VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kampaně zpestřili andělé strážní nebo bobr

Jižní Morava /ANKETA/ - Dlouhovlasý muž v pestrém obleku balancuje na chůdách. Cirkus? Ne. Tento obrázek nabídla letošní předvolební kampaň na jihu Moravy. O originalitu se snažily především strany s nižšími rozpočty.

9.10.2014 1
SDÍLEJ:

Politické hnutí láká voliče například na video s westernovou tematikou.Foto: Repro

Na zmíněných chůdách se představil lidovecký kandidát na senátora Zdeněk Papoušek v pochodu na jeho podporu. „Lidé jsou z tradičních kampaní unavení. A také jsme chtěli, aby nás to bavilo. Pomáhá mi spousta lidí z biskupského gymnázia a synové," svěřil se Papoušek.

Jeho kampaň To je on provázela netradiční videa i příznivci s jeho černobílou podobiznou na triku či na vlajkách.

Podle marketingového odborníka Pavla Šímy se Papouškovi podařilo zaujmout. „Je nejviditelnější. Ale nejsem si jistý, zda se mu daří předávat i program. Je otázka, zda mu lidé dají hlasy," zhodnotil odborník.

Sledujte online z komunálních voleb a kompletní výsledky jak je komise ve všech obcích sčítaly minutu po minutě na www.brnenskydenik.cz.

Kampaň podobnou Papouškově vedlo hnutí Žít Brno. Pořádalo lampionový průvod na výročí takzvaného Onderkova puče, jak lidé označují výzvu brněnského primátora předsedovi ČSSD Bohuslavu Sobotkovi, aby odstoupil po parlamentních volbách loni na podzim. V zastávce na Lesné, která má tvar blobu Jana Kaplického, zřídili knihovnu Václava Klause a zaujali také jízdními koly s předvolebními plakáty zamčenými na různých místech Brna. „Žít Brno nemá peníze a je nucené přicházet s jinými řešeními. A daří se mu to. Jen stále balancuje na hranici seriozního hnutí," upozornil na možný problém Šíma.

Lídr kandidátky Matěj Hollan se nebojí, že Žít Brno budou voliči posuzovat jako čistě recesistické. „Vidí, že za nás kandidují lidé, kteří mají výsledky. Já třeba úspěch v boji proti hazardu," věří Hollan. Jeho hnutí investovalo do kampaně jen čtvrt milionu.

Rozdávali koblihy

Třeba hnutí ANO zaplatilo za kampaň sedm milionů. Kromě inzerce a billboardů zopakovalo i koncept z celostátních voleb. „Kandidáti ráno stáli na rušných zastávkách, rozdávali koblihy a bavili se s lidmi," přiblížil mluvčí strany Ondřej Holík.

Dost investovala i ODS, čtyři miliony. U TOP 09 to bylo půl druhého milionu. „Letos jsme přišli s novinkou využitím starých věcí. Rozmístili jsme sudy s vlastním polepem a na náměstí Svobody měli architektonický stánek, který symbolizoval transparentnost," sdělil lídr brněnské kandidátky Jaroslav Kacer.

Zelení dali ještě méně než TOP 09, jen osm set tisíc. Snažili se oslovit lidi přímo a také reklamami na tramvajích, které symbolizují jedno z témat kampaně lepší hromadnou dopravu. Zaujali, když se v ulicích objevili s andělskými křídly. „Chtěli jsme upoutat na problém znečištění. Nadsázka s anděly strážnými byla vyjádření našeho pocitu, že je třeba něco dělat," objasnil brněnský předseda strany Martin Ander. Náklady na volby tají sociální demokraté. „Vyúčtujeme je a zveřejníme po volbách," slíbil volební manažer Oliver Pospíšil. Jeho strana zaujala velkými reklamami na štítech domů. Logo ČSSD tam je upozaděné, propagují především Romana Onderku a jeho vztah k Brnu.

I tuto kampaň odborník Šíma ocenil. Stejně jako kampaň ANO. „Naopak A co Brno? mělo kampaň netradiční, zajímavou, ale špatně načasovanou. Začala megalomansky, ale teď ztratila dech," upozornil Šíma.

Hnutí STAN dalo v Brně na kampaň asi milion. Voliče se snažilo oslovit novinami do schránek a kontaktní kampaní v rukou s letáčky v ulicích města.

Oproti Brnu byly na venkově kampaně skromnější a méně nápadité. Výjimka je sdružení Mladí a neklidní Břeclav . To si jako symbol volební kampaně zvolilo bobra a heslo Zakousnout se a nepustit. „Není to recese," ujistil lídr Jakub Matuška.

Podobně jako před čtyřmi roky politici působí na voliče i tím, že se nechají vidět u dokončených projektů. Na středu tak třeba městská část Brno-jih načasovala otevírání tamního přírodního koupaliště. Ukázal se tam i primátor Onderka, který ve stejný den otevřel zrekonstruované patro v domově důchodců v brněnských Žabovřeskách a poklepal na základní kámen parkovacího domu v Panenské ulici v Brně. „Určitou část lidí to už může odradit," zhodnotil brněnský politolog Michal Pink.

Nejlepší volební zpravodajství z vašeho okresu, kompletní výsledky ze všech obcí a vizitky zastupitelů okresního města, analýzy možných koalic v dalších obcích. To vše v pondělním vydání Deníku Rovnost.

Autor: Petr Jeřábek, Redakce

Rozzlobil vás nějaký předvolební billboard?

ANO

81 %

NE

19 %

Hlasovalo: 26

Anketa byla ukončena

9.10.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies