VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tam, kde dřív prodávali lístky na vlak, dnes rodina vaří

Drásov /ZANIKLÉ ŽELEZNIČNÍ STANICE/ - Když druhého července rok 1885 přijel do Drásova na Brněnsku první parní vlak, na tehdy zbrusu novém nádraží jej přivítaly děti z místní školy. O skoro sedmdesát let později naopak příjezd vlaku doprovázely nesouhlasné reakce. Dvacátého prosince roku 1953 tam totiž osobní vlak zastavil naposledy.

5.8.2013 2
SDÍLEJ:

Další zaniklá vlaková stanice - tentokrát ta v Drásově na Brněnsku.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Historii nádraží v Drásově přibližuje už šestý díl letního seriálu deníku Rovnost Zaniklé vlakové stanice. „Trať z Brna do Německého Brodu měla původně vést přes Čebín. Ale starosta František Ondráček díky známostem prosadil její trasu přes Drásov. Sedláci pro ni zdarma poskytli svoje pozemky," říká kronikář obce Josef Stibůrek.

Nádraží podle něj bylo jak osobní, tak nákladní. Místní zemědělci z něj posílali dál svoji úrodu. Postavení nové elektrifikované trati přes Čebín znamenalo konec osobní dopravy do Drásova. Trať se využívala jako vlečka, kterou postupně zkracovali. Na nádraží se zabydlela rodina Bínova.

„Ještě v devadesátých letech tudy občas projížděly nákladní vlaky. A pak, před vytrháním kolejí kolem roku 2000, tu slavnostně jel parní vlak," vzpomíná snacha prvního majitele budovy Maria Bínová. Dodala, že dům si rodina upravuje. Například místo prodeje lístků má kuchyni.

Autor: Petr Jeřábek

5.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Cizinecká policie - ilustrační foto

Anonym nahlásil bombu ve vlaku. Policisté po oznamovateli pátrají

Koupaliště v Tišnově.
15

Koupaliště na Brněnsku se chystají na sezonu. V Tišnově vznikl dětský bazén

Radnice: Už žádné nebezpečné zkracování si cesty. Postaví schodiště na Bašty

Brno /FOTOGALERIE/ – Místo po vyšlapané pěšině sejdou ještě letos na podzim lidé z Bašt pod Petrovem do Nádražní ulice po schodech. Radnice Brna-středu a brněnská veřejná zeleň na projekt získaly téměř jeden a tři čtvrtě milionu korun. „Jde o frekventované místo, kudy si lidé zkracují cestu už mnoho let. Je to pro ně nebezpečné a svah to ničí," vysvětlil význam stavby za městskou část Filip Chvátal.

Zelené mosty na jižní Moravě chybí. Migrační trasy zvířatům blokují cesty

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Ručička na tachometru ukazuje rychlost devadesát kilometrů za hodinu. Najednou však řidič zahlédne těsně před autem srnu, která vyběhla z lesa lemujícího cestu. Za okamžik se ozve rána a zvíře pod koly umírá a ani řidič nevyvázne bez zranění. Dramatickým okamžikům přitom mohou zabránit průchody pro zvířata pod nebo nad dálnicemi a silnicemi. Těch je ale na jihomoravských cestách málo. A ekodukt, což je most propojující migrační trasy rozdělené silnicí, žádný.

Oběti holocaustu a odbojáře připomínají v ulicích Brna další kameny zmizelých

Brno /FOTOGALERIE/ – V domě číslo dvanáct v Radnické ulici kdysi žili Oskar a Marta Löfflerovi. Brněnští Židé. Jejich životy ukončili nacisté, když je v roce 1942 poslali jedním z transportů Židů z Brna do Terezína a později do polského tábora Izbica. Tam oba zemřeli. V ulici dvojici nově připomínají zlaté kameny zasazené v chodníku.

AKTUALIZOVÁNO

Opilý řidič naboural do rodinného domu. Vjel přímo do ložnice

Malešovice /FOTOGALERIE/ – Do ložnice rodinného domu se strefil mladý řidič, který v noci na neděli boural v Malešovicích na Pohořelicku. Byl opilý.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies