Starosta Moravského Krumlova Tomáš Třetina, který jednání svolal, byl po zasedání optimistický. „Vítám, že ředitelství projevilo ochotu přípravy nové třiapadesátky zrychlit. Od starostů na druhé straně zaznělo, že slibů a prohlášení už bylo dost a že důležité je začít něco dělat. Se zástupci ředitelství a projektantů jsme proto mluvili o tom, jak můžeme pomoci, například s výkupy pozemků," řekl po jednání starosta Třetina.

Zdůraznil přitom, že starostové ke spolupráci s ředitelstvím připraveni jsou. „Potřebujeme vědět, kde a jak můžeme pomoci. Například výkupy pozemků, pokud poběží hladce, mohou přípravu urychlit třeba o rok," dodal starosta.

Kritičtější byla Lenka Hodaňová, starostka Damnic, obce v blízkém sousedství silnice. „Starostkou jsem devět let, a celou tu dobu se oprava třiapadesátky chystá. Plánů a variant jsem za tu dobu viděla víc než dost. Už chci vidět nějaký výsledek a tečku," zdůraznila starostka.

Ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala přivezl do Krumlova dvě hlavní zprávy. „Jednak jsem starosty informoval o opravách, které na silnici chystáme, letos a příští rok opravíme asi deset kilometrů povrchů a dvě křižovatky. Letos také chceme zahájit stavbu obchvatu Lechovic, která již patří do budování nové třiapadesátky," sdělil Fiala.

Současně starosty vyzval ke spolupráci. „Vysvětlil jsem jim, že existují možnosti, jak nás podpořit, zejména spoluprací na výkupu pozemků. Teoreticky je možné, že se nám podaří, pokud získáme včas nutná rozhodnutí, sloučit některé části tak, abychom místo tří etap stavěli dvě. Starostové ale musí počítat s tím, že potom povedou objížďky přes jejich vsi třeba dva roky," upozornil Fiala s tím, že se dohodli na pravidelných setkáních a výměně informací.

Délku trvání příprav a projektů vysvětloval dvěma okolnostmi. „Musíme vždy vycházet ze zákonů a dalších předpisů, které se často mění. A určující je samozřejmě i to, kolik máme peněz a co za ně můžeme dělat," komentoval Fiala časté výtky starostů obcí kolem trasy.