VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejdelší lávka je jako mikrofon. Vede přes síť kolejí v maloměřickém depu

Brno /BRNĚNSKÉ MOSTY/ – Skřípot, bouchání, rachocení. Občasný lomoz v jinak tichém areálu seřaďovacího nádraží v brněnských Maloměřicích při popojíždění mašin a vagonů není pro každé ucho. Pro železniční nadšence představuje hluk v tamním depu rajskou symfonii. Výhled na hustou síť kolejišť z 250 metrů dlouhé lávky ve výšce dvanácti metrů nad zemí pak i pastvu pro jejich oči.

15.10.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
15 fotografií

Nejdelší lávka pro pěší v Brně je v maloměřickém depu. Síť kolejí překlenuje asi 250 metrů dlouhý most. Před pár lety při údržbě natřeli zrezivělou železnou konstrukci šedou barvou.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Podle odborníka přes mosty v Brně a okolí Dušana Josefa jde o nejdelší lávku pro pěší v regionu. „Delší najdeme pouze nad kolejištěm v České Třebové," tvrdí ve své publikaci o moravských mostech.

V místě pod více než dvacíti kolejemi si původně pěší mohli naplánovat cestu podchodem. „V osmdesátých letech minulého století jej použili pro horkovodní potrubí vedoucí teplo do tehdy nových brněnských čtvrtí Líšeň a Vinohrady. Kvůli bezpečí ho proto uzavřeli," zavzpomínal Josef.

Maloměřická železná lávka s asfaltovým povrchem spojuje Slaměníkovu ulici a křižovatku Kulkova-Hády-Podzimní. Lomený vstup směřuje k cementárně.

Rád se po ní prochází třeba Brňan Ladislav Mirvis Mirvald. „Lávka je zajímavá i pro studium zvuku. Studenti Vysokého učení na ni na jaře nalepili snímače a měřili zvukové vlnění a přenášení zvuku. Je to mikrofon lokality," popsal muž. Střádá časosběrná videa právě u mostů z pohledu zvuku.

Depo zvané Majlont na úpatí kopce Hády navrhli v padesátých letech do místa mokřadů. Dokončili jej v roce 1964. Stalo se jedním ze čtyř největších dep v republice. Nedávno se traťový úsek Maloměřice – Židenice dočkal modernizace.

Maloměřice - lávka
Účel: pro chodce
Typ: trámový
Materiál: železo, ocel, asfaltový povrch
Délka: 250 m
Výška nad terénem: 12 m
Zajímavost: nejdelší lávka pro pěší v Brně a okolí

Autor: Přemysl Spěvák

15.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies