VYBERTE SI REGION

Kampaně zpestřili andělé strážní nebo bobr

Jižní Morava /ANKETA/ - Dlouhovlasý muž v pestrém obleku balancuje na chůdách. Cirkus? Ne. Tento obrázek nabídla letošní předvolební kampaň na jihu Moravy. O originalitu se snažily především strany s nižšími rozpočty.

9.10.2014 1
SDÍLEJ:

Politické hnutí láká voliče například na video s westernovou tematikou.Foto: Repro

Na zmíněných chůdách se představil lidovecký kandidát na senátora Zdeněk Papoušek v pochodu na jeho podporu. „Lidé jsou z tradičních kampaní unavení. A také jsme chtěli, aby nás to bavilo. Pomáhá mi spousta lidí z biskupského gymnázia a synové," svěřil se Papoušek.

Jeho kampaň To je on provázela netradiční videa i příznivci s jeho černobílou podobiznou na triku či na vlajkách.

Podle marketingového odborníka Pavla Šímy se Papouškovi podařilo zaujmout. „Je nejviditelnější. Ale nejsem si jistý, zda se mu daří předávat i program. Je otázka, zda mu lidé dají hlasy," zhodnotil odborník.

Sledujte online z komunálních voleb a kompletní výsledky jak je komise ve všech obcích sčítaly minutu po minutě na www.brnenskydenik.cz.

Kampaň podobnou Papouškově vedlo hnutí Žít Brno. Pořádalo lampionový průvod na výročí takzvaného Onderkova puče, jak lidé označují výzvu brněnského primátora předsedovi ČSSD Bohuslavu Sobotkovi, aby odstoupil po parlamentních volbách loni na podzim. V zastávce na Lesné, která má tvar blobu Jana Kaplického, zřídili knihovnu Václava Klause a zaujali také jízdními koly s předvolebními plakáty zamčenými na různých místech Brna. „Žít Brno nemá peníze a je nucené přicházet s jinými řešeními. A daří se mu to. Jen stále balancuje na hranici seriozního hnutí," upozornil na možný problém Šíma.

Lídr kandidátky Matěj Hollan se nebojí, že Žít Brno budou voliči posuzovat jako čistě recesistické. „Vidí, že za nás kandidují lidé, kteří mají výsledky. Já třeba úspěch v boji proti hazardu," věří Hollan. Jeho hnutí investovalo do kampaně jen čtvrt milionu.

Rozdávali koblihy

Třeba hnutí ANO zaplatilo za kampaň sedm milionů. Kromě inzerce a billboardů zopakovalo i koncept z celostátních voleb. „Kandidáti ráno stáli na rušných zastávkách, rozdávali koblihy a bavili se s lidmi," přiblížil mluvčí strany Ondřej Holík.

Dost investovala i ODS, čtyři miliony. U TOP 09 to bylo půl druhého milionu. „Letos jsme přišli s novinkou využitím starých věcí. Rozmístili jsme sudy s vlastním polepem a na náměstí Svobody měli architektonický stánek, který symbolizoval transparentnost," sdělil lídr brněnské kandidátky Jaroslav Kacer.

Zelení dali ještě méně než TOP 09, jen osm set tisíc. Snažili se oslovit lidi přímo a také reklamami na tramvajích, které symbolizují jedno z témat kampaně lepší hromadnou dopravu. Zaujali, když se v ulicích objevili s andělskými křídly. „Chtěli jsme upoutat na problém znečištění. Nadsázka s anděly strážnými byla vyjádření našeho pocitu, že je třeba něco dělat," objasnil brněnský předseda strany Martin Ander. Náklady na volby tají sociální demokraté. „Vyúčtujeme je a zveřejníme po volbách," slíbil volební manažer Oliver Pospíšil. Jeho strana zaujala velkými reklamami na štítech domů. Logo ČSSD tam je upozaděné, propagují především Romana Onderku a jeho vztah k Brnu.

I tuto kampaň odborník Šíma ocenil. Stejně jako kampaň ANO. „Naopak A co Brno? mělo kampaň netradiční, zajímavou, ale špatně načasovanou. Začala megalomansky, ale teď ztratila dech," upozornil Šíma.

Hnutí STAN dalo v Brně na kampaň asi milion. Voliče se snažilo oslovit novinami do schránek a kontaktní kampaní v rukou s letáčky v ulicích města.

Oproti Brnu byly na venkově kampaně skromnější a méně nápadité. Výjimka je sdružení Mladí a neklidní Břeclav . To si jako symbol volební kampaně zvolilo bobra a heslo Zakousnout se a nepustit. „Není to recese," ujistil lídr Jakub Matuška.

Podobně jako před čtyřmi roky politici působí na voliče i tím, že se nechají vidět u dokončených projektů. Na středu tak třeba městská část Brno-jih načasovala otevírání tamního přírodního koupaliště. Ukázal se tam i primátor Onderka, který ve stejný den otevřel zrekonstruované patro v domově důchodců v brněnských Žabovřeskách a poklepal na základní kámen parkovacího domu v Panenské ulici v Brně. „Určitou část lidí to už může odradit," zhodnotil brněnský politolog Michal Pink.

Nejlepší volební zpravodajství z vašeho okresu, kompletní výsledky ze všech obcí a vizitky zastupitelů okresního města, analýzy možných koalic v dalších obcích. To vše v pondělním vydání Deníku Rovnost.

Autor: Petr Jeřábek, Redakce

ANKETA

Rozzlobil vás nějaký předvolební billboard?

ANO

81 %

NE

19 %

Hlasovalo: 26     Anketa byla ukončena

9.10.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AKTUALIZOVÁNO

O Seniorbus je zájem: Jedna cestující žádá, abychom vynesli smetí, vypráví řidič

Brno /REPORTÁŽ/ – Dvaasedmdesátiletá Zdeňka Bombíková zatím z ranního chladu opatrně nastupuje do vyhřátého bílého vozu. Na jeho boku červeně září nápis Seniorbus. Je čtvrtek krátce před devátou ráno. Merhautovou ulicí v Brně v dopravní špičce projíždí množství aut.

Tipy na víkend: Vánoční trhy začaly i na brněnském výstavišti

Brno – Kromě vánočních trhů v centru Brna mohou lidé od pátku zajít i na brněnské výstaviště. Téměř pět set různých prodejců otevřelo své stánky na tamním vánočním trhu. V provozu zůstanou až do 18. prosince. Největším lákadlem jsou podle pořadatelů řemeslné výrobky i regionální delikatesy. Stánkaři je dovezli ze všech koutů České republiky i ze zahraničí.

Týden s elektronickou evidencí tržeb: řada podniků zdražila. Ne kvůli EET, tvrdí

Jižní Morava – Stejný oběd ve stejné restauraci, ale za cenu i o čtvrtinu vyšší než před týdnem. Jihomoravané, kteří chodí do restaurací, už týden musejí sáhnout hlouběji do svých kapes. Útrata jim v mnoha případech narostla se zavedením elektronické evidence tržeb od minulého pátku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies