VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výroba gumových medvídků? Nejprve kotel, pak cvrkání, zjistil redaktor Rovnosti

Rohatec – Jsou žlutí, červení oranžoví i zelení. Gumové medvídky zná snad většina dětí. Také dospělí se jejich chutí nechávají zlákat. Cestu želé výrobků a dalších sladkých bonbonů přicházím poznat do rohatecké společnosti The Candy Plus Sweet Factory, která v letošním roce oslavila deset let od doby, co na Slovácku započala s výrobou. Dnes se Candy Plus řadí mezi největší výrobce cukrovinek v České republice. V dalším díle seriálu Deníku Rovnost Na den (s) se v rohateckém závodě stávám jedním ze čtyř set zaměstnanců předákem varny licí linky.

4.12.2014 1
SDÍLEJ:

Cesta každé sladké cukrovinky začíná pečlivou prací ve varně. Zde se na základě receptury z přesného poměru cukru, vody a dalších látek připravuje směs. Ta poté putuje do licí linky.Foto: DENÍK/Lukáš Kaboň

Hlavním průvodcem a rádcem je mi manažer výroby Jiří Hostýnek. Nejdříve se dozvídám základní pravidla potravinářské výroby. Poté už oblékám univerzální mundúr, bez něhož se na pracoviště nemám šanci dostat.

Vyznavači gotického módního stylu by v tomto případě mohli rovnou odejít s pláčem domů. Všechno je totiž sněhově bílé. „My už ani nepoznáme, kdo je chlap a kdo ženská," směje se manažer.

Dostávám návleky i síťku na vlasy. Ještě musím vyměnit redakční propisku a blok za „technologicky prověřené" předměty a sundat prstýnek. „Manželka mi snad promine, že se na chvíli stanu zase svobodným," pomyslím si.

Před vstupem do části pro návštěvy běžně nepřístupné ještě kontroluji v zrcadle, jak mi to sluší. Síťka na hlavě je trochu nezvyklý módní doplněk, ale jistě lepší, než aby někdo našel můj vlas v sáčku s želé bonbony.

Další nutný úkon čeká hned za dveřmi. Řádně umýt a vydesinfikovat ruce. Podle podrobného návodu na zdi to spíš vypadá, že se chystám na chirurgický zákrok. „Čistota je základ," pokyvuje hlavou Hostýnek.

Líbivá vůně připomínající oblíbené, jak rád říkám „gumové věci", mě provází po celou cestu přes dlouhou chodbu až k varně. Teplota pomalu stoupá, kotle totiž jedou naplno. Tam už mě vítá předák varny licího zařízení Petr Sadílek. Úkol je jasný namíchat hmotu pro výrobu takzvaného Fruit Jellies, čili pektinové ovocné želé plněné jablečným, hroznovým, pomerančovým nebo citronovým koncentrátem.

CELÝ SERIÁL SI PŘEČTĚTE VE ČTVRTEČNÍM DENÍKU ROVNOST

Autor: Jiří Kosík

4.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V areálu koupaliště na Kraví Hoře v Brně se v sobotu konaly skotské hry Monte Bú Highland Games 2017.
32

Skotské hry v Brně prověřily mužskou sílu i ješitnost

Regionální Den železnice v Zastávce na brněnsku.
28

Regionální den železnice v Zastávce začal příjezdem parní lokomotivy

V Karviné jde o dost. Trenéři Zbrojovky ladili hlavy hráčů

Brno – Mluví o tom sice před každým utkáním téměř od počátku sezony, ale brněnští fotbalisté i trenéři si uvědomují, že v neděli nadchází klíčový duel sezony. Zbrojovka od pěti hodin odpoledne nastoupí na hřišti Karviné. Týmu, který posbíral v dosavadních sedmi kolech také pouze čtyři body. „Víme všichni, že to je pro nás strašně důležitý zápas a chystáme se na něj celý týden. Věřím, že ho zvládneme,“ doufá brněnský záložník Miloš Kratochvíl.

Průvan v čekárnách a špatné parkování před vlakovými nádražími ukončí opravy

Jižní Morava /ANKETA/ – Špatné parkování a chátrající budovy z let dávno minulých. Mnohá jihomoravská vlaková nádraží stále nenabízí cestujícím odpovídající pohodlí. Železničáři to nyní chtějí změnit. Na nutné opravy vyčlenili desítky milionů. Lidé si však na lepší zázemí počkají. Některá nádraží totiž začnou opravovat až za pět let.

VÍME PRVNÍ / AKTUALIZOVÁNO

Střelba ve vlaku do Adamova: spolucestující zabil známého, trať hodiny stála

Brno – Kolaps cestujícího a zastavení vlaku. Houfy policistů, výslechy svědků. Tak vypadala jízda pátečního vlaku z Brna do Adamova, který se na cestu vydal po desáté večerní. Jeho jízda skončila v Bílovicích nad Svitavou nedaleko za Brnem. Kolabující cestující byl totiž zastřelen.

Po deseti letech končí vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko

Brno – Vladimír Bielko řídil deset let všechny důležité kroky, které brněnští radní v dopravě podnikli. Pod jeho vedením dohlížel odbor na provoz ve městě i stavbu nejdůležitějších dopravních staveb. K poslednímu zářijovému dnu však odchází.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení