VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Albertu se chceme zlepšovat každým dnem

Brno - Albert u nás patří k jednomu z největších obchodních řetězců a s třinácti tisíci zaměstnanci patří také k největším zaměstnavatelům. Aktivity spojené se společensky zodpovědným podnikáním mu nejsou cizí. Snaží se nezatěžovat životní prostředí skleníkovými plyny a zákazníkům nabízí prověřené výrobky.

19.5.2014
SDÍLEJ:

SPOUSTA AKTIVIT. Pavel Mikoška se prostřednictvím Nadačního fondu Albert stará o charitativní projekty pro sociálně slabší rodiny. Síť prodejen se snaží i šetřit životní prostředí. Foto: DENÍK/Attila Racek

Prostřednictvím Nadačního fondu Albert podporuje vzdělávací a volnočasové projekty, které pomáhají dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Od roku 2004 také funguje vzdělávací program zdravé výživy Zdravá 5 pro děti a jejich rodiče. „Chceme být lepší každý den pro naše zákazníky i pro naše zaměstnance a v okolí našich prodejen chceme být dobrým sousedem," popisuje plány firmy ředitel kvality a předseda správní rady Nadačního fondu Albert Pavel Mikoška.

Je pro vaši firmu důležitá ekologie? Co děláte pro životní prostředí?
Šetrné chování k životnímu prostředí samozřejmě patří k našim prioritám. Snažíme se, aby naše činnost zatěžovala prostředí co nejméně. Spolupracujeme proto například s regionálními dodavateli. Nechceme zbytečně vozit zboží přes půl světa a tím plýtvat palivem a znečišťovat ovzduší. Vytvořili jsme projekt Česká úroda na dovoz ovoce a zeleniny, kdy se snažíme ovoce a zeleninu dovážet z takové blízkosti, jak je to jen možné, ale jsme připraveni je dovézt z takové dálky, jak je to jen potřebné. Vše, co je možné vypěstovat u místních producentů, nakupujeme tady. Díky tomu nejen šetříme životní prostředí, ale také podporujeme místní zemědělce a máme ovoce a zeleninu vždy čerstvé. Regionálně nakupujeme také pečivo, přivážíme ho našim zákazníkům čerstvé několikrát denně přímo od jejich oblíbených regionálních pekařů. V domácích podmínkách vyrábíme i velkou část produktů našich vlastních značek Albert Quality, Bio, Excellence a nově také BASIC.

A co třeba spotřeba energií ve vašich prodejnách? Snažíte se ji snižovat?
Máme stanovený dlouhodobý cíl, o kolik se snažíme snížit podíl skleníkových plynů. Proto například pořizujeme efektivnější chladící systémy a používáme úsporné zářivky. V jednom z našich obchodů také testujeme projekt, kde všechny chladírenská zařízení používají oxid uhličitý jako chladicí médium. Pokud bude tento projekt úspěšný, rozšíříme ho i do dalších prodejen Albert. Naším dlouhodobým cílem je zajistit provoz prodejen s energetickou náročností nižší o pětadvacet až třicet procent.

Prodejny potravin vyprodukují velké množství odpadů. Jak s nimi nakládáte?
Chceme hlavně redukovat jejich množství a minimalizovat tak jejich dopad na životní prostředí. Snažíme se, aby se potraviny prodaly a nezůstaly u nás až do uplynutí data minimální spotřeby. Před uplynutím lhůty je prodáváme ve slevě, některé také nabízíme třeba zoologickým zahradám. V některých regionech spolupracujeme s Potravinovou bankou. U biodpadů dlouhodobě usilujeme o zavedení jejich kompostování. Celoplošnému využití této cesty zatím však brání skutečnost, že v České republice ještě není vybudovaná odpovídající infrastruktura.

Dáváte také potraviny sociálně slabším lidem?
Ano, jak jsem již uvedl, spolupracujeme s Potravinovou bankou v regionech, která potraviny na konci trvanlivosti distribuuje potřebným, ať již lidem bez domova, nebo těm, kteří se dostanou do těžké životní situace. Zároveň jsme byli partnerem Národní potravinové sbírky, na tomto projektu se budeme podílet i letos.

Podílíte se na charitě i přímo penězi?
Pro finanční podporu společensky odpovědných projektů jsme v roce 2009 založili Nadační fond Albert www.nadacnifondalbert.cz. Jedním z jeho cílů je pomáhat těm, kteří to potřebují. Soustředíme se na děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Financujeme jejich vzdělávací programy, integraci do většinové společnosti, zprostředkování první práce či pomoc při vysokoškolských studiích. Vypisujeme výběrová řízení a projekty pak dlouhodobě finančně podporujeme. Pro děti z vybraných dětských domovů také pořádáme charitativní bazárky. Na nich samy děti dvakrát do roka, před Vánoci a před Velikonoci, prodávají přímo u nás na centrále své vlastní výrobky. Děti se tak učí také prodejním dovednostem a marketingu. I zde se jedná o dlouhodobý projekt, takže se s mnohými dětmi už díky tomu známe osobně.

Na co dalšího přispívá Nadační fond Albert?
Naším důležitým programem je vedle pomoci těm, kteří pomoc skutečně potřebují také zdraví pro společnost. Vytvořili jsme proto edukačně-zábavný pořad pro děti nazvaný Zdravá 5. Jedná se o celorepublikový projekt, kdy naši lektoři objíždějí školy a učí děti zdravému a vyváženému životnímu stylu. Vše je přitom úplně zdarma. Proškolili jsme již více než sto tisíc dětí základních a mateřských škol ve všech regionech České republiky. V loňském roce jsme za tento projekt získali Českou cenu za PR v kategorii společensky odpovědných aktivit. Pořádáme také talentové soutěže. Jednou z nich je soutěž Zlaťáci v kuchyni, kdy děti připravují zdravé pokrmy podle vlastních receptů, ale každý recept musí porotce také zaujmout svým designem www.zdrava5.cz

Co nabízíte zákazníkům? Je pro vás důležitá kvalita?
V oblasti „úsilí o kvalitu" je toho u nás mnoho asi na samostatný článek. Nicméně v krátkosti lze říct, že kvalitní produkty jsou u nás na prvním místě. Pečlivě kontrolujeme své dodavatele, aby kvalitu mohli doložit také potřebnými certifikáty. Každý nový výrobek prochází před jeho zalistováním systémem interního hodnocení. Maximální důraz pak klademe na produkci výrobků našich vlastních značek. Pravidelně kontrolujeme výrobky na distribučních centrech.

Autor: Lucie Paseková

19.5.2014
SDÍLEJ:
Benzin s příměsí nafty našli v pátek inspektoři České obchodní inspekce u vzorku z čerpací stanice v brněnské Kšírově ulici.
2 8

V Brně našli pančovaný benzin. Inspekce nechala zapečetit pistole

Ilustrační foto.
1

Od neděle platí letní čas, vlaky naberou zpoždění

OBRAZEM: V zoo vítali jaro. Děti svrhly Moranu a nazdobily Líto

Brno – Byla zima mezi náma a včil už je za horama. Hu, hu, hu, jaro už je tu. Děti, které v sobotu navštívily brněnskou zoologickou zahradu, společně vítaly jaro. Nejdříve se naučily říkanku a potom shodily připomínku zimy Moranu.

V Židenicích otevřeli nový psí výběh. Je největší v celém Brně

Brno /FOTOGALERIE/ – Majitelé psů v brněnských Židenicích mají jedno unikum. Největší psí výběh ve městě. Tamní radnice ho vybudovala na 5500 metrech čtverečních v meruňkovém sadu mezi Bělohorskou a Jedovnickou ulicí na svahu Bílé hory. „Psí výběh vznikl proto, aby dal možnost venčit psy i majitelům velkých plemen. Při hledání vhodného pozemku jsme narazili na tento a zjistili jsme, že zde kdysi býval meruňkový sad. To nás vedlo k myšlence obě funkce propojit a tak vlastně vznikl výběh v meruňkovém sadu," vysvětlil židenický místostarosta Petr Kunc.

Vrtulník kroužil kolem zříceniny hradu Obřany. Hledal zraněného člověka

Bílovice nad Svitavou – Zvuk rotorů se v sobotu před polednem rozléhal nedaleko Bílovic nad Svitavou u Brna. Ze zříceniny nedalekého hradu Obřany tam totiž spadla mladá žena. „Byla v nedostupném terénu a nemohli jsme ji najít, proto musel přiletět vrtulník s leteckými záchranáři," okomentoval mluvčí hasičů Petr Příkaský.

Požár rumunského kamionu uzavřel v noci dálnici

Domašov – Hořící kamion míjeli po své cestě kolem 170,5 kilometru dálnice D1 ve směru na Brno řidiči od páteční jedenácté hodiny večerní. Policie kvůli požáru nakonec dálnici uzavřela a auta musela jezdit odklonem přes Domašov.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies