VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z líšeňského nádraží se mělo jezdit vlakem až do Jedovnic

Brno /ZANIKLÉ ŽELEZNIČNÍ STANICE/ - Jeho postavení patřilo k nejvýznamnějším událostem v dopravě v tehdejší samostatné obci. A přesto se tam už desítky let neobjevil žádný vlak. Historii nádraží v Líšni přibližuje první díl letního seriálu deníku Rovnost Zaniklé vlakové stanice.

1.7.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
13 fotografií

Za stavbou nádraží stál Cyril Seifert z Brna, který získal koncesi na provoz trati mezi samostatnými obcemi Líšní a Černovicemi.Foto: DENÍK/Attila Racek

Za stavbou nádraží stál Cyril Seifert z Brna, který získal koncesi na provoz trati mezi samostatnými obcemi Líšní a Černovicemi. První vlak přijel na nádraží 16. července roku 1905 a už o dva roky později trať přepravila 337 lidí. Na trati jezdily vlaky jak osobní, tak nákladní. V roce 1911 se připravovalo prodloužení z Líšně až do Jedovnic, ale sešlo z něj.

„V roce 1941 převzala provoz na trati Společnost brněnských pouličních drah a do roku 1944 ji elektrifikovala," uvedl autor knihy Moravy nebylo a Líšeň už tu byla Pavel Krafl. V roce 1944 pak osobní dopravu do Líšně po stejné trati začala zajišťovat tramvaj, pro kterou v roce 1947 vznikla u nádraží smyčka. Nákladní vlaky ovšem jezdily do Líšně ještě dalších dvacet let. Definitivně Brno ukončilo provoz na trati 4. října 1964. Alespoň pro tramvaje jej ale chce v budoucnosti obnovit.

Autor: Petr Jeřábek

1.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zbrojovka porazila v prvním domácím zápase jarní části ligy Slovan Liberec těsně 1:0.
AKTUALIZOVÁNO
1 20

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

Masopust v brněnských Kníničkách.
16

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

AKTUALIZOVÁNO

Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie

Brno – Přesnou podobu jednoho z nejznámějších vězňů držených v brněnské pevnosti Špilberk, legendami opředeného barona Trencka, uvidí lidé již za dva roky. Trojrozměrný model baronova těla i obličeje připravuje vědecký tým. V sobotu baronovu mumii, která se nachází v Kapucínské hrobce, poprvé skenovali a měřili. Výzkum zatím ukázal, že jedna z legend je lživá. Baron totiž nemá v těle žádnou uvízlou střelu.

AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici u Popůvek se srazilo několik aut. Tvořily se kolony

Popůvky – Se zdržením museli počítat řidiči, kteří chtěli jet dálnicí D1 ve směru na Brno v sobotu odpoledne. Nedaleko Popůvek se totiž stala dopravní nehoda, kvůli které se tvořily kolony.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

V parku na bývalém hřbitově v Líšni rozkvetou magnólie

Brno – Dříve tam k odpočinku ukládali mrtvé, dnes tam nachází klid živí. Park v líšeňské Trnkově ulici se už na podzim možná dočká rekonstrukce. Růst v něm mají nové stromy a návštěvníkům posvítí lampy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies