Most dlouhý 151 metrů se klene přes železniční trať nedaleko stanice Brno-Slatina. Nahradil úrovňový přejezd kolejí. „Výstavba mostu znamenala mimo jiné i zánik trolejbusové trati do smyčky u slatinského nádraží. Smyčka byla přímo pod náspem, respektive prvním polem nového mostu ve směru od Slatiny," uvádí se na webových stránkách Tramvajklubu Brno, který informuje o městské hromadní dopravě ve městě.

Most TuřankaTyp: silniční most
Rok stavby: 2004-2006
Autor návrhu: Dosting
Délka: 151 metrů
Materiál: železobeton
Zajímavost: při stavbě byly výluky vlaků

Podobu mostu navrhla brněnská společnost Dosting, „Stavba byla komplikovaná zejména kvůli tomu, že přemosťovala železniční koridor, po kterém neustále jezdily vlaky. Kvůli stavbě se musely zavést krátkodobé výluky," vzpomíná Vladimír Krejčík, který byl zodpovědným projektantem mostu.

Čtěte také: Nemocnice s dluhy školy pod svá křídla nechtějí

Stavaři most postavili z oceli a betonu. Podle Krejčíka byla volba materiálu záměrná. „Rychle se totiž přes koleje postavila kovová konstrukce, aby je mohly opět využít vlaky. Konstrukce už se pak jen vyplňovala betonem," doplnil projektant.

První auta po mostu jezdila už na konci roku 2005, oficiálně ho ovšem otevřel tehdejší primátor Richard Svoboda v červenci následujícího roku. Stavba mostu byla součástí celkového rozvoje dopravní infrastruktury u Černovických teras. Společně s dalšími pracemi město za vše zaplatilo přes 350 milionů.

Čtěte také: Obchody v Řečkovicích končí. Centrum Vysočina stát prodá v dražbě