VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jedou do Norska ve čtyřicet let staré škodovce. Spát budou i ve stanu na střeše

Blansko – Nordkapp. Severní mys, dva tisíce kilometrů od severního pólu. Místo s drsnou přírodou na pobřeží Barentsova moře v Norsku. Za příznivého počasí je odsud možné sledovat půlnoční slunce, které v letních měsících nezapadá pod obzor. Nebo polární záři v noci. Mys je často považován za nejsevernější bod kontinentální Evropy. Jenže se nachází na ostrově na rozdíl od dalšího norského mysu Kinnarodden, který je na pevnině. Za několik dní na Nordkapp vyrazí čtyřčlenná skupina cestovatelů a dobrodruhů v čele s osmadvacetiletým Janem Černým z Blanska. I s bagáží se naskládají do upraveného veterána. Škody sto z roku 1976.

1.7.2015 AKTUALIZOVÁNO 3.8.2015
SDÍLEJ:

Čtyřčlenná skupina cestovatelů a dobrodruhů v čele s osmadvacetiletým Janem Černým z Blanska vyráží do Norska. I s bagáží se naskládají do upraveného veterána. Škody sto z roku 1976. Za sebou už mají výpravy se škodovkou do Nizozemí a Francie.Foto: Archiv Jana Černého

„Z Blanska vyrážíme jedenáctého července. Cesta by nám měla trvat asi šestnáct dní i se všemi plánovanými zastávkami. Počítáme se štrekou asi osm až devět tisíc kilometrů podle toho, jak moc si zajedeme," hlásí Černý.

Bezmála čtyřicet let stará škodovka je podle něj upravená tak, aby v ní mohli výletníci přespat. „Na škodovce je upravená zahrádka, tak abychom mohli jet ve čtyřech. Dva spí v autě a dva na střeše ve stanu," říká muž.

Ten původně plánoval trochu jinou cestu. V zimě a pouze do Osla. Nakonec byla příliš nákladná. „Neměli jsme tu dobu tolik peněz. Našetřili jsme a jedeme až v létě," usmívá se Černý.

Se Škodovkou už přitom společně s kamarády projeli kus Evropy. Poprvé vyrazili před dvěma lety do Holandska na sraz automobilů značky Škoda. Do města Purmerend. Tehdy je čekala cesta dlouhá dva a půl tisíce kilometrů. „Průměrná rychlost byla kolem šedesáti kilometrů za hodinu, takže jsme se mohli kochat přírodou a sledovat každý kamen. Po dvou dnech na srazu jsme se rozjeli do německého města Sinsheim. Ta jsme se podívali do technického muzea a pak jeli domů," dodává Černý.

Loni zvládla výprava se škodovkou už trasu přes čtyři tisíce kilometrů. Vedla přes Francii, Paříž až do Normandie na slavnou pláž Omaha, kde se ve druhé světové válce vylodila spojenecká vojska při operaci Overlord.

Na cestách se dobrodruhům z Blanska nevyhnulo několik technický závad. „Tekl nám třeba olej přímo do spojky. Občas auto nechtělo nastartovat a museli jsme tlačit. Francouzi ale byli super. Troubili na nás, mávali, blikali a neustále si nás fotili. Jeden nás dokonce předjel a zastavil na kraji dálnice jen proto, aby si nás natočil," vzpomíná Černý.

A co ho společně s přáteli motivuje pro další výpravy? „Všichni jsme fanoušci Škody 100, já sám už od útlého věku. V pokračování našich dobrodružství nás žene touha přidávat další kilometry a objevovat nová místa," uzavírá.

DOMINIK ABSOLON

Autor: Redakce

1.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Že hasiči napouštějí nový bazén, si mohli myslet lidé, kteří procházeli v úterý kolem sedmé večer okolo Tesca v Cimburkově ulici. Dvě jednotky tam stříkaly vodu do retenční nádrže, která právě k zadržování dešťové vody slouží. Hořelo tam rákosí.

OBRAZEM: Hasiči bojovali s plameny v mokřadu. Hořelo rákosí

Libor Zábranský.

Zábranský pokračuje jako kouč Komety a slibuje: Udělám vše, aby Erat zůstal

AKTUALIZOVÁNO

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

Brno /FOTOGALERIE/ – Zraněním podlehl padesátiletý muž, kterého vyprostili hasiči z havarované dodávky v hromadné havárii na dálnici D1. V úterý kolem půl dvanácté se na 202. dálničním kilometru srazily čtyři nákladní auta a dodávka. Kvůli nehodě u Brna museli z dálnice sjet řidiči mířící na Vyškov a Ostravu. Dopravu se podařilo uvolnit až krátce před půl sedmou večer. „Kolony se začínají pomalu rozjíždět," informovala mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová.

Brno získá pozemky pro stavbu stadionu za Lužánkami

Brno – Úspěch brněnských hokejistů opět upozornil na potřebu nového stadionu, který město slibovalo postavit za Lužánkami. Po skoro ročním jednání nyní Brno uzavřelo dohodu s vlastníkem potřebných pozemků firmou Eiskon Devepol.

AKTUALIZOVÁNO

Příspěvek na roční šalinkartu se musí zdanit. Magistrát o povinnosti netušil

Brno /ROZHOVORY UVNITŘ/ – Dotace na dopravu? Ano. Ale zaplať, Brňane, daň! Příspěvky na nákup roční elektronické šalinkarty, které letos začal vyplácet magistrát, podléhají podle zjištění Brněnského deníku Rovnost zdanění. Redakci to potvrdil finanční úřad.

Zahrádky v historickém centru? Rozhodnutí Brna-středu uleví restauratérům

Brno – Méně práce pro podnikatele, kteří chtějí chtějí v létě otevřít restaurační zahrádku v centru, znamená rozhodnutí radních Brna-středu. Tamní rada zrušila současnou metodiku pro zařizování zahrádek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies