyčleníme Biliculu. Děti nám namalují obrázky a my je za to podpoříme.

Jak funguje spolupráce s městem Mikulov, případně dalšími partnery?

Sponzorsky podporujeme různé akce, které lákají do Mikulova turisty. Zapojujeme se zejména do těch větších, jako je Pálavské vinobraní, Mikulovské Pivobraní nebo Gourmet festival. Rozvoj cestovního ruchu a turismu je dobrý pro všechny, i pro naši firmu. Tím spíše, že máme v Mikulově vlastní hotel.