VYBERTE SI REGION

Ministr Prachař zatrhl přípravy kanálu Dunaj-Odra-Labe

Jižní Morava – Zatímco prezident Miloš Zeman loni při návštěvě jihu Moravy sliboval stavbu kanálu Dunaj-Odra-Labe, ministr dopravy Antonín Prachař projekt tento týden pohřbil. Podle něj se má Česká republika soustředit na menší stavby. Odhadované náklady na výstavbu kanálu jsou totiž 300 miliard korun. O ukončení příprav informovaly jako první Hospodářské noviny.

12.3.2014 3
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Antonín Prachař.Foto: Deník/Matin Divíšek

Bývalý ministr dopravy Zdeněk Žák rozjel koncem minulého roku soutěž na studii proveditelnosti. Jeho nástupce však tento týden oznámil, že výběrové řízení zastaví, a to nejpozději do poloviny roku. „Je důležitější soustředit se na menší projekty, jako je třeba splavnění Labe u Děčína a Přelouče. Ty jsou otevřené již mnoho let," vysvětlil Prachař.

Ten také upozornil, že projekt nemá podporu Evropské komise, která by megalomanskou stavbu platila ze svého rozpočtu. „Nejsme připraveni jakkoliv tento projekt platit," prohlásil loni v listopadu mluvčí komise Dale Kidd.

Zastavení projektu prezidenta zklamalo. A navíc ho považuje za porušení koaliční smlouvy. „Studie proveditelnosti pro kanál Dunaj-Odra-Labe je totiž v koaliční smlouvě. Proto by takové zrušení pan prezident chápal jako její porušení," upozornil prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček.

Kanál je v plánech vodních inženýrů už od roku 1901. Má pro nákladní i turistickou lodní dopravu propojit Baltské, Severní a Černé moře. Podle optimistických plánů měl být kanál hotový v roce 2040.

Autor: Petra Kozlanská

12.3.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies