VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Haškova koalice slibuje vydání Zásad územního rozvoje do voleb

Brno – Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje budou hotové do poloviny října, prohlásil ve středu po jednání krajské rady hejtman Michal Hašek. Kvůli dokumentu svolal na osmadvacátého ledna mimořádné zastupitelstvo.

13.1.2016 1
SDÍLEJ:

Jihomoravský hejtman Michal Hašek.Foto: DENÍK/Ludmila Korešová

Rozhodovat bude o tom, kudy má vést trasa dálnice D52 od Pohořelic k Mikulovu. „Rada navrhla zastupitelstvu, aby schválilo trasu ve stopě silnice I/52 přes Novomlýnské nádrže, což kraji doporučilo i ministerstvo životního prostředí," upřesnil krajský radní Antonín Tesařík, který má územní plánování na starost.

Kraj má dvě varianty, kudy může plánovaná dálnice z Brna na Vídeň vést. Jednou z variant bylo zachování ve stopě silnice I/52, druhá byla alternativní západní varianta, která vodní nádrže obchází. „Ve shodě s orgány státní správy a ministerstvem životního prostředí se přikláníme k variantě základní, která prochází nádržemi," uvedl Tesařík.

Jakmile zastupitelstvo trasu schválí, projde celý dokument druhým kolem připomínkovacího řízení příslušných institucí, orgánů a občanů. Až kraj připomínky zapracuje, může schválit konečnou verzi. „Zásady územního rozvoje budou hotové do konce volebního období, tedy do poloviny října," uvedl Hašek.

Zastupitelstvo se kvůli stanovisku ministerstva životního prostředí nebude zabývat určením trasy pro R43 od Kuřimi po Lysice. Ministerstvo totiž nařídilo, že musí zůstat územní rezerva od D1 až k Lysicím do doby, než se rozhodne o jejím kompletním vedení. Spor o to, jestli povede přes brněnskou městskou část Bystrc nebo Boskovickou brázdou mimo Brno, má vyřešit studie, která ještě není zadaná. Čtyřproudá silnice první třídy R43 má v budoucnu spojit brněnskou aglomeraci s Pardubickým krajem.

Při vydání zásad územního rozvoje nebude vyřešená brněnská metropolitní oblast, což by měla změnit aktualizace dokumentu po třech letech od vydání.

Od vzniku krajů v roce 2000 Jihomoravskému kraji územně-plánovací dokument chybí. V roce 2012 zásady zrušil Nejvyšší správní soud kvůli nedostatečnému posouzení vlivů na životní prostředí a zdraví obyvatel.

Autor: Věra Sychrová, ČTK

13.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
16

VIDEO: Na Moravě se hnuly ledy. Přehnaly se přes jez a zamířily k Dunaji

Michal Škoda patří mezi největší opory brněnské Zbrojovky.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO
1

Odejde, nebo zůstane? Brněnského útočníka Škodu nově lanaří čínský klub

Zloděj spícímu podnapilému muži prohledával kapsy i batoh. Zachytily ho kamery

Brno /VIDEO/ – Na kamerový systém na brněnském hlavním nádraží doplatil dvaadvacetiletý mladík, který se v noci na středu rozhodl okrást podnapilého muže, který spal na lavičce. „Prohledával mu kapsy u bundy, u kalhot, a posléze i jeho batoh. Strážníci se od začátku na jeho chování zaměřili a vše nahráli," uvedl mluvčí brněnské městské policie Jakub Ghanem.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Břeclavsko – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou na Břeclavsku. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Doprava za 30 let? Čtvrtina lidí jde pěšky či jede na kole, tvrdí plán mobility

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Sprchy na pracovištích, bezbariérové stezky nebo hlídané stojany na kola. To jsou jen některé z nápadů, které mají nalákat brněnské cestující ke kolům nebo pěší chůzi. Plán mobility hledá podle náměstka brněnského primátora Matěje Hollana cestu k vyváženému složení dopravy, posílit mají ale zejména tyto prostředky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies