VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Expo: pavilon navržený architekty z Brna zaujal, na národní den přilákal davy

Milán, Brno - Na světové výstavě Expo 2015 v Miláně se v pátek koná český národní den, jehož základními tématy jsou voda, energie a fantazie. Do různých představení se postupně zapojilo na 200 tanečníků a hudebníků. Akce vyvolala velký zájem návštěvníků výstavy a český pavilon, který navrhli Brňané Ondřej Chybík a Michal Krištof, zaplnily davy lidí. Vyvrcholením bude večerní koncert skupiny The Tap Tap, který v zastřešeném auditoriu uvede tvář českého pavilonu, v Itálii mimořádně populární modelka Alena Šeredová.

15.5.2015
SDÍLEJ:

Český pavilon, který navrhli Brňané Ondřej Chybík a Michal Krištof, na světové výstavě Expo v italském Miláně. Ilustrační foto.Foto: ČTK

Voda je klíčovým tématem českého pavilonu a velká část národního dne se odehrává v brouzdališti před expozicí. Prvním bodem kulturního programu byla opera Rusalka, k vidění bude také pouliční divadlo V.O.S.A. Theatre vedené Jakubem Vedralem.

Program zahájila jménem vlády ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová. Zdůraznila, že ČR je první z evropských zemí, kdo národní den pořádá. "Světová výstava Expo je pro Českou republiku velmi významná, hlavně pro cestovní ruch. Snažíme se prezentovat naši zemi ve všech aspektech, kde jsme dobří. A zároveň tak, abychom vyhověli tématu celé světové výstavy Expo. Tedy planeta pro potraviny a energie pro život. Tomu se věnují tři části naší expozice - česká věda, výstupy naší zemědělské produkce a lesy v naší republice," řekla ministryně, podle níž mají Italové cestující do České republiky největší zájem o lázeňství.

Brněnská stopa na Expu? Přečtěte si rozhovor s architekty: Postavíme pět budov na pěti kontinentech

V pátek také ministryně předá zástupcům Milána mramorové housle a počítá se s tím, že výtěžek jejich dražby bude využit při stavbě nemocnice v Africe.

Ve vodní ploše před pavilonem jsou tobogány a skluzavky a už čtvrteční nácvik přilákal davy lidí. Do vodní show Jednotky Rychlého Nasazení se mohou zapojit i návštěvníci. "Vodní plocha u pavilonu bude chvíli jeviště pro české umělce, chvíli brouzdaliště pro návštěvníky, její součástí se na jeden den stanou i vodní skluzavky a fontány, ale dojde třeba i na módní přehlídku na vodním molu nebo na noční videomapping na stěny pavilonu," popsal koncepci národního dne Michal Caban, který je spolu s bratrem Šimonem dramaturgem programu, jehož generálním investorem je agentura CzechTourism.

K dalším akcím, při nich se Česká republika představí, bude například karnevalový průvod, v němž budou defilovat české potraviny.

Milánské Expo začalo 1. května a potrvá do 31. října. Organizátoři odhadují, že celkem dorazí asi 20 milionů návštěvníků. Česká účast vyjde na 180 až 260 milionů korun.

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová navštívila u příležitosti kulturního programu Národního dne český pavilon na světové výstavě Expo 2015 v Miláně. Na snímku si prohlíží objekt e-Bolid od Jakuba Nepraše na střeše pavilonu.Generální komisař české účasti Jiří František Potužník počítá s tím, že by se do českého pavilonu mohly podívat až dva miliony návštěvníků. "Pozorujeme sice výkyvy, ale denně k nám zavítá zhruba deset tisíc lidí. Od začátku za 15 dnů tak máme necelých 150 tisíc lidí. Přáli bychom si, aby se návštěvnost na konci pohybovala kolem deseti procent celého Expa. Při očekávání pořadatelů 20 milionů návštěvníků by tak na český pavilon připadaly dva miliony lidí," řekl.

Dobrou návštěvnost českého pavilonu ocenil také generální komisař Expa Bruno Pasquino. "Byl bych rád, kdyby i ostatní národní pavilony měly stejnou návštěvnost jako ten český," podotkl.

Srovnání s ostatními pavilony však oficiálně není, protože zástupci jednotlivých zemí se dohodli, že návštěvnost zatím nebudou porovnávat.

Autor: ČTK

15.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Utkání 26. kola první fotbalové ligy mezi FC Vysočina Jihlava a FC Zbrojovka Brno, 28. dubna v Jihlavě.
AKTUALIZOVÁNO
2 10

Zbrojovku srazily v záchranářském souboji důraz a standardky

Irena Janoušková.

S operací Afghánky jsme museli počkat na manžela, popisuje anestezioložka

VIDEO: Opilý řidič kamionu kličkoval po dálnici. Měl 3 promile, nemohl ani stát

Břeclav – Podivně jedoucího kamionu na dálnici D2 u Břeclavi ve směru na Brno si před pár dny všimla hlídka celníků. Kontrola potvrdila, že s řidičem není něco v pořádku. Přivolaní policisté z dálničního oddělení v Podivíně při dechové zkoušce opilému cizinci naměřili téměř tři promile alkoholu. „Čtyřicetiletý muž za volantem nebyl schopen ani sám chodit či stát, na zemi vsedě téměř usínal," popsal v pátek policejní mluvčí Pavel Šváb.

Realizační tým A mužstva Komety pokračuje, jen bez Pešouta

Brno – I po zisku mistrovského titulu hokejová Kometa poupravuje realizační tým. Na začátku týdne potvrdil setrvání v roli hlavního kouče pro příští sezonu Libor Zábranský. Jeho asistenty zůstávají Kamil Pokorný a Petr Haken, u A týmu však končí Martin Pešout a trenér brankářů Jiří Sklenář.

Sedm klíšťat za necelou hodinu. Studenti vlajkovali v Pisárkách

Brno /FOTOGALERIE/ – Mezi stromy v brněnských Pisárkách se pomalu prochází studenti. Jejich pohled směřuje do země, jako by hledali hřiby. Místo nich však pomocí metody vlajkování pátrají po klíšťatech. Přestože byly v pátek dopoledne pouze tři stupně nad nulou, posbírali odborníci z Masarykovy univerzity za necelou hodinu sedm klíšťat. Ta následně otestují v laboratoři, zda nepřenáší klíšťovou encefalitidu.

Rezidentní parkování? Starostové chtějí bránit místní před náporem řidičů

Brno /INFOGRAFIKA/ – Obavy z nedostatku parkovacích míst, vysokých poplatků i zbytečného papírování. Hlavní důvody, proč se zástupcům brněnských městských částí moc nelíbí systém rezidentního parkování. Přesto se do něj pravděpodobně zapojí. Zvláště čtvrti sousedící s centrem města se totiž bojí velkého náporu řidičů hledajících místo mimo zóny už naplánované v Brně-středu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies