VYBERTE SI REGION

V Albertu se chceme zlepšovat každým dnem

Brno - Albert u nás patří k jednomu z největších obchodních řetězců a s třinácti tisíci zaměstnanci patří také k největším zaměstnavatelům. Aktivity spojené se společensky zodpovědným podnikáním mu nejsou cizí. Snaží se nezatěžovat životní prostředí skleníkovými plyny a zákazníkům nabízí prověřené výrobky.

19.5.2014
SDÍLEJ:

SPOUSTA AKTIVIT. Pavel Mikoška se prostřednictvím Nadačního fondu Albert stará o charitativní projekty pro sociálně slabší rodiny. Síť prodejen se snaží i šetřit životní prostředí. Foto: DENÍK/Attila Racek

Prostřednictvím Nadačního fondu Albert podporuje vzdělávací a volnočasové projekty, které pomáhají dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Od roku 2004 také funguje vzdělávací program zdravé výživy Zdravá 5 pro děti a jejich rodiče. „Chceme být lepší každý den pro naše zákazníky i pro naše zaměstnance a v okolí našich prodejen chceme být dobrým sousedem," popisuje plány firmy ředitel kvality a předseda správní rady Nadačního fondu Albert Pavel Mikoška.

Je pro vaši firmu důležitá ekologie? Co děláte pro životní prostředí?
Šetrné chování k životnímu prostředí samozřejmě patří k našim prioritám. Snažíme se, aby naše činnost zatěžovala prostředí co nejméně. Spolupracujeme proto například s regionálními dodavateli. Nechceme zbytečně vozit zboží přes půl světa a tím plýtvat palivem a znečišťovat ovzduší. Vytvořili jsme projekt Česká úroda na dovoz ovoce a zeleniny, kdy se snažíme ovoce a zeleninu dovážet z takové blízkosti, jak je to jen možné, ale jsme připraveni je dovézt z takové dálky, jak je to jen potřebné. Vše, co je možné vypěstovat u místních producentů, nakupujeme tady. Díky tomu nejen šetříme životní prostředí, ale také podporujeme místní zemědělce a máme ovoce a zeleninu vždy čerstvé. Regionálně nakupujeme také pečivo, přivážíme ho našim zákazníkům čerstvé několikrát denně přímo od jejich oblíbených regionálních pekařů. V domácích podmínkách vyrábíme i velkou část produktů našich vlastních značek Albert Quality, Bio, Excellence a nově také BASIC.

A co třeba spotřeba energií ve vašich prodejnách? Snažíte se ji snižovat?
Máme stanovený dlouhodobý cíl, o kolik se snažíme snížit podíl skleníkových plynů. Proto například pořizujeme efektivnější chladící systémy a používáme úsporné zářivky. V jednom z našich obchodů také testujeme projekt, kde všechny chladírenská zařízení používají oxid uhličitý jako chladicí médium. Pokud bude tento projekt úspěšný, rozšíříme ho i do dalších prodejen Albert. Naším dlouhodobým cílem je zajistit provoz prodejen s energetickou náročností nižší o pětadvacet až třicet procent.

Prodejny potravin vyprodukují velké množství odpadů. Jak s nimi nakládáte?
Chceme hlavně redukovat jejich množství a minimalizovat tak jejich dopad na životní prostředí. Snažíme se, aby se potraviny prodaly a nezůstaly u nás až do uplynutí data minimální spotřeby. Před uplynutím lhůty je prodáváme ve slevě, některé také nabízíme třeba zoologickým zahradám. V některých regionech spolupracujeme s Potravinovou bankou. U biodpadů dlouhodobě usilujeme o zavedení jejich kompostování. Celoplošnému využití této cesty zatím však brání skutečnost, že v České republice ještě není vybudovaná odpovídající infrastruktura.

Dáváte také potraviny sociálně slabším lidem?
Ano, jak jsem již uvedl, spolupracujeme s Potravinovou bankou v regionech, která potraviny na konci trvanlivosti distribuuje potřebným, ať již lidem bez domova, nebo těm, kteří se dostanou do těžké životní situace. Zároveň jsme byli partnerem Národní potravinové sbírky, na tomto projektu se budeme podílet i letos.

Podílíte se na charitě i přímo penězi?
Pro finanční podporu společensky odpovědných projektů jsme v roce 2009 založili Nadační fond Albert www.nadacnifondalbert.cz. Jedním z jeho cílů je pomáhat těm, kteří to potřebují. Soustředíme se na děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Financujeme jejich vzdělávací programy, integraci do většinové společnosti, zprostředkování první práce či pomoc při vysokoškolských studiích. Vypisujeme výběrová řízení a projekty pak dlouhodobě finančně podporujeme. Pro děti z vybraných dětských domovů také pořádáme charitativní bazárky. Na nich samy děti dvakrát do roka, před Vánoci a před Velikonoci, prodávají přímo u nás na centrále své vlastní výrobky. Děti se tak učí také prodejním dovednostem a marketingu. I zde se jedná o dlouhodobý projekt, takže se s mnohými dětmi už díky tomu známe osobně.

Na co dalšího přispívá Nadační fond Albert?
Naším důležitým programem je vedle pomoci těm, kteří pomoc skutečně potřebují také zdraví pro společnost. Vytvořili jsme proto edukačně-zábavný pořad pro děti nazvaný Zdravá 5. Jedná se o celorepublikový projekt, kdy naši lektoři objíždějí školy a učí děti zdravému a vyváženému životnímu stylu. Vše je přitom úplně zdarma. Proškolili jsme již více než sto tisíc dětí základních a mateřských škol ve všech regionech České republiky. V loňském roce jsme za tento projekt získali Českou cenu za PR v kategorii společensky odpovědných aktivit. Pořádáme také talentové soutěže. Jednou z nich je soutěž Zlaťáci v kuchyni, kdy děti připravují zdravé pokrmy podle vlastních receptů, ale každý recept musí porotce také zaujmout svým designem www.zdrava5.cz

Co nabízíte zákazníkům? Je pro vás důležitá kvalita?
V oblasti „úsilí o kvalitu" je toho u nás mnoho asi na samostatný článek. Nicméně v krátkosti lze říct, že kvalitní produkty jsou u nás na prvním místě. Pečlivě kontrolujeme své dodavatele, aby kvalitu mohli doložit také potřebnými certifikáty. Každý nový výrobek prochází před jeho zalistováním systémem interního hodnocení. Maximální důraz pak klademe na produkci výrobků našich vlastních značek. Pravidelně kontrolujeme výrobky na distribučních centrech.

Autor: Lucie Paseková

19.5.2014
SDÍLEJ:

Předvánoční brigády? Je jich více. A za lepší platy

Brno - Vánoce rodiny stojí mnoho peněz, velká část lidí si tak hledá alespoň dočasný přivýdělek. Je to i případ Lukáše Nezhyby. „Mám sice svoji stálou práci, ale chceme s přítelkyní strávit Vánoce v zahraničí na horách, proto máme oba od začátku prosince ještě brigádu," vysvětlil Nezhyba.

Vyhnou se kolonám při cestě do Bystrce. Na dvojité fazoli

Brno /INFOGRAFIKA/ – Klidnější jízda a méně dopravních nehod, to čeká v budoucnu řidiče na cestě z centra Brna do Bystrce. Nebezpečnou křižovatku Bystrcké a Kníničské u tamního hobymarketu chtějí starostové městských částí přestavět na mimoúrovňové křížení. Cesta na přehradu, do zoo, či na bystrcké sídliště díky tomu bude plynulejší.

AKTUALIZOVÁNO

Nehoda u Lomničky: zranilo se pět mladých lidí, nezletilou dívku převezli na ARO

Lomnička – Pět zraněných mladých lidí, taková je bilance dopravní nehody ze čtvrtečního rána za obcí Lomnička na Brněnsku. Srazilo se tam nákladní auto s osobním. „Nejvážněji se zranila nezletilá dívka, která utrpěla vážný úraz hlavy. Záchranáři jí poskytli kompletní přednemocniční péči a na řízené ventilaci ji převezli na ARO do Dětské nemocnice v Brně," popsala mluvčí jihomoravských záchranářů Hedvika Kropáčková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies