VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kritizovaný klip Jihomoravského kraje zaujal v USA. Připomíná tamní reklamy

Jižní Morava /VIDEO/ – Tančící a zpívající lidé v novém propagačním spotu Jihomoravského kraje pobouřili řadu odborníků i obyvatel jižní Moravy. Podle informací Deníku Rovnost ale kritizovaný klip naopak sklízí úspěch ve Spojených státech amerických. Na stanici Czech-American TV ho už vidělo dva a půl milionu lidí a spoustu z nich zaujal.

11.6.2015 11
SDÍLEJ:

Záběr z videoklipu Jihomoravského kraje. Ilustrační foto.Foto: Repro: Youtube.com

Majitel stanice John Honner se domnívá, že autoři odvedli dobrou práci. „Spot je vtipný a moderní. Mnoho našich diváků zaujal a vzbudil u nich pozitivní ohlasy," uvedl.

Podle něj jsou některá propagační videa amerických měst podobná právě reklamě, kterou nechal Jihomoravský kraj natočit. „Téměř stejně třeba loni vypadala úspěšná upoutávka na Atlantic City," informoval majitel televize.

S tím souhlasí i Američan Neil Edward Johnson. „Spot mi připomíná klasické americké reklamy. Je hodně zaměřený na rodinu, a to se mi líbí," zhodnotil Johnson.

V klipu, za který kraj sklidil kritiku, se objevuje řada dominant kraje, třeba brněnská vila Tugendhat nebo zámek v Lednici na Břeclavsku. „Lidé v okolí památek tančí, spot tak připomíná klip k písni Happy od zpěváka Pharrella Williamse, který doslova obletěl celý svět. Problém je spíš ve zpracování. Herci jsou toporní. Je poznat, že jde o amatéry," zhodnotil marketingový odborník ze společnosti Court of Moravia Petr Pouchlý.

Právě na to si lidé především na sociální síti Facebook stěžují. „Na tom klipu je ale špatně úplně všechno. Herci jsou křečovití, hudba je divná a video postrádá pointu," napsal například Radim Chvála.

O tom, že Američané naopak spot berou kladně, svědčí i názor Emy Armstrongové. „Je zábavný a podle mě vypadá profesionálně," podotkla.

Podle Pouchlého může být video pro americkou kulturu dobré. „Češi, kteří jižní Moravu dobře znají, ale mají pocit, že spot kraj karikuje. Zahraniční turisté v něm naopak vidí všechny důležité památky, které se vyplatí navštívit, nebo třeba tradiční moravské vinné sklípky," poukázal Pouchlý.Záběr z videoklipu Jihomoravského kraje. Ilustrační foto.

S tím, že video má nalákat především zahraniční turisty, ale vedení Jihomoravského kraje příliš nesouhlasí. „Cílíme na všechny. Pokud klip přivábí turisty ze Spojených států, je to samozřejmě bonus navíc," vzkázal radní pro turismus Václav Božek.

Jedna z autorek propagačního spotu, Anna Krutová, tvrdí, že měl zaujmout především lidi z ostatních krajů. „Kampaň byla primárně zacílená na diváky v českých kinech. Koncept určoval zadavatel, tedy Jihomoravský kraj," přiznala Krutová.

O úspěchu videa v zahraničí už slyšela. „Dozvěděli jsme se to před několika dny a samozřejmě nás to těší. Podle našich informací měl kraj s propagačním videem úspěch také na veletrhu v Londýně," doplnila autorka.

Autor: Lenka Šklubalová, David Zouhar

Líbí se vám propagační video Jihomoravského kraje?

ANO

32 %

NE

68 %

Hlasovalo: 416

Anketa byla ukončena

11.6.2015 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Oblohu nad Špilberkem v sobotu prozářil závěrečný nesoutěžní ohňostroj festivalu Ignis Brunensis. Podívaná nesla název Nebe na zemi podle slov známé skladby Jaroslava Ježka.
18

OBRAZEM: Poslední ohňostroj ukázal Nebe na Zemi. V jazzovém rytmu

Dny dopravní nostalgie v Brně.
17

Parní vlak na šestiproudé silnici? Dopravní nostalgie připomíná historické linky

Nejlepší osvěžení? Jízda na obří skluzavce na Kraví hoře, pochvalují si Brňané

Brno /VIDEO/ – Z brněnské Kraví hory se v sobotu rozléhá nadšený výskot. Přestože je venku úmorné horko, davy lidí pospíchají parkem až na vrchol kopce. S nafukovacími kruhy nebo lehátky pod paží se přišli osvěžit na více než tři sta metrů dlouhou vodní skluzavku. V Brně začal druhý ročník akce Slide Czech, která se bude postupně konat ve více než deseti městech v České republice.

Nezletilý motorkář má středně těžké poranění nohy. Po srážce s náklaďákem

Brněnsko - V péči lékařů skončil v sobotu odpoledne sedmnáctiletý motorkář. Na křižovatce mezi Újezdem u Brna a Sokolnicemi na Brněnsku se srazil s nákladním autem. "Měl středně těžká poranění dolní končetiny. Záchranáři jej převezli do Dětské nemocnice v Brně," popsala mluvčí jihomoravských záchranářů Hedvika Kropáčková.

Vytrvalejší cestovatel než vlk. Rys přišel do Moravského krasu až z Beskyd

Blanensko – Vědci minulý týden odchytili a očipovali rysa v Moravském krasu. Očekávají, že díky tomu získají nové poznatky o vzácné šelmě.

Díky práci snů zdarma cestuje po světě. Při natáčení mu ale opice ukradla kameru

Brno - Videa z různých koutů světa natáčí z loďky či horkovzdušného balonu. Sedmadvacetiletý Michal Gálik loni vyhrál v brněnské společnosti Sygic Travel konkurz na práci snů. Díky ní rok zdarma cestuje po světě a natáčí 360stupňová videa do internetové aplikace pro cestovatele. „Raději cestuji za přírodou než do měst. Je v nich na mě moc stresu a ruchu," tvrdí mladík.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies