VYBERTE SI REGION

Karta Komety a Zbrojovky zlepší pohodlí fandů, říká Zábranský o budoucnosti

Brno – Vrací se na místo, které je pro něj magické stejně jako pro celou brněnskou Kometu. Její majitel Libor Zábranský pořádáním lednových Hokejových her za Lužánkami odstartuje novou éru. Ta může skončit splněním dalšího snu. Stavbou nové lužánecké arény pro více než dvanáct tisíc lidí. Šéf Komety musí se sponzory a klubovými partnery překonat dost překážek, přesto věří, že nová hala bude za Lužánkami stát do několika let. „Měl jsem skromné přání, aby ve studii nového stadionu bylo něco z historie, retro. Shodli jsme se, že slavný sektor D umístíme stejně jako kdysi. Zůstane kotel a místa na stání. Zároveň je nutné, aby byla aréna přizpůsobivá a zajímavá pro případné další hokejové mistrovství světa v České republice," povídá jedenačtyřicetiletý majitel při pohledu na vizualizaci nové arény.

22.11.2015
SDÍLEJ:

Libor Zábranský.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Jak daleko jste s projektem na její stavbu?

Nebavil bych se ještě o projektu. Máme zatím studii. Hokejové hry a jejich příběh chce ukázat, kde klub hrál na původním místě, a kde Kometa psala svoji historii. Kometa je dneska s nadsázkou řečeno v pozici velké holky, která může řešit vlastní bydlení.

Dřívější plány politiků na novou arénu často ztroskotaly na penězích. Je teď stavba reálnější?

Žádný dřívější projekt jsem neviděl. Podle mého se jednalo jen o úvahy. Dokud neřešíte úřední dokumenty jako stavební povolení, máte akorát nějakou vizi. Když se podívám do historie studií za Lužánkami, tak to bylo vždy tak trochu o nás bez nás. Takový účet bez hostinského. Otočili jsme to, sami vyvíjíme aktivitu, ale bylo by nefér lidem slibovat. Jen jsem řekl, že uděláme všechno proto, abychom halu postavili.

Pomohl k bližším plánům příchod investiční skupinu DRFG?

Není to tak, že přišel nějaký mecenáš a hned se bude stavět hala. Na druhou stranu DRFG má skupinu analytiků, sdružení vlastnictví firem, do které spadá i firma A Plus. S ní řešíme, jak by stadion mohl vypadat. A Plus se už podílelo na stavbě univerzitního kampusu v Brně nebo začínalo skici O2 areny v Praze.

Objevily se hlasy, že aréna může za Lužánkami vyrůst už za tři roky. Jsou reálné?

To si vůbec netroufnu odhadnout. V tomto směru odkazuji na profesionály z A Plusu. V Kometě neplánujeme v horizontu pěti či sedmi let, jak to bylo za dob komunismu. Z naší strany se může začít hned, nebo třeba až za rok. Záleží na tom, kdy se vyřeší mnoho dalších problémů.

Libor Zábranský.Jedním z nich může být dotování stavby. Máte jej zajištěné?

O tom je předčasné mluvit. Nechceme však přijít na město a říci: Postavte nám stadion. Je to váš problém a vytvořte pro diváky pohodlí. Naopak chceme, aby Kometa byla hlavní tahoun a donátor stadionu. Bez podpory města a infrastruktury to však nemají kluby šanci zvládnout. Cítím pozitivní přístup z jednání s městem, ale jsme někde v půlce.

Vidíte posun v jednáních o budoucnosti Lužánek se současným vedením města?

Nebylo by dobré zapomínat i na politiky, kteří dříve pomohli a teď jsou v ústraní. Bez obrovské podpory radnice, primátora Onderky a zastupitelů by vůbec Kometa a Zbrojovka nebyla na vzestupu. To, že současný pan primátor Vokřál věnuje pozornost i fotbalovému stadionu jsou obrovské kroky vpřed.

Co cítíte při pohledu na studii?

Strašně by se mně líbilo, kdybych vedle naší studie viděl i tu na fotbalový stadion. Vašek Bartoněk jako majitel fotbalové Zbrojovky je v dozorčí radě Komety a já to mám naopak. Spolupráce nefunguje jen na úrovni klubů, ale i vztahu majitelů. Kdysi přišel Vašek s návrhem založit ZK kartu, tedy společnou permanentku pro oba kluby. Myslím si, že by se s ní dalo perfektně pracovat. Zlepšil by se komfort fanoušků. Je nutné, aby obě případné arény splňovaly moderní technologie. Ale to se díváme hodně do budoucnosti.

Fanouškovi by z fotbalu na hokej stačilo jen pár kroků…

V současnosti musíme řešit přejezdy mezi stadiony. Kdyby se vize naplnila, usnadní nám to práci ve prospěch fanoušků.

Jaký osud v takovém případě čeká současnou halu?

V roce 2010 ji na popud Jirky Hamzy opravili pro pořádání mistrovství světa v basketbale a provozování míčových sportů. Jsou na ní další opravy: například strojovna, což jsou další desítky milionů korun investic. Proč by Brno nemohlo mít nejnádhernější zimní stadion, nejkrásnější fotbalový stadion a nejšpičkovější arénu pro míčové sporty?

Teď však řešíte hlavně lednové zápasy pod širým nebem. Jak může návštěva hokejových her ovlivnit kapacitu nové haly?

Prvotní studie čítá 12 300 diváků a může se měnit. Nyní máme v DRFG Areně čtyři tisíce míst beznadějně vyprodaných a dalších tři tisíce zájemců čekalo na 500 míst, které jsme dobudovávali v DRFG Areně před sezonou. To je pro nás velké číslo. Pro nový stadion bude hlavní ukazatel nezávazná registrace permanentkářů. Uvidíme, jestli bude zájem vyšší, nebo se zastavíme na čísle osm, devět tisíc. Potřebujeme se dopátrat k reálnějším číslům.

Lednová akce má název „Jdeme domů", i vy se vracíte domů. Jaký silný zážitek máte spojený s Lužánkami?

Už jsem toho namluvil o vzpomínkách tolik… Mám tam uloženy nádherné vzpomínky, ale i ty špatné. Negativní působení lidí mělo šílený dopad na naši generaci hráčů. Abychom mohli dělat špičkový hokej, museli jsme z Brna pryč. Věřím, že ta doba už nikdy nenastane. Pro mě a pro ostatní lidi, kteří jsou spojení s fotbalem a hokejem za Lužánkami, je to místo magické.

Kdy jste začal uvažovat o Open Air Game v Brně?

Hned po utkání pod širým nebem v Pardubicích v roce 2011. Už tenkrát jsme řešili s Pavlem Bartoškem, významným členem organizačního výboru Hokejových her, kde v Brně jde takovou událost udělat. První stopku od úřadů jsme dostali u fotbalového stadionu kvůli bezpečnosti. Variant bylo víc, ale žádná neodpovídala tomu, co bychom si slibovali. Nakonec uzrála doba, že jsme spojili příjemné s užitečným. Chtěli jsme to uspořádat na místě, kde se psala historie Komety.

Těší vás, že jste už od začátku týdne prodali tisíce lístků?

Jde o měřítko dalších kroků a předběžná čísla ukazují, že zájem je zatím enormní.

Pomůže atmosféře na zápasech i strmý sklon tribun?

Troufáme si říct, že odkudkoliv bude nádherný výhled na led. Bude to nezapomenutelná hokejová show, která tady nemá obdoby. Jsem přesvědčený, že kotel bude úžasný. Akci může zhatit jen to, co nikdo neovlivníme. Třeba déšť.

Inspirovali jste se při plánování Open Air i v amerických zápasech pod širým nebem?

Využít můžeme už jen zkušenosti, co mají s úpravou ledu. Když se podíváte na Winter Games v Americe, jsou to většinou zápasy na baseballových stadionech a v jiném duchu. Smysl příběhu těch deseti dní za Lužánkami je ukázka hokeje napříč všemi kategoriemi. Prvňáci, starší dorost a seniorské týmy. Pracujeme i na tom, aby tam odehrála zápas reprezentace do šestnácti let. V programu je i čtvrteční souboj gigantů univerzit. Duel Masarykovy univerzity a Univerzity Karlovy bude podle mě také dobrá show.

Reagujete na zvýšený zájem o různá sportovní klání univerzit?

Nejsme pořadatelé soubojů univerzit v DRFG Areně, ale vnímáme to nadšení. Myslíme si, že souboje Brno–Praha nejenom ve čtvrtek, ale i v pátek v extralize budou vnímány podobně.

Libor Zábranský.

Máte už jasno o všech zápasech desetidenního programu?

Ještě na tom pracujeme. Není to nic jednoduchého. Chtěl bych vyzdvihnout spolupráci se Slavomírem Lenerem a Tomášem Králem na svazu. I oni to berou jako mimořádnou událost. Kompletní program her včetně mládežnických zápasů ještě zveřejníme. Tři nosné zápasy jsou už dané.

Na sociálních sítích si lidé stěžovali na cenu 990 korun za jeden zápas. Co byste jim vzkázal?

Z části to může být neznalost, aniž bych se dotknul věku těch lidí, co na sociálních sítích píšou. Na druhou stranu může být pro lidi šok, když Pavel Richter v České televizi, který nemá s takovou akcí nic společného a neví nic o nákladech, komentuje, že je 990 korun moc. Komentáře ohledně zdražení vstupného řešíme celou dobu, co jsem v Kometě. Jen je strašně smutné, že teď příběh, který tady prezentujeme, je upozaděný před cenou lístků. Ta je stejná jak v Pardubicích. Když do haly ve Vodově ulici přijede Čínský národní cirkus, vstupenka stojí 990 korun a nikdo to nekomentuje. Kometa je hodně vidět, tak to pro některá média může být zajímavé. Jenom náklad na přípravu pozemků, stavbu tribun, vytvoření a pronájem kluziště čítá hodně přes dvacet milionů korun.

Jak jste vnímal druhý problém s permanentkáři, kteří měli podle původního rozložení být v rohových sektorech?

Problém byl z naší dílny. Do hodiny jsme ho v tiskové zprávě opravili. Permanentkářům jsme se omluvili. Chyby dělá každý. Tyto věci snáším úplně v pohodě, bez chyb se v takovém obrovském projektu pracovat nedá. Není potřeba se v tom babrat, protože permanentkáři vždy budou mít u nás prioritu. Je dané, že jim vstupné vrátíme, pokud nemají zájem nebo si dokoupí vstupenku za 750 až 850 korun. Zase se dostáváme na cenu, která byla v Pardubicích. Je to stejná situace, jako když někdo řešil, jestli máme modré nebo červené kalhoty a neznal příběh.

Šéfujete klubu jedenáct let a posouváte ho stále dál. Odpočíváte teď vůbec před pořádáním Her?

Od května jsme se projektu začali dost věnovat. Všichni v organizačním týmu by potřebovali, aby měl den o několik hodin víc. Děláme to srdcem a pro lidi jako show. Také si nestěžuju, že jsem teď šel zpátky trénovat mladší dorost, který měl problémy, ale podařilo se nám ho stabilizovat. Mě ta práce baví a beru ji automaticky.

Marketingový tým Komety má za sebou i spoustu mimohokejových projektů. V čem tkví úspěšné nápady?

Za dobu co jsem v klubu jsme asi třikrát nebo čtyřikrát měnili marketingové týmy. Po těch dvou třech letech v Kometě mohou být trochu vyhořelí. Tlak tady je enormní a víme, že je práce hodně. Logo Komety je teď hodně vidět a pojí se s charitou či podporou mládeže. Kometě kdysi velmi pomohli jiní a teď by měla využít svůj potenciál a vrátit ho zpátky do společnosti. Věnujeme se více než třem stovkám dětí, což je dnes malá základní škola. Komeťácká školka je dnes plná a podle kontrolorů jedna z nejlepších v Brně. Na to jsme hrdí.

Libor Zábranský.

Rád rybaříte. Pomáhá vám sedění u vody od toho tlaku?

Když je čas, rád si zajdu na ryby, ale hodně mě také pomáhá kontakt na ledě s mladším dorostem. Koučování hráčů a vedení přípravy. To vás posune jinam. Je tam ve mně vidět ještě kus hokejisty. Jsem rád, že můžu pomáhat dětem.

V mládeži Komety hraje i váš syn Libor, jste na něj přísnější než na ostatní?

Jsem na něho přísnější a tvrdší než na ostatní. Nemá to jednoduché i okolí je na něho přísnější. Ale naštěstí se v tomto potatil, takže si z toho nic nedělá.

Autor: Petr Musil

22.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies