„Pomáhám režisérovi se vším, co by ho mohlo zdržovat od vlastní umělecké práce. Zajišťuji technické vybavení na zkouškách i na představeních. S režisérem se dohodneme, jakou scénu budeme zrovna zkoušet, podle toho obstarám vše potřebné,“ popisuje Kumhala.
Před představením se podívá, zda jsou diváci na svých místech. Pokud jsou připraveni i herci, může hru odstartovat. „Musím znát texty všech her, které nabízíme. Bez toho bych nemohl pomýšlet na detaily,“ říká inscipient.
Na poli brněnského divadla však nepůsobí jen jako člověk, bez něhož by klidný průběh představení bylo možné jen stěží zajistit. „Režiséři mě obsazují i do drobnějších rolí. Naposled jsem si zahrál průvodčího v inscenaci Indián v ohrožení a teď hraji i v Pařeništi,“ usmívá se.
Divadelní prostředí ho přitahovalo už od střední školy. „Hrál jsem v amatérském divadle poezie Nepojízdná housenka a v Divadelním studiu Josefa Skřivana,“ uvedl. Každá hra je jiná, stejně jako spolupráce s různými režiséry. To je jeden z důvodů, proč ho práce baví.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditInspicient. Bez něj by byl v divadle zmatek
Brno - Tak už. Začínáme. Ozve se před každou premiérou z úst Miroslava Kumhaly. V brněnském HaDivadle pracuje téměř dvacet let. Začínal jako osvětlovač, brzy se z něj stal inspicient. Jeho hlavní úkol spočívá v tom, aby všechno „klaplo“.
"Dámy a pánové prosím na scénu," hlásí Miroslav Kumhala.
|
Foto: DENÍK/Drahomír Stulír