VYBRAT REGION
Zavřít mapu
TÉMA

Rekonstrukce brněnského vlakového nádraží

AKTUALIZOVÁNO

U řeky nebo pod Petrovem? Do konce roku bude o nádraží jasno

Brno – Odsunutí nádraží na jih si vyžádá změny v organizaci tratí, ale bude hotové minimálně o osm let dříve než varianta pod Petrovem. K němu navíc vlaky pojedou v tunelech pod historickým jádrem města. Jak přesně budou vypadat dvě možné přestavby brněnského železničního uzlu, představili včera v Brně projektanti z firmy IKP Consulting Engineers. Díky ní bude do konce roku jasno, která z dvou variant je výhodnější.

Náměstek Kotzian: Nádraží pod Petrovem by potřebovalo dlouhá léta příprav

Brno /ROZHOVOR/ – Do roku 2030 má být Brno připravené na průjezd vysokorychlostních spojů. v případě stavby nádraží pod Petrovem to město podle náměstka brněnského primátora Roberta Kotziana nestihne.

Opravy nádraží v kraji? Čeká se na rozhodnutí vlády

Jižní Morava /TÉMA/ - Čtyři důležité dopravní uzly v Jihomoravském kraji dostanou letos téměř sedmdesát milionů korun. Poslouží hlavně na úpravy parkovišť u vlakových nádraží a autobusových zastávek. Nádražní budovy se ale oprav tak rychle nedočkají. I přes to, že některé z nich jsou zanedbané a lidé si na ně stěžují. Opravy totiž blokuje chystaný převod majetku Českých drah, který má schválit vláda.

AKTUALIZOVÁNO

Přesun vlakového nádraží? Aktivisté chtějí druhé referendum

Brno – Bude nádraží odsunuté, nebo v centru? Brněnští aktivisté chtějí, aby o tom rozhodli lidé. Příští týden proto možná zahájí kampaň za druhé referendum. „Plánujeme ho udělat souběžně s podzimními komunálními volbami. Vadí nám, že o věci, která se dotýká většiny Brňanů, rozhodují jen politici," sdělil Jakub Patočka z Občanské aliance referendum 2014, kterou tvoří Hnutí Duha, Masarykova demokratická akademie a Děti Země.

Brno dá na přesun nádraží více než dvaadvacet milionů

Brno - Dvaadvacet a půl milionu korun. Za poslední roky nejvyšší částku pro přestavbu brněnského železničního uzlu a postavení nového vlakového nádraží věnovali v rozpočtu pro příští rok brněnští zastupitelé. Koalice, která krok prosadila, si za to ale vysloužila kritiku opozice. Město podle ní počítá s tím, že peníze pošle na takzvané odsunuté nádraží.

Nádraží v centru? U Žebětína vznikne hlučná vysokorychlostní trať

Brno - Pokud se postaví nové hlavní nádraží blíže centru Brna u ulice Nové sady, prodraží to investici o další desítky miliard. Peníze budou potřeba na riskantní stavbu tunelů a také vedení hlučné vysokorychlostní trati mezi Žebětínem a sídlištěm Kamechy. Tak zní podle zjištění Deníku Rovnost nová argumentace pro přesun nádraží dále na jih, se kterou přišlo město.

Ekologové opět napadli povolení pro nové nádraží

Brno-střed – Další díl nekonečného kolotoče bojů o přestavbu brněnského nádraží v poloze v centru či u řeky napsali aktivisté z hnutí Děti země. Odvolali se proti územnímu rozhodnutí, které takzvané odsunuté nádraží dostalo.

Vlakové nádraží v Brně má opět povolení. Potřetí

Brno – Do třetice všeho dobrého i zlého. Stavba nového brněnského hlavního vlakového nádraží v takzvané odsunuté poloze dostala už po třetí územní rozhodnutí. Oslavy ale zástupci města nechávají na později. Doposud nepravomocný dvousetpadesá­tistránkový dokument, který má reálně odstartovat přípravy na stavbu, totiž opět hodlají svými odvoláními napadnout ekologové a aktivisté bojující za zachování nádraží v centru.

Část Brňanů chce nové referendum o poloze vlakového nádraží

Brno – Opakování referenda o poloze nového hlavního vlakového nádraží. To je požadavek části Brňanů, který směřovali přímo primátorovi Romanu Onderkovi.

Brno chce rozhodnutí pro nádraží do září

Brno - Přestavba železničního uzlu získala klíčové vyjádření od úřadů. Ekologové s nimi ale nesouhlasí. Opět plánují odvolání.

V Jižním centru už roste zahrádka pro nové nádraží

Brno – Staré pneumatiky a nalámané kousky cihel tvoří základ malé zahrady, která vzniká na nepoužívaném pozemku Jižního centra. Lidé z recesistického webu Žít Brno se rozhodli připravit půdu pro stavbu nového železničního uzlu. „Pečlivě opečovávané zahrádky byly v minulosti chloubou každé správné nádražní budovy," říká ironicky členka Žít Brno Barbora Antonová.

Ministr dopravy Stanjura podpořil odsun nádraží

Brno – Nové brněnské vlakové nádraží bude odsunuté a první evropské peníze na něj přijdou příští rok, nebo nejpozději v roce 2015. Takový výsledek má páteční návštěva ministra dopravy Zbyňka Stanjury v Brně.

Rekonstrukce brněnského nádraží startuje už letos

Brno – Polovina nádražní budovy několik měsíců uzavřená. A dalších několik měsíců druhá. Na takové omezení se ke konci letošního roku musí připravit Brňané. Za odměnu je pak čeká komfortnější přístup k vlakům, než doposud.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies