VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V depu České pošty roztřídí za směnu až 36 tisíc balíků. Míří do celé republiky

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Prostornou halou se rozléhá hukot stroje a v nepravidelných intervalech zaznívají tupé rány. Všude kolem jsou desítky vozíků, ve kterých pracovníci bez přestání převáží malé i velké balíky. Od příjezdové rampy odjíždí dodávka, z níž vysoký muž před malou chvílí vytáhl několik pneumatik. Jakou cestu musí urazit dopis či balík, než se dostane do rukou příjemce, přiblíží další díl seriálu Za zavřenými dveřmi.

25.8.2016 AKTUALIZOVÁNO 26.8.2016
SDÍLEJ:

Jakou cestu musí urazit dopis či balík, než se dostane do rukou příjemce, přiblížuje další díl seriálu Za zavřenými dveřmi.Foto: DENÍK/Ludmila Korešová

Hala brněnského depa České pošty v Heršpické ulici, v níž zaměstnanci třídí balíky ze všech koutů regionu, je rozdělená na dvě části. V jedné pracovníci přebírají zásilky ručně, ve druhé se o roztřídění stará stroj. „Po vyložení na příjezdové rampě zásilku zaevidujeme do počítače a přesuneme podle jejího typu. Stroj třídí balíky do třiceti kilo a nezpracuje nepravidelné tvary, které potom děláme ručně," vysvětluje referent poštovního provozu Pavel Pešák.

Stroj balíky rozdělí do asi šedesáti klecí podle místa doručení, odkud je pracovníci přemístí do vozíků připravených k odjezdu. „V případě poruchy techniky musíme třídit ručně. Za posledních osm let se to ale stalo pouze jednou," upřesňuje Pešák.

Je pět hodin odpoledne a depo se teprve probouzí k životu. „Přes den je tu asi deset zaměstnanců, v noci pak okolo padesáti. Lidé přes den podávají dopisy a balíky na pošty a my je teprve večer svezeme do depa. Přes den prakticky nemáme co dělat," říká referent Pešák.

Za čtyřiadvacet hodin roztřídí ve výrobní hale asi šestatřicet tisíc balíků. Dvacet tisíc strojem a o čtyři tisíce méně ručně. „Když jsou zásilky moc malé a stroj je nedokáže zpracovat, vyberu je a přidělím do vozíků podle místa dodání," popisuje náplň své práce Roman Urbánek.

Nejvíc napilno mají u balíků na podzim a v zimě. „Větší nápor začíná v říjnu, kdy startuje sezona přezouvání pneumatik na autech. I pneumatiky si totiž servisy posílají poštou. Poté máme hodně práce samozřejmě kolem vánočních svátků, kdy oproti zbytku roku pracujeme také přes den," upřesňuje Pešák.

V oddělení listovních zásilek mají zase nejvíc práce na začátku roku. „Pohlednic a dopisů s postupem let ubývá. V lednu ale nastává období vyúčtování," přibližuje Pešák a dodává, že přes rok projde zaměstnancům listovního oddělení pod rukama asi čtyři sta tisíc dopisů za směnu.

Z brněnského depa putují balíky a dopisy na pošty do jihomoravských okresů nebo do osmi obdobných zařízení po celé republice. „Nedodáváme zásilky ale úplně do všech měst. Pokud je zásilka adresovaná do menšího města v jiném kraji, pošleme ji do příslušného depa," dodává Pešák.

MARKÉTA WEINLICHOVÁ

Autor: Redakce

25.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Český reprezentant a bývalý hráč brněnské Komety Michal Kempný.

Proti Finsku už za českou reprezentaci naskočí i obránce Chicaga Kempný

Déšť. Ilustrační foto.

Pršet bude dál. Počasí se zlepší až o víkendu

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Brněnsko – O sebevraždu skokem z mostu se ve středu v osm hodin večer pokusil starší muž na dálnici u Devíti křížů na Brněnsku. „Jednalo se o muže, který se narodil v roce 1962," uvedla mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová. Dodala, že auta místem projedou jedním pruhem a velké kolony se na místě netvoří.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Rapotice /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Všechno, co děláme, hřeje. Výstižné motto používá společnost Thermona v Rapoticích, které patří další díl seriálu Deníku Rovnost Za zavřenými dveřmi.

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Konec červených v noci na semaforech? Rozhodne analýza. Jedou kvůli bezpečnosti

Brno /ANKETA/ - Část řidičů i brněnských politiků chce prověřit celonoční provoz křižovatek řízených semafory. V Brně jich je čtyřiadvacet a zpomalují provoz. Semafory se nevypínají kvůli bezpečnosti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies