Zkažené maso je daň za obsáhlý jídelní lístek. Zbytečně moc jídel i surovin. Udržet je všechny čerstvé bývá těžké. To je podle šéfkuchaře restaurace Noem Arch Jana Rimplera hlavní problém restaurace Kanas v brněnském Králově Poli. „Zajímalo by mě, jestli se to brněnské restaurace někdy naučí, nebo budou dál servírovat zkažené maso,“ řekl Rimpler. Restauraci hodnotil pro další díl seriálu Brněnského deníku Rovnost Test restaurací.

Kolem poledne je v restauraci plno a bez rezervace si člověk sedne jen těžko. Většina zákazníků jsou nejspíš studenti z nedalekých fakult Vysokého učení technického. „Venku je hnusně, tady uvnitř velmi příjemně,“ hodnotí Rimpler jednoduchý interiér.

Zelené stěny doplňují jen dřevěné trámy a obložení. Vzadu na stěně je velká obrazovka. „To se mi moc nelíbí, ale večer může přitáhnout zákazníky na sportovní přenosy,“ poznamenává šéfkuchař.

Jídelní lístky přináší obsluha hned. „Jsou zbytečně dlouhé, vůbec si nemůžu vybrat,“ uvádí Rimpler. V lístku je několik chyb a překlepů. „Ratatouille se nepíše s i na konci. S rýží navíc jde o zvláštní kombinaci,“ tvrdí. Spokojený není ani s další nabídkou. „Položka nazvaná Nemůže chybět by klidně chybět mohla. Smažený sýr na šest způsobů do nabídky nepatří,“ míní Rimpler.

Obsluha se chodí ptát na objednávku stále dokola, přestože hodnotitel ještě vybírá. „Jako by chtěli, abychom co nejrychleji uvolnili místo dalším,“ myslí si. Carpaccio z lososa je podle něho výborné. „Škoda, že špenát je mražený. Sehnat čerstvý není zas takový problém,“ upozorňuje. Druhý předkrm, špenátové gnocchi, je tak sytý, že by mohl sloužit místo hlavního jídla. „Na to nás měli upozornit už při objednávání. Gnocchi jsou kupované, na tom se nic zkazit nedá, ale omáčka je dobrá,“ hodnotí.

Jako druhé jídlo objednává hovězí roštěnou a salát Caesar. Po čtvrthodině přichází servírka s omluvou, že Caesar nebude, protože došel ledový salát. „To je přece blbost! Do Caesaru nepatří ledový, ale římský salát. A proč to neřekla dřív?“ diví se Rimpler. Objednává salát Coleslaw. „Má v něm být majonéza nebo smetana. Tohle je strouhané zelí s mrkví,“ říká. Přestože je salát ochucený málo, chutná mu.

To se nedá říct o roštěné. „Páchne,“ říká Rimpler a píchá do masa vidličkou. Po rozkrojení z něj vyteče krvavá šťáva a páchne ještě víc. Po reklamaci se servírka omlouvá. Nabízí novou porci a panáka na účet podniku. Nakonec neúčtuje obě jídla, kávu ani objednaný zákusek. Hruškový drobenkový koláč ozdobil šéfkuchař šlehačkou, čokoládovou polevou a oplatkovou trubičkou. „Je výborný. Zdobení je zbytečné. koláč obstojí i sám o sobě,“ říká šéfkuchař.

A co studenti?

Po jedné hodině odpoledne se Kanas téměř vyprázdnil. „Je to asi hlavně obědová hospoda. Zajímalo by mě, jestli třeba studenti nepoznají, když dostanou zkažené maso, a kuchař na to spoléhá. Už když je přinášeli, jsem cítil, že není v pořádku. A to mi je servírka ještě podala s úsměvem a přáním dobré chuti,“ říká Rimpler. Dodává, že na vině je moc obsáhlý jídelníček. „Na dezertu i předkrmu jsem si pochutnal. Kdyby se zaměřili na něco konkrétního, třeba steaky, udělali by líp,“ myslí si. Všechny testy.

#nahled|https://g.denik.cz/50/da/infografika_restaurace_kanas_brno_denik_flash_big.jpg|https://g.denik.cz/50/da/infografika_restaurace_kanas_brno.jpg|Restaurace Kanas v Brně.#