VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kritizovaný klip Jihomoravského kraje zaujal v USA. Připomíná tamní reklamy

Jižní Morava /VIDEO/ – Tančící a zpívající lidé v novém propagačním spotu Jihomoravského kraje pobouřili řadu odborníků i obyvatel jižní Moravy. Podle informací Deníku Rovnost ale kritizovaný klip naopak sklízí úspěch ve Spojených státech amerických. Na stanici Czech-American TV ho už vidělo dva a půl milionu lidí a spoustu z nich zaujal.

11.6.2015 11
SDÍLEJ:

Záběr z videoklipu Jihomoravského kraje. Ilustrační foto.Foto: Repro: Youtube.com

Majitel stanice John Honner se domnívá, že autoři odvedli dobrou práci. „Spot je vtipný a moderní. Mnoho našich diváků zaujal a vzbudil u nich pozitivní ohlasy," uvedl.

Podle něj jsou některá propagační videa amerických měst podobná právě reklamě, kterou nechal Jihomoravský kraj natočit. „Téměř stejně třeba loni vypadala úspěšná upoutávka na Atlantic City," informoval majitel televize.

S tím souhlasí i Američan Neil Edward Johnson. „Spot mi připomíná klasické americké reklamy. Je hodně zaměřený na rodinu, a to se mi líbí," zhodnotil Johnson.

V klipu, za který kraj sklidil kritiku, se objevuje řada dominant kraje, třeba brněnská vila Tugendhat nebo zámek v Lednici na Břeclavsku. „Lidé v okolí památek tančí, spot tak připomíná klip k písni Happy od zpěváka Pharrella Williamse, který doslova obletěl celý svět. Problém je spíš ve zpracování. Herci jsou toporní. Je poznat, že jde o amatéry," zhodnotil marketingový odborník ze společnosti Court of Moravia Petr Pouchlý.

Právě na to si lidé především na sociální síti Facebook stěžují. „Na tom klipu je ale špatně úplně všechno. Herci jsou křečovití, hudba je divná a video postrádá pointu," napsal například Radim Chvála.

O tom, že Američané naopak spot berou kladně, svědčí i názor Emy Armstrongové. „Je zábavný a podle mě vypadá profesionálně," podotkla.

Podle Pouchlého může být video pro americkou kulturu dobré. „Češi, kteří jižní Moravu dobře znají, ale mají pocit, že spot kraj karikuje. Zahraniční turisté v něm naopak vidí všechny důležité památky, které se vyplatí navštívit, nebo třeba tradiční moravské vinné sklípky," poukázal Pouchlý.Záběr z videoklipu Jihomoravského kraje. Ilustrační foto.

S tím, že video má nalákat především zahraniční turisty, ale vedení Jihomoravského kraje příliš nesouhlasí. „Cílíme na všechny. Pokud klip přivábí turisty ze Spojených států, je to samozřejmě bonus navíc," vzkázal radní pro turismus Václav Božek.

Jedna z autorek propagačního spotu, Anna Krutová, tvrdí, že měl zaujmout především lidi z ostatních krajů. „Kampaň byla primárně zacílená na diváky v českých kinech. Koncept určoval zadavatel, tedy Jihomoravský kraj," přiznala Krutová.

O úspěchu videa v zahraničí už slyšela. „Dozvěděli jsme se to před několika dny a samozřejmě nás to těší. Podle našich informací měl kraj s propagačním videem úspěch také na veletrhu v Londýně," doplnila autorka.

Autor: Lenka Šklubalová, David Zouhar

Líbí se vám propagační video Jihomoravského kraje?

ANO

32 %

NE

68 %

Hlasovalo: 416

Anketa byla ukončena

11.6.2015 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Úmrtnost dětí po úrazech klesá. Pomáhá prevence

Ilustrační foto.

Mrazy jsou na ústupu, škody na úrodě budou zemědělci znát na konci května

Z titulu Komety jsem měl plný facebook celý týden, usmívá se Kempný

České Budějovice, Brno /ROZHOVOR/ – Za čtyřicet dní odehrál jen čtyři utkání. Dvě v závěru základní části NHL, jedno v play-off a ve čtvrtek opět oblékl reprezentační dres. Obránce Michal Kempný má velkou chuť, v závěru letošní sezony v Chicagu Blackhawks příliš prostoru nedostal, teď se těší na mistrovství světa. „Po dlouhé době zase v nároďáku a před českým publikem, o to víc jsem rád, že jsme vyhráli," vrací se šestadvacetiletý bývalý bek Komety k výhře 3:2 nad Finy v Českých Budějovicích. V sobotu nastoupí proti Švédům.

AKTUALIZOVÁNO

Zbrojovku srazily v záchranářském souboji důraz a standardky

Jihlava, Brno /FOTOGALERIE/ – Místo, aby se zápasem uklidnili, ocitli se po něm pod mnohem větším tlakem. Brněnští fotbalisté včera v 26. kole první ligy padli 0:3 v Jihlavě a jejich záchrana v nejvyšší soutěži není vůbec jasná. V neúplné tabulce sice Zbrojovka zůstala dvanáctá a dál drží pětibodový náskok na sestupové pozice, ale mohla být daleko klidnější. „Je ohromná ostuda prohrát v Jihlavě 0:3, za celé jaro jsme nehráli tak špatně v defenzivě," utrousil brněnský stratég Svatopluk Habanec.

S operací Afghánky jsme museli počkat na manžela, popisuje anestezioložka

V Etiopii jezdila od vesnice k vesnici a léčila, v Afghánistánu podávala anestézii. Zbavit se pohodlí a jít do rozvojových zemí pomáhat je pro většinu lidí nepředstavitelné. Ne však pro brněnskou anestezioložku Irenu Janouškovou, která s Lékaři bez hranic na misích strávila téměř rok.

VIDEO: Opilý řidič kamionu kličkoval po dálnici. Měl 3 promile, nemohl ani stát

Břeclav – Podivně jedoucího kamionu na dálnici D2 u Břeclavi ve směru na Brno si před pár dny všimla hlídka celníků. Kontrola potvrdila, že s řidičem není něco v pořádku. Přivolaní policisté z dálničního oddělení v Podivíně při dechové zkoušce opilému cizinci naměřili téměř tři promile alkoholu. „Čtyřicetiletý muž za volantem nebyl schopen ani sám chodit či stát, na zemi vsedě téměř usínal," popsal v pátek policejní mluvčí Pavel Šváb.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies