VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na trať mezi Břeclaví a Brnem dohlíží nově na dálku. Výpravčí už nejsou potřeba

Břeclavsko – Úspornější. 
A bezpečnější. Takový provoz slibují železničáři na trati Břeclav – Brno. Vedení správy železniční dopravní cesty (SŽDC) tam oficiálně ukončilo modernizaci zabezpečovacího zařízení. Náklady dosáhly k téměř tří set milionům korun.

6.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Fanta

Generální ředitel státní organizace Pavel Surý vidí několik přínosů. „Instalace dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení a další modernizace zlepší operativní řízení, zvýší bezpečnost trati 
a rovněž sníží její provozní náklady," sdělil Surý.

V praxi změny spočívají 
v převedení řízení z malých stanic na centrálu do Přerova. 
V železničních stanicích a zastávkách je pro možnost dálkového ovládání upravená vnitřní technologie. Součástí stavby bylo rovněž umístění kamer a informačního a přenosového zařízení. Došlo 
i k úpravě elektrického ohřevu výhybek. Stavbaři v úseku doplnili nové kabelové vedení.

Změny se mimo jiné dotknou pracovníků působících na menších stanicích. Vlaky projíždí přes Podivín, Zaječí, Šakvice, Popice, Pouzdřany či Vranovice. Nepotřebnými se stávají například výpravčí.

Mluvčí železničářů Marek Illiaš ale odmítl, že by někdo nuceně přišel o zaměstnání. „Nikoho propouštět nebudeme, to v žádném případě. Výpravčím nabídneme službu v jiném obvodu, nebo přímo na centrálním dispečinku. Po přeškolení se z nich mohou stát dispečeři a platově si polepší. Někteří mají důchodový věk, těm nabídneme odchod do penze. Stejná situace panuje i u takzvaných posunovačů," sdělil mluvčí na dotaz Břeclavského deníku Rovnost.

Práce na modernizaci začaly už v dubnu 2014, hotovo bylo v září loňského roku. Oficiální ukončení ale až v úterý.

Cílem bylo zvýšení bezpečnosti provozu na železnici omezením možné lidské chyby a zavedením dálkově ovládaného zabezpečovacího zařízení.

Trať mezi Břeclaví a Brnem patří v České republice k těm nejstarším. Vlak po ní projel už v roce 1839. Cesta se postupně stala součástí panevropského koridoru, kterým je kromě vnitrostátní železniční páteře, možné cestovat z Vídně či Bratislavy až do Drážďan.

Autor: Lukáš Ivánek

6.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lucie Šafářová.

Šafářová se stane světovou jedničkou ve čtyřhře

V pátek 18. srpna vjela u železniční stanice Olbramkostel na Znojemsku na železniční přejezd Octavia v době, kdy tudy projížděl motorový vlak. Při srážce zemřeli dva lidé, dítě ve vážném stavu transportovali záchranáři vrtulníkem do Brna.
AKTUALIZOVÁNO
24

Srážka auta a vlaku u Olbramkostela: dva lidé zemřeli, malá dívka bojuje o život

Žaloba na územní plán: za krajem stojí přes 60 obcí

Jižní Morava – Více zastánců než odpůrců mají krajské zásady územního rozvoje. Alespoň podle počtu obcí, které se připojily na stranu Jihomoravského kraje v žalobě na platnost územního plánu, kterou před měsícem podalo patnáct jihomoravských obcí přes advokátní kancelář Frank Bold.

AKTUALIZOVÁNO

Gott kvůli nemoci zrušil vystoupení v Brně. Na LétoFestu zazpívá Koller

Brno – Nezaměnitelný hlas Karla Gotta v sobotu nakonec nezazní na brněnském stadionu za Lužánkami. Nejznámější český zpěvák měl vystoupit pod širým nebem na festivalu LétoFest. Z důvodu nemoci a hlasové indispozice však svůj koncert zrušil. Místo Gotta zazpívá Brňanům David Koller. Fanoušci se těší taky na Wanastowi Vjecy nebo Marka Ztraceného.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Teror v Barceloně: Lidé se bojí zajít si i pro jídlo, říká Hodoňanka

Hodonín – S nervozitou sleduje vývoj události okolo teroristických útoků ve španělské Barceloně. Čeká na zprávy, píše si se známými. Třicetiletá Monika Baldriánová z Hodonína strávila na Pyrenejském poloostrově několik let. A přestože kontakt s lidmi z oblíbené země udržuje už jen na dálku, vraždění radikálů ji nesmírně zasáhlo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení