VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Haškova koalice slibuje vydání Zásad územního rozvoje do voleb

Brno – Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje budou hotové do poloviny října, prohlásil ve středu po jednání krajské rady hejtman Michal Hašek. Kvůli dokumentu svolal na osmadvacátého ledna mimořádné zastupitelstvo.

13.1.2016 1
SDÍLEJ:

Jihomoravský hejtman Michal Hašek.Foto: DENÍK/Ludmila Korešová

Rozhodovat bude o tom, kudy má vést trasa dálnice D52 od Pohořelic k Mikulovu. „Rada navrhla zastupitelstvu, aby schválilo trasu ve stopě silnice I/52 přes Novomlýnské nádrže, což kraji doporučilo i ministerstvo životního prostředí," upřesnil krajský radní Antonín Tesařík, který má územní plánování na starost.

Kraj má dvě varianty, kudy může plánovaná dálnice z Brna na Vídeň vést. Jednou z variant bylo zachování ve stopě silnice I/52, druhá byla alternativní západní varianta, která vodní nádrže obchází. „Ve shodě s orgány státní správy a ministerstvem životního prostředí se přikláníme k variantě základní, která prochází nádržemi," uvedl Tesařík.

Jakmile zastupitelstvo trasu schválí, projde celý dokument druhým kolem připomínkovacího řízení příslušných institucí, orgánů a občanů. Až kraj připomínky zapracuje, může schválit konečnou verzi. „Zásady územního rozvoje budou hotové do konce volebního období, tedy do poloviny října," uvedl Hašek.

Zastupitelstvo se kvůli stanovisku ministerstva životního prostředí nebude zabývat určením trasy pro R43 od Kuřimi po Lysice. Ministerstvo totiž nařídilo, že musí zůstat územní rezerva od D1 až k Lysicím do doby, než se rozhodne o jejím kompletním vedení. Spor o to, jestli povede přes brněnskou městskou část Bystrc nebo Boskovickou brázdou mimo Brno, má vyřešit studie, která ještě není zadaná. Čtyřproudá silnice první třídy R43 má v budoucnu spojit brněnskou aglomeraci s Pardubickým krajem.

Při vydání zásad územního rozvoje nebude vyřešená brněnská metropolitní oblast, což by měla změnit aktualizace dokumentu po třech letech od vydání.

Od vzniku krajů v roce 2000 Jihomoravskému kraji územně-plánovací dokument chybí. V roce 2012 zásady zrušil Nejvyšší správní soud kvůli nedostatečnému posouzení vlivů na životní prostředí a zdraví obyvatel.

Autor: Věra Sychrová, ČTK

13.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
4 5

Čtyři velké letní uzavírky potrápí Brňany. Největší omezení se čeká v Křenové

Český reprezentant a bývalý hráč brněnské Komety Michal Kempný.

Proti Finsku už za českou reprezentaci naskočí i obránce Chicaga Kempný

Pršet bude dál. Počasí se zlepší až o víkendu

Jižní Morava – Ani ve čtvrtek Jihomoravané neodloží deštníky a bundy. Podle meteorologů bude dál pršet a nejvyšší teploty vystoupají jen k deseti stupňům.

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Brněnsko – O sebevraždu skokem z mostu se ve středu v osm hodin večer pokusil starší muž na dálnici u Devíti křížů na Brněnsku. „Jednalo se o muže, který se narodil v roce 1962," uvedla mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová. Dodala, že auta místem projedou jedním pruhem a velké kolony se na místě netvoří.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Rapotice /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Všechno, co děláme, hřeje. Výstižné motto používá společnost Thermona v Rapoticích, které patří další díl seriálu Deníku Rovnost Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies