VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ander: Brusel si umí chyby přečíst sám. I bez nás

Brno - Náměstek brněnského primátora Martin Ander ze Strany zelených stále upozorňuje na to, že je lepší mít nádraží v centru Brna. „I přesto, že je přesun nádraží na seznamu důležitých projektů Evropské unie, Brno pořád nemá vyhráno,“ tvrdí.

11.12.2007 3
SDÍLEJ:

Martin AnderFoto: Archiv

Má podle vás Brno jisté, že peníze z Bruselu na přestavbu nádraží nakonec dorazí?
Ne. To, že teď Evropská komise schválila operační program doprava, ještě neznamená, že peníze získáme. Součástí tohoto programu je seznam, který ale není pro komisi závazný. Do boje o peníze ještě Správa železniční dopravní cesty s žádostí teprve půjde.

Politici, kteří chtějí nádraží v jižní poloze nebo i silnici R43 vedenou přes Bystrc, často upozorňují na to, že Strana zelených lobbuje v Bruselu za to, aby tyto stavby nestály.
To musím odmítnout. Strana zelených kritizovala odsun nádraží v Bruselu pouze jedenkrát. A to na společné prezentaci státu, Jihomoravského kraje a města před téměř dvěma lety. Tehdy tam vystoupil s připomínkami poradce zelených v evropském parlamentu Ondřej Liška.

Například bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský ale říká, že vaše protesty jsou neustálé.
To jsou fámy. Evropská komise nepotřebuje slyšet připomínky Strany zelených. Na webových stránkách města jsme umístili analýzu, která srovnala dvě možnosti – nádraží v odsunuté i přisunuté poloze. Výsledky, které jsou jednoznačně pro nádraží v centru města, si už určitě přečetli. K tomu nás nepotřebovali. Myslím, že o nás mluví někteří politici jako o těch, kteří zastaví plánované stavby. Přitom to ale říkají jen proto, aby v případě neúspěchu žádosti o dotaci mohli na někoho ukázat prstem a označit jej za viníka. Tím ale nevyřeší podstatný problém. A tím je nepřipravenost a nepromyšlenost některých plánů.

Proč myslíte, že Brusel nepodporuje stavbu rychlostní silnice R43 do Svitav?
Je to důsledek toho, že kraj ignoroval všechny evropské požadavky. Čtyřproudová silnice tohoto typu nesmí vést přes zastavěnou oblast. Přitom je silnice naplánovaná přes Bystrc. A také přes některé obce u Brna. To je pro Evropskou unii nepřijatelné.

 

 

11.12.2007 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
7

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Seniorbus. Ilustrační foto.
12

Lepší podmínky pro starší lidi: v domovech přibude 200 míst, rozšíří Seniorbus

Zimní údržba lodí: téměř 300 kilogramů barvy. Na přehradu vyjedou 22. dubna

Brno /VIDEO/ – Devětačtyřicet kilogramů barvy spotřebuje brněnský dopravní podnik na zimní údržbu každé z šesti lodí plující v sezoně po hladině Brněnské přehrady. V zimním období plavidla natírají jejich posádky a lodě získají nátěr v bílé, černé, modré a červené barvě.

Byl jsem uťáplý, přiznává Nečas. Po pauze se konečně cítí takový jako předtím

Brno – Škola, autoškola, reprezentační a extraligový hokej. To je i pro osmnáctiletého mladíka zápřah. Útočník brněnské Komety Martin Nečas nyní zvládá několik věcí zároveň a do extraligových zápasů získal novou chuť, poté co v prvním únorovém týdnu před reprezentační přestávkou vynechal dvě utkání Komety.

Odvrácení stávky řidičů autobusů? Schůzky nikam nevedly, tvrdí odboráři

Jižní Morava – Schůze, které měly zamezit stávce řidičů autobusů, nepřinesly žádné výsledky, zní z řad odborářů. Na odvrácení krize dali úřadům čas do 15. března. „Budeme jednat čtyřiadvacet hodin denně s kýmkoli, kdo situaci pomůže vyřešit. Stávka je pořád reálná možnost," uvedl předseda odborářů Luboš Pomajbík.

Obžaloba: Připravili ho o byt. Lichva přispěla ke strýcově smrti, bojí se neteř

Brno – Obžalovaní z lichvy ve středu znovu stanuli před soudem. Podle obžaloby se činu dopustili na lehce mentálně retardovaném Vladimíru Bělohoubkovi, který už zemřel. Jeho neteř se domnívá, že ztráta bytu přispěla ke strýcově smrti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies