VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V depu České pošty roztřídí za směnu až 36 tisíc balíků. Míří do celé republiky

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Prostornou halou se rozléhá hukot stroje a v nepravidelných intervalech zaznívají tupé rány. Všude kolem jsou desítky vozíků, ve kterých pracovníci bez přestání převáží malé i velké balíky. Od příjezdové rampy odjíždí dodávka, z níž vysoký muž před malou chvílí vytáhl několik pneumatik. Jakou cestu musí urazit dopis či balík, než se dostane do rukou příjemce, přiblíží další díl seriálu Za zavřenými dveřmi.

25.8.2016 AKTUALIZOVÁNO 26.8.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
13 fotografií

Jakou cestu musí urazit dopis či balík, než se dostane do rukou příjemce, přiblížuje další díl seriálu Za zavřenými dveřmi.Foto: DENÍK/Ludmila Korešová

Hala brněnského depa České pošty v Heršpické ulici, v níž zaměstnanci třídí balíky ze všech koutů regionu, je rozdělená na dvě části. V jedné pracovníci přebírají zásilky ručně, ve druhé se o roztřídění stará stroj. „Po vyložení na příjezdové rampě zásilku zaevidujeme do počítače a přesuneme podle jejího typu. Stroj třídí balíky do třiceti kilo a nezpracuje nepravidelné tvary, které potom děláme ručně," vysvětluje referent poštovního provozu Pavel Pešák.

Stroj balíky rozdělí do asi šedesáti klecí podle místa doručení, odkud je pracovníci přemístí do vozíků připravených k odjezdu. „V případě poruchy techniky musíme třídit ručně. Za posledních osm let se to ale stalo pouze jednou," upřesňuje Pešák.

Je pět hodin odpoledne a depo se teprve probouzí k životu. „Přes den je tu asi deset zaměstnanců, v noci pak okolo padesáti. Lidé přes den podávají dopisy a balíky na pošty a my je teprve večer svezeme do depa. Přes den prakticky nemáme co dělat," říká referent Pešák.

Za čtyřiadvacet hodin roztřídí ve výrobní hale asi šestatřicet tisíc balíků. Dvacet tisíc strojem a o čtyři tisíce méně ručně. „Když jsou zásilky moc malé a stroj je nedokáže zpracovat, vyberu je a přidělím do vozíků podle místa dodání," popisuje náplň své práce Roman Urbánek.

Nejvíc napilno mají u balíků na podzim a v zimě. „Větší nápor začíná v říjnu, kdy startuje sezona přezouvání pneumatik na autech. I pneumatiky si totiž servisy posílají poštou. Poté máme hodně práce samozřejmě kolem vánočních svátků, kdy oproti zbytku roku pracujeme také přes den," upřesňuje Pešák.

V oddělení listovních zásilek mají zase nejvíc práce na začátku roku. „Pohlednic a dopisů s postupem let ubývá. V lednu ale nastává období vyúčtování," přibližuje Pešák a dodává, že přes rok projde zaměstnancům listovního oddělení pod rukama asi čtyři sta tisíc dopisů za směnu.

Z brněnského depa putují balíky a dopisy na pošty do jihomoravských okresů nebo do osmi obdobných zařízení po celé republice. „Nedodáváme zásilky ale úplně do všech měst. Pokud je zásilka adresovaná do menšího města v jiném kraji, pošleme ji do příslušného depa," dodává Pešák.

MARKÉTA WEINLICHOVÁ

Autor: Redakce

25.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Masopust v brněnských Kníničkách.
16

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

Zbrojovka porazila v prvním domácím zápase jarní části ligy Slovan Liberec těsně 1:0.
AKTUALIZUJEME
1 20

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici u Popůvek se srazilo několik aut. Tvoří se kolony

Popůvky – Se zdržením musí počítat řidiči, kteří chtějí jet dálnicí D1 ve směru na Brno v sobotu odpoledne. Nedaleko Popůvek se totiž stala dopravní nehoda, kvůli které se tvoří kolony.

AKTUALIZOVÁNO

Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie

Brno – Přesnou podobu jednoho z nejznámějších vězňů držených v brněnské pevnosti Špilberk, legendami opředeného barona Trencka, uvidí lidé již za dva roky. Trojrozměrný model baronova těla i obličeje připravuje vědecký tým. V sobotu baronovu mumii, která se nachází v Kapucínské hrobce, poprvé skenovali a měřili. Výzkum zatím ukázal, že jedna z legend je lživá. Baron totiž nemá v těle žádnou uvízlou střelu.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

V parku na bývalém hřbitově v Líšni rozkvetou magnólie

Brno – Dříve tam k odpočinku ukládali mrtvé, dnes tam nachází klid živí. Park v líšeňské Trnkově ulici se už na podzim možná dočká rekonstrukce. Růst v něm mají nové stromy a návštěvníkům posvítí lampy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies