VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z líšeňského nádraží se mělo jezdit vlakem až do Jedovnic

Brno /ZANIKLÉ ŽELEZNIČNÍ STANICE/ - Jeho postavení patřilo k nejvýznamnějším událostem v dopravě v tehdejší samostatné obci. A přesto se tam už desítky let neobjevil žádný vlak. Historii nádraží v Líšni přibližuje první díl letního seriálu deníku Rovnost Zaniklé vlakové stanice.

1.7.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
13 fotografií

Za stavbou nádraží stál Cyril Seifert z Brna, který získal koncesi na provoz trati mezi samostatnými obcemi Líšní a Černovicemi.Foto: DENÍK/Attila Racek

Za stavbou nádraží stál Cyril Seifert z Brna, který získal koncesi na provoz trati mezi samostatnými obcemi Líšní a Černovicemi. První vlak přijel na nádraží 16. července roku 1905 a už o dva roky později trať přepravila 337 lidí. Na trati jezdily vlaky jak osobní, tak nákladní. V roce 1911 se připravovalo prodloužení z Líšně až do Jedovnic, ale sešlo z něj.

„V roce 1941 převzala provoz na trati Společnost brněnských pouličních drah a do roku 1944 ji elektrifikovala," uvedl autor knihy Moravy nebylo a Líšeň už tu byla Pavel Krafl. V roce 1944 pak osobní dopravu do Líšně po stejné trati začala zajišťovat tramvaj, pro kterou v roce 1947 vznikla u nádraží smyčka. Nákladní vlaky ovšem jezdily do Líšně ještě dalších dvacet let. Definitivně Brno ukončilo provoz na trati 4. října 1964. Alespoň pro tramvaje jej ale chce v budoucnosti obnovit.

Autor: Petr Jeřábek

1.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Slezský FC Opava - FC Zbrojovka Brno 2:1
AKTUALIZOVÁNO
1 61

Zavadil zůstal na tribuně a Zbrojovka bez něj zklamala, v poháru končí

Brno dům ulice Vranovská č.p. 22
3 10

Na chodbách jim vadí lidská moč a výkaly. Obyvatelé domu si stěžují

Odpadky vedle onkologie? Absurdní, tvrdí ředitel ústavu

Brno - Na nový parkovací dům čekají lékaři, návštěvníci a pacienti Masarykova onkologického ústavu zoufale. Kromě něj ale u zařízení může vyrůst také sběrné středisko odpadu. Radní Brna se v úterý rozhodli nechat tuto možnost prověřit úředníky.

Muž, co bojoval proti šmejdům: Někdo mi zapálil auto, tak jsem raději skončil

Brno /ROZHOVOR/ - Výhrůžné zprávy, rozbité okno nebo zapálené auto. Podobná překvapení zpestřují od Nového roku život Brňana Víta Kalvody. Muže, který se až do letoška věnoval boji proti takzvaným finančním šmejdům, kteří své klienty díky poplatkům připravují o peníze. O problematice natočil i dokument. „Čekal jsem, že to bude studentský šuplíkový film," říká Kalvoda. Netušil, že dokument bude oblíbený a vzbudí pozornost kritizovaných firem.

OBRAZEM: Dětské zboží? Lidé ho vybírali na veletrhu ProDítě

Brno – Petra Moučková s přítelem čekají první dítě. „Vybíráme právě kočárek a tady na veletrhu jich je docela dost. Možná tu jeden i koupíme," vysvětlila Moučková, proč na veletrh ProDítě přišla.

Z kolejí nás vystěhují příliš brzy, stěžují si studenti

Brno /FOTOGALERIE/ – Pro Brňany prestiž, pro některé vysokoškoláky starost o střechu nad hlavou. Kvůli červnové Olympiádě dětí a mládeže přijede do Brna téměř 4700 sportovců, kterým nabízí ubytování koleje Vysokého učení technického. Své pokoje tak někteří studenti musí opustit dříve. Vedení univerzity však potvrdilo, že drtivou většinu z nich olympiáda neovlivní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies