VYBERTE SI REGION

Ander: Brusel si umí chyby přečíst sám. I bez nás

Brno - Náměstek brněnského primátora Martin Ander ze Strany zelených stále upozorňuje na to, že je lepší mít nádraží v centru Brna. „I přesto, že je přesun nádraží na seznamu důležitých projektů Evropské unie, Brno pořád nemá vyhráno,“ tvrdí.

11.12.2007 3
SDÍLEJ:

Martin AnderFoto: Archiv

Má podle vás Brno jisté, že peníze z Bruselu na přestavbu nádraží nakonec dorazí?
Ne. To, že teď Evropská komise schválila operační program doprava, ještě neznamená, že peníze získáme. Součástí tohoto programu je seznam, který ale není pro komisi závazný. Do boje o peníze ještě Správa železniční dopravní cesty s žádostí teprve půjde.

Politici, kteří chtějí nádraží v jižní poloze nebo i silnici R43 vedenou přes Bystrc, často upozorňují na to, že Strana zelených lobbuje v Bruselu za to, aby tyto stavby nestály.
To musím odmítnout. Strana zelených kritizovala odsun nádraží v Bruselu pouze jedenkrát. A to na společné prezentaci státu, Jihomoravského kraje a města před téměř dvěma lety. Tehdy tam vystoupil s připomínkami poradce zelených v evropském parlamentu Ondřej Liška.

Například bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský ale říká, že vaše protesty jsou neustálé.
To jsou fámy. Evropská komise nepotřebuje slyšet připomínky Strany zelených. Na webových stránkách města jsme umístili analýzu, která srovnala dvě možnosti – nádraží v odsunuté i přisunuté poloze. Výsledky, které jsou jednoznačně pro nádraží v centru města, si už určitě přečetli. K tomu nás nepotřebovali. Myslím, že o nás mluví někteří politici jako o těch, kteří zastaví plánované stavby. Přitom to ale říkají jen proto, aby v případě neúspěchu žádosti o dotaci mohli na někoho ukázat prstem a označit jej za viníka. Tím ale nevyřeší podstatný problém. A tím je nepřipravenost a nepromyšlenost některých plánů.

Proč myslíte, že Brusel nepodporuje stavbu rychlostní silnice R43 do Svitav?
Je to důsledek toho, že kraj ignoroval všechny evropské požadavky. Čtyřproudová silnice tohoto typu nesmí vést přes zastavěnou oblast. Přitom je silnice naplánovaná přes Bystrc. A také přes některé obce u Brna. To je pro Evropskou unii nepřijatelné.

 

 

11.12.2007 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies