VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavbu mostu urychlili díky kovové konstrukci

Brno /BRNĚNSKÉ MOSTY/ - Kvalitnější napojení na dálnici, ale i komfortnější dopravu mezi brněnskými částmi Slatina a Tuřany měl podle vedení města zajišťovat most v ulici Tuřanka. Svůj cíl splnil, necelý rok po dokončení navíc získal ocenění v soutěži Stavba Jihomoravského kraje za rok 2006.

12.3.2017
SDÍLEJ:

Kvalitnější napojení na dálnici, ale i komfortnější dopravu mezi brněnskými částmi Slatina a Tuřany měl podle vedení města zajišťovat most v ulici Tuřanka. Svůj cíl splnil, necelý rok po dokončení navíc získal ocenění.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Most dlouhý 151 metrů se klene přes železniční trať nedaleko stanice Brno-Slatina. Nahradil úrovňový přejezd kolejí. „Výstavba mostu znamenala mimo jiné i zánik trolejbusové trati do smyčky u slatinského nádraží. Smyčka byla přímo pod náspem, respektive prvním polem nového mostu ve směru od Slatiny," uvádí se na webových stránkách Tramvajklubu Brno, který informuje o městské hromadní dopravě ve městě.

Most TuřankaTyp: silniční most
Rok stavby: 2004-2006
Autor návrhu: Dosting
Délka: 151 metrů
Materiál: železobeton
Zajímavost: při stavbě byly výluky vlaků

Podobu mostu navrhla brněnská společnost Dosting, „Stavba byla komplikovaná zejména kvůli tomu, že přemosťovala železniční koridor, po kterém neustále jezdily vlaky. Kvůli stavbě se musely zavést krátkodobé výluky," vzpomíná Vladimír Krejčík, který byl zodpovědným projektantem mostu.

Čtěte také: Nemocnice s dluhy školy pod svá křídla nechtějí

Stavaři most postavili z oceli a betonu. Podle Krejčíka byla volba materiálu záměrná. „Rychle se totiž přes koleje postavila kovová konstrukce, aby je mohly opět využít vlaky. Konstrukce už se pak jen vyplňovala betonem," doplnil projektant.

První auta po mostu jezdila už na konci roku 2005, oficiálně ho ovšem otevřel tehdejší primátor Richard Svoboda v červenci následujícího roku. Stavba mostu byla součástí celkového rozvoje dopravní infrastruktury u Černovických teras. Společně s dalšími pracemi město za vše zaplatilo přes 350 milionů.

Čtěte také: Obchody v Řečkovicích končí. Centrum Vysočina stát prodá v dražbě

Autor: Hana Florianová

12.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Bydlení podle znamení zvěrokruhu: Jak si žijí vodní a vzdušná znamení

Sídliště v Brně. Ilustrační foto.

Domy dají bydlení stovce mladých rodin. Na Kamenném vrchu

Zbrojovka prohrála v Karviné po sporné penaltě a v tabulce je poslední

Brno – Před osmým kolech nejvyšší české fotbalové soutěže měly tři kluby čtyřbodový zisk. Po víkendu na stejném počtu zůstal jediný – Zbrojovka. Brňané prohráli v Karviné ve veledůležitém utkání 1:2 a klesli na poslední příčku tabulky.

Obřany chtějí zastávku vlaku. Podle železničářů je stavba v nedohlednu

Brno - Drnčení kolejí i hluk lokomotiv a vagónů slýchávají několikrát za hodinu. Nastoupit do vlaku ale mohou jen na vzdálených nádražích v Židenicích nebo na zastávce pod Lesnou. Lidé z Maloměřic a Obřan proto sní o zastávce, která by jim zrychlila dopravu třeba do centra Brna.

AKTUALIZOVÁNO

Kometa přehrála Jihlavu 4:2. K výhře vedla povedená první třetina

Brno /FOTOGALERIE/ – Poprvé v sezoně doma zvítězili za tři body. Hokejisté brněnské Komety v sedmém kole extraligy přehráli historického rivala Duklu Jihlava 4:2. Dvakrát se trefil Martin Dočekal, gól a asistenci si připsal bek Ondřej Němec.

Nejvyšší soud staví přístavbu za 114 milionů. Soudní procesy to nezkrátí

Brno - Deset lidí v jedné kanceláři, chybějící klimatizace a katastrofální stav knihovny. To jsou problémy současného sídla Nejvyššího soudu v brněnské Burešově ulici. Vyřešit je má nová přístavba za 114 milionů korun. Procesy se ale ani díky ní nezkrátí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení