VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Auta mizí nejčastěji z velkých parkovišť ve městech

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Nové nebo ojeté, zloději aut si nevybírají. Berou v podstatě vše, co jim přijde pod ruku. Na jižní Moravě řádili v loňském roce více než pět set krát. Způsobili majitelům škodu za více než sedmdesát milionů korun. Jihomoravský kraj se tak řadí na třetí příčku v počtu ukradených aut z celé České republiky. Před ním je pouze Praha a kraj Moravskoslezský.

29.7.2014 6
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: Městská policie Hradec Králové

Od začátku roku už pollicisté na jižní Moravě řešili téměř dvě stě osmdesát krádeží aut. Spolu s pojišťovnami se shodují, že zloději nejčastěji míří pro lup do velkých měst. O tom se v minulém týdnu přesvědčil majitel osobního auta BMW X5 z Brna. „Své auto nechal zaparkované před domem v Řezáčově ulici v brněnském Komíně. V době mezi devatenáctým a jedenadvacátým červencem se mu ztratilo. Zloděj tak muži způsobil škodu dvě stě tisíc korun," popsala případ z poslední doby brněnská policejní mluvčí Andrea Straková. Policisté po autě stříbrné barvy i po pachateli zatím neúspěšně pátrají.

Mezi nejrizikovější místa patří podle Strakové především velká parkoviště na sídlištích a parkoviště u obchodních center. „Je tam velké množství aut. Tyto prostory zaručují zlodějům anonymitu," vysvětlila mluvčí.

Podle policistů by se zloději aut dali rozdělit do dvou skupin na profesionály a příležitostné zloděje. „Ti příležitostní uvidí například odemčené auto a nechají se zlákat danou situací. Sednou do něj a odjedou. V takových případech ale často auto zanedlouho vypátráme někde odstavené," podotkla mluvčí.

Připomenula případ z minulého čtvrtka, kdy policisté takto odstavené auto našli v Doležalově ulici v brněnských Žabovřeskách. „Bylo odemčené. Mělo mírně stažené okénko u řidiče a nenacházely se v něm klíče. Ověřením v evidenci hlídka zjistila, že auto je v pátrání. Majitelce ho neznámý pachatel ukradl den předtím," sdělila Straková.

Podle ní jsou ale častějšími pachateli organizované skupiny profesionálů. „Jednotliví členové mají své funkce. Kradou auta, která si předem vytipují," informovala. Toto tvrzení potvrdil také vedoucí týmu likvidace autopojištění Marek Pacík. „Jsou to profesionálové. Způsobem, jakým se dostávají do aut, je ani nepoškodí," řekl Pacík.

Policistům se podaří odhalit ani ne čtvrtinu všech případů. Letos se jim z 278 krádeží podařilo vyřešit třiašedesát případů. Lidé by proto měli být opatrní a svá auta si co nejlépe zabezpečit. Podle brněnského odobrníka na zabezpečovací systémy Michala Neužila je nejlepším řešením pořídit si nejméně dva různé bezpečnostní systémy. „Nedoporučujeme lidem platit velké částky za jedno bezpečnostní opatření. Je lepší peníze rozdělit a raději si pořídit více levnějších bezpečnostních systémů," poradil Neužil.

Dodal, že nejlepší je kombinovat mechanická bezpečnostní opatření, jako jsou například páky na volant nebo na řadící páku, popřípadě ochranné fólie proti rozbití skla, spolu s elektronickým zabezpečovacím systémem, jako je alarm. „Nejdůležitější je ale správná instalace zařízení. Má nejvtěší vliv na účinnost daného systému. Lidé by si měli vybírat firmy s dlouholetou zkušeností. Za kvalitní instalaci se vyplatí si připlatit," myslí si odborník.

Pokud už ke krádeži auta dojde, měli by to majitelé co nejrychleji nahlásit na policii. „Od policistů dostane majitel potvrzení, které následně předá pojišťovně. Svému pojistiteli by měl krádež nahlásit co nejdříve, bez zbytečného odkladu," informoval Pacík.

Pojišťovny poté samy případ vyšetřují a se snaží odhalit případné pojistné podvody. „Odškodnění se lidé mohou dočkat v průměru přibližně čtyřicet dní po nahlášení události pojišťovně," doplnil Pacík.

V případě, že se ukradené auto i po čase podaří policistům vypátrat, lidé nemusí vyplacené odškodné od pojišťovny vracet. „Do patnácti dnů se majitel může rozhodnout, zda si raději ponechá peníze, nebo auto," vysvětlil Pacík.

Podle policistů se kradou všechny typy aut. „Neexistuje typický vůz, na který by zloději líčili nejčastěji. Krade se více méně všechno a dokonce je i lhostejné, jak staré či ojeté auto je," potvrdil metodik autopojištění Libor Beran.

Pro zvětšení klikněte.

PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE.

Autor: Michaela Římanová

29.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

SOUTĚŽ: Ve hře jsou lístky na zápas Zbrojovky proti Dukle Praha

Tradiční již devatenáctou přehlídku ohňostrojů festivalu Ignis Brunensis zakončil pompézní ohňostroj z hradu Špilberk.
AKTUALIZOVÁNO
1

Ignis Brunensis: přibude jeden ohňostroj, povinnou skladbou bude Bugatti step

Kino Art se přesune do bývalého lihovaru. Kvůli opravám

Brno /FOTOGALERIE/ – Rozsáhlé opravy za miliony korun čekají budovu brněnského Kina Art v Cihlářské ulici. Kvůli rozšíření vestibulu či zřízení bezbariérového přístupu proto od května do září kino přemístí do bývalého lihovaru v Pekařské ulici.

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Nový ředitel Povodí Moravy dřív vedl mlékárny a lihovar

Brno – Z mléka a alkoholu přesedlá na vodu nový ředitel Povodí Moravy. V Brně ho v pondělí představil zaměstnancům podniku ministr zemědělství Marian Jurečka. Václav Gargulák přejde na pozici generálního ředitele společnosti zvenčí a ujme se jí už v úterý.

AKTUALIZOVÁNO

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

Brno /ANKETA/ – Bureš, Andrej Bureš. Účtenky s takovýmto textem a podobiznou ministra financí Andreje Babiše stylizovaného do postavy Jamese Bonda dostávají už od prosince návštěvníci Pivní burzy v brněnské Veveří ulici. „Na účtence máme obrázek jen z recese a původně jsme ho chtěli po týdnu odstranit, ale lidem se líbí. Měli jsme jen jednu negativní reakci, lidé se spíš smějí," uvedl majitel restaurace Jakub Seďa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies