VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lázním v kraji se daří, špatné časy jsou pryč

Jižní Morava - Turisté jezdí na jižní Moravu hlavně za vínem a sluncem. Nyní však jihomoravská centrála cestovního ruchu kraj propaguje i jako středisko lázeňství. Organizace například vydala letáky v několika jazycích a plánuje pořádat tematické workshopy pro průvodce a cestovní kanceláře.

20.6.2015
SDÍLEJ:

Lázně Lednice - ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ivana Solaříková

Nová kampaň se jmenuje Živé prameny jižní Moravy Jihomoravský wellness. „Podpora rozvoje lázeňství je jednou z možností, jak prodloužit pobyt návštěvníků v regionu a také vytvořit nová pracovní místa," uvedla ředitelka centrály Zuzana Vojtová. Podle ní má kraj ideální podmínky k tomu, aby kromě lidí, kteří se jezdí do lázní léčit, přilákal i zájemce o relaxační pobyty. „Ze všech krajů v republice máme například nejvíce hodin slunečního svitu," poznamenala Vojtová.

Provozovatelé lázní jsou za podporu rádi. „Vítáme každou aktivitu v tomto směru," poznamenala ředitelka lázní v Lednici na Břeclavsku Alena Ďurišová. Loni do tamního zařízení přijelo čtyřiačtyřicet tisíc hostů. Více než devadesát procent z nich byli samoplátci. „Jižní Morava má co nabídnout. V našich a hodonínských lázních používáme jodobromovou vodu, která je jedna z nejkvalitnějších ve střední Evropě. Také máme krásnou přírodu a úžasné historické památky," myslí si Ďurišová a dodala, že do lázní v Lednici přijíždí více klientů z jiných částí republiky.

Situace se v jihomoravských lázních rok od roku zlepšuje. Krizi v letech 2012 a 2013 už lázně zažehnaly. Tehdy ministerstvo zdravotnictví změnilo vyhlášku a lékaři mohli léčebný pobyt podepsat méně pacientům. Do zařízení v Hodoníně se tehdy přijelo léčit o pět tisíc lidí ročně méně.

V současnosti tam jezdí kolem čtyřiceti tisíc lidí ročně. „V oblasti samoplátců je určitě potenciál do budoucna," myslí si ředitel tamních lázní Milan Sýkora. Právě na tyto lidi cílí nová kampaň. Ostatním klientům pobyt předepíše lékař a platí ho pojišťovna. Například loni do Hodonína přijelo pět a půl tisíce samoplátců a tři tisíce lidí přes pojišťovnu. Zbytek byli lidé, kteří tu strávili jeden den.

lázně v krajiLázně Hodonín
Lázně Lednice
Bazén s termální vodou v hotelu Termal v Pasohlávkách
Aqualand Moravia v Pasohlávkách v části bazénů je termální voda
v Pasohlávkách plánují další velké lázně postavit čínští investoři

Klienti se v tamních lázních zdrží průměrně čtrnáct dní. „Lidé, kteří jezdí přes pojišťovnu, mají pobyty na tři až čtyři týdny. Samoplátci jezdí na dva až tři dny nebo na týden," vypočítal Sýkora.

Od srpna tamní hosté využijí nový pavilon za necelých sto milionů korun, ve kterém bude relaxační bazén, vířivé koupele a další služby.

Koupele v léčivé vodě nabízí lidem i hotel Termal v Pasohlávkách na pomezí Brněnska a Břeclavska. „Odhadujeme, že loni se u nás v bazénu koupalo devatenáct tisíc lidí," uvedl Lukáš Vašíček z hotelu. Termální voda je k dispozici v některých bazénech v sousedním Aqualandu Moravia. „Úbytek návštěvníků kvůli tomu nepociťujeme. Máme jiný typ klientů, ti naši preferují kratší pobyt ve vodě a soukromější prostředí," uvedl Vašíček. Právě v Pasohlávkách nyní čínští investoři plánují postavit nové velké lázně.

Tradice jihomoravského lázeňství sahá až do čtrnáctého století. Lidé tehdy využívali sirnaté prameny v Sedleci u Mikulova na Břeclavsku. Za druhé světové války však většina lázní zanikla.

Lázeňství začalo ožívat až na konci minulého století, kdy na Hodonínsku dělníci při hledání ropy v hloubce dvou kilometrů objevili ložiska jodobromové hody z třetihor. „Na začátku tohoto století k nim přibyly vydatné geotermální vody bohaté na sirovodík objevené pod Pálavskými vrchy," uvedla Vojtová z centrály. Právě tento zdroj využívají bazény v Pasohlávkách.

Autor: Kateřina Foltánková

20.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.
AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Vandalství, nebo klukovina? Děti skákaly po hrobech

První auto značky Tesla si mohou půjčit brněnští řidiči. Koupila ho carsharingová firma Emuj, která se zaměřuje na elektromobily. Z nuly na sto kilometrů v hodině auto zrychluje za tři sekundy.
39

Superelektromobil v Brně. Zájemce o zážitkovou jízdu zatlačí do sedadla Tesla X

Rakovinu léčí na Žlutém kopci v novém. Přestavba stála téměř čtyřicet milionů

Brno – Zbrusu nových prostor se dočkali pacienti Masarykova onkologického ústavu v Brně. Ústav před pár dny slavnostně otevřel zrekonstruovaný blok pro centrum prevence a gastroenterologické oddělení. Přestavbu dokončil loni v prosinci.

Spolykala jsem sedmdesát tablet, řekla strážníkům. Předávkování sedativy přežila

Brno - Boj o minuty při hledání předávkované ženy se v Brně odehrál v pátek večer. Pětadvacetiletou ženu, která spolykala prášky, hledali strážníci i záchranáři. Našli jí včas.

Sledujte ONLINE: Diskuze s hejtmanem Bohumilem Šimkem o směřování kraje

Brno – Jižní Morava je jedním z nejoblíbenějších cílů turistů a prý se tu dobře žije. Mikulov připomíná Středomoří, zdejší vinice Francii a Brna si všimli editoři několika prestižních zahraničních médií jako TOP destinace pro dovolenou. Jaké jsou možnosti jižní Moravy? Brzdí její ještě větší rozvoj nedokončená dopravní infrastruktura? Funguje zde dopravní systém? Kdy zmizí ze zásad územního rozvoje bílá místa na mapě? A pomáhá jižní Moravě pověst kraje moderních technologií? To jsou hlavní témata pondělní panelové diskuze s jihomoravským hejtmanem Bohumilem Šimkem, kterou budeme sledovat online na našem webu od poledne do druhé odpoledne.

S rakovinou bude bojovat až v Peru u domorodého kmene. Věří na zázraky

Brno /ANKETA/ – Chemoterapie je zdlouhavá a náročná, ale nebolí, píše na svém internetovém blogu třiadvacetiletý Petr Hübel. S rakovinou lymfatických uzlin bojuje od roku 2015. Prodělal desítky vyšetření, zbavil se strachu z jehel a rozhodl se za sedm týdnů odjet do Peru za tradiční přírodní medicínou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies