Od řeky Moravy do Kút pojedou vlaky sto šedesáti kilometrovou rychlostí, dále směrem na Bratislavu v některých úsecích zrychlí až na dvě stě. V dalších letech chtějí Slováci postupně zmodernizovat trať dál přes Nové Zámky až na maďarskou hranici.

Z české strany je koridor modernizovaný až po státní hranici. Problémem zůstává most přes Moravu. „Hranice vede středem řeky a druhou otázkou je požadavek zvýšit most tak, aby pod ním mohly jezdit v budoucnu vyšší lodě. Měl by být až o sedm metrů vyšší než dnes," uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Další zrychlení na trase by mělo přinést vylepšení úseku z Brna do Břeclavi na dvě stě kilometrů za hodinu do roku 2030.

Na trase v současnosti jezdí pouze České dráhy. „Naši zahraniční partneři pro mezinárodní linky vozy na rychlost dvě stě kilometrů v hodině vyžadovali už od devadesátých let minulého století. Pro tuto trasu navíc chceme koupit padesát nových, soutěž jsme už vyhlásili," uvedl mluvčí dopravce Petr Šťáhlavský.

Z Prahy přes Brno až do Bratislavy se od prosince chystá vyrazit i RegioJet, který zatím jezdí jen mezi Prahou a Ostravou. „Máme moderní lokomotivy Vectron, které tuto rychlost bez potíží zvládnou," vysvětlil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.