VYBERTE SI REGION

Policie: mnoho ukazatelů rychlosti spíše škodí

Blanensko – Až jedenáct tisíc aut v každém směru denně projede přes Šebrov-Kateřinu. Ukazují to statistiky, které vyhodnocuje měřič rychlosti umístěný na sloupu u silnice. Podobných radarů navíc skokově přibývá. A policie tvrdí, že pokud budou měřiče v každé obci, sníží to jejich preventivní funkci , tedy aby každý řidič, překračující rychlost, šlápl na brzdu. Přestane je totiž vnímat.

28.7.2012 9
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: Deník/Miroslav Fuchs

Z obrovského čísla byl ochromený i šebrovský starosta Jiří Nechvíle. Hlavně v Kateřině, kde sice obec leží mimo hlavní tah, ale platí tam omezení rychlosti na padesát kilometrů v hodině, na přikázanou rychlost přibrzdí jen málokdo. „Proto se už dlouhou dobu snažíme celý průtah Šebrovem i Kateřinou upravit. V plánu máme vytvoření více přechodů pro chodce, zpomalení aut při vjezdu do obce vytvořením ostrůvků uprostřed silnice, úpravu křižovatky na Vranov nebo přesun autobusových zastávek," vysvětlil Nechvíle.

Projekt má být hotový zhruba za měsíc, pak začnou obchůzky úřadů a žádosti o povolení. Cesta pod Správou a údržbou silnic navíc patří Jihomoravskému kraji, který má při žádosti o úpravu poslední slovo.

Zkouška rychlosti

Od podzimu mají dva nové radary také Černohorští. Auta jedoucí ze Žernovníku i Býkovic totiž u cedule označující začátek městyse prý rozhodně nebrzdila. Kvůli tomu se ozvaly i desítky Černohorských, nedaleko totiž stojí i zastávka autobusu. „První dva měsíce jsem provoz sledoval a zhruba sedmdesát procent řidičů přibrzdilo. Myslím, že měřiče mají ale účinek jen pro ty, kteří si uvědomí, že mají zpomalit. Doneslo se ke mně totiž, že mladí šoféři prý kolem radaru jezdili schválně rychle a zkoušeli, jestli dobře měří," popsal starosta Černé Hory Ondřej Měšťan.

Jelikož se v Černé Hoře měřiče osvědčily, měl přibýt ještě třetí v kopci u vjezdu do obce od Brna. Od toho ale vedení městyse nakonec upustilo. „Nedoporučil nám to odbor dopravy blanenského úřadu, ani dopravní policie. Navíc v tom kopci není prostor, kam radar umístit," podotkl Měšťan.

Na vlastní náklady

Obce sice měřiče pořizují na vlastní náklady a právě s dopravní policií konzultují vhodná místa, kam měřiče umístit. Ne všude jsou totiž radary žádoucí. „Na jednu stranu působí preventivně. Měly by být tam, kde jsou blízko i přechody pro chodce, zastávky autobusu nebo zúžení silnice. Nyní jich ale hromadně přibývá, a pokud budou radary i tam, kde to není třeba, řidiči se vůči nim stanou imunní," sdělila blanenská policejní mluvčí Iva Šebková.

Černohorskému starostovi i jeho kolegovi z Lažan Vlastislavu Hemzalovi prý k zabrzdění pomáhá i reflex způsobený blikáním ukazatele. Upoutá to totiž pozornost více, než kdyby barevné číslo jen svítilo bez efektů. „Pokud nejsou kolony, kdy to řidiči nemají šanci rozjet, tak zrovna u nás v Lažanech padesátkou do obce vjíždí málokdo. Když na mě ale zabliká sedmdesátka, vím, že mám sundat nohu z plynu. Řidiče, kteří jezdí střemhlav, to ale stejně nedonutí zabrzdit ani tak," povzdechl Hemzal.

Autor: Aneta Nejezová

28.7.2012 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Nový Moravák svlaží vodotrysky. Vítězný návrh počítá v zimě i s kluzištěm

Brno /VIZUALIZACE/ – Ochlazení v horké letní dny nebo jízdu na bruslích v zimě nabídne po rekonstrukci Moravské náměstí v Brně. Radnice Brna-středu chce vytvořit prostor s vodní plochou a kavárnou, který lidi naláká k odpočinku. V pátek oznámila výsledky architektonické soutěže na podobu náměstí. Z dvaceti návrhů zvítězil v soutěži projekt kanceláře Consequence forma.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies