VYBERTE SI REGION

Nejdelší lávka je jako mikrofon. Vede přes síť kolejí v maloměřickém depu

Brno /BRNĚNSKÉ MOSTY/ – Skřípot, bouchání, rachocení. Občasný lomoz v jinak tichém areálu seřaďovacího nádraží v brněnských Maloměřicích při popojíždění mašin a vagonů není pro každé ucho. Pro železniční nadšence představuje hluk v tamním depu rajskou symfonii. Výhled na hustou síť kolejišť z 250 metrů dlouhé lávky ve výšce dvanácti metrů nad zemí pak i pastvu pro jejich oči.

15.10.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
15 fotografií
Nejdelší lávka pro pěší v Brně je v maloměřickém depu. Síť kolejí překlenuje asi 250 metrů dlouhý most. Před pár lety při údržbě natřeli zrezivělou železnou konstrukci šedou barvou.

Nejdelší lávka pro pěší v Brně je v maloměřickém depu. Síť kolejí překlenuje asi 250 metrů dlouhý most. Před pár lety při údržbě natřeli zrezivělou železnou konstrukci šedou barvou.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Podle odborníka přes mosty v Brně a okolí Dušana Josefa jde o nejdelší lávku pro pěší v regionu. „Delší najdeme pouze nad kolejištěm v České Třebové," tvrdí ve své publikaci o moravských mostech.

V místě pod více než dvacíti kolejemi si původně pěší mohli naplánovat cestu podchodem. „V osmdesátých letech minulého století jej použili pro horkovodní potrubí vedoucí teplo do tehdy nových brněnských čtvrtí Líšeň a Vinohrady. Kvůli bezpečí ho proto uzavřeli," zavzpomínal Josef.

Maloměřická železná lávka s asfaltovým povrchem spojuje Slaměníkovu ulici a křižovatku Kulkova-Hády-Podzimní. Lomený vstup směřuje k cementárně.

Rád se po ní prochází třeba Brňan Ladislav Mirvis Mirvald. „Lávka je zajímavá i pro studium zvuku. Studenti Vysokého učení na ni na jaře nalepili snímače a měřili zvukové vlnění a přenášení zvuku. Je to mikrofon lokality," popsal muž. Střádá časosběrná videa právě u mostů z pohledu zvuku.

Depo zvané Majlont na úpatí kopce Hády navrhli v padesátých letech do místa mokřadů. Dokončili jej v roce 1964. Stalo se jedním ze čtyř největších dep v republice. Nedávno se traťový úsek Maloměřice – Židenice dočkal modernizace.

Maloměřice - lávka
Účel: pro chodce
Typ: trámový
Materiál: železo, ocel, asfaltový povrch
Délka: 250 m
Výška nad terénem: 12 m
Zajímavost: nejdelší lávka pro pěší v Brně a okolí

Autor: Přemysl Spěvák

15.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ženy i muži se chodí už více než století stříhat do kadeřnictví v Údolní ulici. Nejstarší brněnský salón majitel zrekonstruuje.
20

Stříhají v něm lidi přes sto let. Nejstarší brněnské kadeřnictví zrekonstruují

Ilustrační foto.

Židenický místostarosta Kunc byl podle inspekce hrubý na zaměstnance radnice

Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Pokud jste někdy nasazovali klasické sněhové řetězy, určitě vás napadlo, že by jejich montáž mohla být o trochu snadnější a rychlejší. Nový český vynález naštěstí splňuje obojí zmíněné.

Kamechy a Žebětín spojí chodník a cyklostezka. Cenu zvyšují výkupy pozemků

Brno – Chodník podél silnice ze sídliště Kamechy do Žebětína ocení matky s kočárky a další chodci, kteří kolem Žebětínského rybníka procházejí. Pokud se vše podaří, žebětínská radnice ho chce začít stavět příští rok.

AKTUALIZOVÁNO

Policejní akce odhalila šest opilých řidičů autobusů. V práci je čeká výpověď

Jižní Morava /FOTO/ – Usedli za volant, nastartovali autobusy a začali nabírat cestující. Šesti řidičům autobusů v Jihomoravském kraji v pondělí nevadilo, že byli opilí, do práce vyrazili i navzdory tomu. Policisté se na ně zaměřili při rozsáhlé akci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies