VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ander: Brusel si umí chyby přečíst sám. I bez nás

Brno - Náměstek brněnského primátora Martin Ander ze Strany zelených stále upozorňuje na to, že je lepší mít nádraží v centru Brna. „I přesto, že je přesun nádraží na seznamu důležitých projektů Evropské unie, Brno pořád nemá vyhráno,“ tvrdí.

11.12.2007 3
SDÍLEJ:

Martin AnderFoto: Archiv

Má podle vás Brno jisté, že peníze z Bruselu na přestavbu nádraží nakonec dorazí?
Ne. To, že teď Evropská komise schválila operační program doprava, ještě neznamená, že peníze získáme. Součástí tohoto programu je seznam, který ale není pro komisi závazný. Do boje o peníze ještě Správa železniční dopravní cesty s žádostí teprve půjde.

Politici, kteří chtějí nádraží v jižní poloze nebo i silnici R43 vedenou přes Bystrc, často upozorňují na to, že Strana zelených lobbuje v Bruselu za to, aby tyto stavby nestály.
To musím odmítnout. Strana zelených kritizovala odsun nádraží v Bruselu pouze jedenkrát. A to na společné prezentaci státu, Jihomoravského kraje a města před téměř dvěma lety. Tehdy tam vystoupil s připomínkami poradce zelených v evropském parlamentu Ondřej Liška.

Například bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský ale říká, že vaše protesty jsou neustálé.
To jsou fámy. Evropská komise nepotřebuje slyšet připomínky Strany zelených. Na webových stránkách města jsme umístili analýzu, která srovnala dvě možnosti – nádraží v odsunuté i přisunuté poloze. Výsledky, které jsou jednoznačně pro nádraží v centru města, si už určitě přečetli. K tomu nás nepotřebovali. Myslím, že o nás mluví někteří politici jako o těch, kteří zastaví plánované stavby. Přitom to ale říkají jen proto, aby v případě neúspěchu žádosti o dotaci mohli na někoho ukázat prstem a označit jej za viníka. Tím ale nevyřeší podstatný problém. A tím je nepřipravenost a nepromyšlenost některých plánů.

Proč myslíte, že Brusel nepodporuje stavbu rychlostní silnice R43 do Svitav?
Je to důsledek toho, že kraj ignoroval všechny evropské požadavky. Čtyřproudová silnice tohoto typu nesmí vést přes zastavěnou oblast. Přitom je silnice naplánovaná přes Bystrc. A také přes některé obce u Brna. To je pro Evropskou unii nepřijatelné.

 

 

11.12.2007 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies