VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Předvolební billboardy v kraji: nuda a šeď

Jižní Morava – Usměvavé tváře na billboardech už svítí podél cest, což je jasné znamení, že volby jsou na dosah. Strany se čím dál častěji snaží oslovit voliče na internetu, ale reklama v ulicích je pro ně důležitá. Deník Rovnost oslovil odborníky, aby zhodnotili, jak se poutače jednotlivým stranám povedly.

10.10.2013 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie

ILUSTRAČNÍ FOTO.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Stručný slogan, který zaujme, a fotka důvěryhodně působící osobnosti. To je recept na povedený billboard. „V letošních kampaních jsou billboardy až na výjimky nezajímavé a těžko dokáží někoho nerozhodnutého přesvědčit," komentoval Vladimír Kuchař ze společnosti Marketingovákancelář.cz.

U stran jsou billboardy však stále oblíbené. „Jednak totiž politici rádi vidí své tváře a také je pro ně daleko jednodušší zadat výlep, než se zabývat komunikací na internetu a sociálních sítích, což vyžaduje více práce. Pokud si chce volič zjistit o straně a jejím programu více, billboard nestačí," dodal Kuchař.

Částečně podle billboardů se ve volbách rozhoduje například František Štěpán. „Billboardy mne ovlivňují, ale dobré je přečíst si pak volební program. Obejdu volební stánky, vezmu si letáky, přečtu si je, a podle toho se pak rozhoduji. Na billboardech je toho málo napsaného. V tomto státě by to chtělo zlepšit více věcí, takže ta jedna věta, která je na billboardu napsána, je málo," podotkl.

Na program se dívá i student Karel Selinger. „Nepomáhají, spíš mě otravují. Nejhorší jsou samozřejmě levicové, pravice se aspoň snaží být vtipná, ale levice jsou klasické klišé. Já se rozhoduji podle programů a ne podle billboardů," poznamenal.

Jedny z prvních se po kraji objevily oranžové billboardy sociálních demokratů. Stejně jako jiné strany se kromě toho snaží setkat s co nejvíce voliči. „Naším znakem a velkým přínosem je rozdávání růží, kdy se Bohuslav Sobotka setkává s lidmi přímo, osobně," popsal Sobotkův asistent Petr Malach.

Důležitost billboardů si uvědomují lidovci. „V Jihomoravském kraji jich máme okolo šedesáti. Nejsou základem naší kampaně, říkají, že existujeme, ale hlasy nám nezískají a lidi nepřesvědčí. Soustředíme se na kontaktní kampaň, kdy lídr je neustále mezi lidmi. To je podle nás neúčinnější metoda. Přemýšleli jsme, že billboardy vůbec mít nebudeme. Pak by si ale mohli myslet, že vůbec nekandidujeme, proto jsme jich nakonec pár nechali udělat," sdělil krajský tajemník Petr Cajzl.

Bez tradičních billboardů se letos obejdou například komunisté. „Upřednostňujeme kontaktní volební kampaň, která využívá co největšího množství materiálů, které dostávají lidé do rukou spolu s drobnými dárky. Tato kampaň zahrnuje i malé obce, kde ve většině případů není možné velkoplošnou reklamu umístit," řekla místopředsedkyně strany Miloslava Vostrá. Billboardy nemá ani Strana zelených, ta rozdává svým příznivcům plakáty a letáky, které si mohou doma vyvěsit do oken nebo na balkony.

Více k tématu, přehlednou grafiku i rozhovor s marketingovým specialistou či stylistkou najdete ve čtvrtečním vydání Deníku Rovnost.

Autor: Petra Kozlanská

10.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační fotografie.
AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Vandalství, nebo klukovina? Děti skákaly po hrobech

První auto značky Tesla si mohou půjčit brněnští řidiči. Koupila ho carsharingová firma Emuj, která se zaměřuje na elektromobily. Z nuly na sto kilometrů v hodině auto zrychluje za tři sekundy.
39

Superelektromobil v Brně. Zájemce o zážitkovou jízdu zatlačí do sedadla Tesla X

Rakovinu léčí na Žlutém kopci v novém. Přestavba stála téměř čtyřicet milionů

Brno – Zbrusu nových prostor se dočkali pacienti Masarykova onkologického ústavu v Brně. Ústav před pár dny slavnostně otevřel zrekonstruovaný blok pro centrum prevence a gastroenterologické oddělení. Přestavbu dokončil loni v prosinci.

Spolykala jsem sedmdesát tablet, řekla strážníkům. Předávkování sedativy přežila

Brno - Boj o minuty při hledání předávkované ženy se v Brně odehrál v pátek večer. Pětadvacetiletou ženu, která spolykala prášky, hledali strážníci i záchranáři. Našli jí včas.

Sledujte ONLINE: Diskuze s hejtmanem Bohumilem Šimkem o směřování kraje

Brno – Jižní Morava je jedním z nejoblíbenějších cílů turistů a prý se tu dobře žije. Mikulov připomíná Středomoří, zdejší vinice Francii a Brna si všimli editoři několika prestižních zahraničních médií jako TOP destinace pro dovolenou. Jaké jsou možnosti jižní Moravy? Brzdí její ještě větší rozvoj nedokončená dopravní infrastruktura? Funguje zde dopravní systém? Kdy zmizí ze zásad územního rozvoje bílá místa na mapě? A pomáhá jižní Moravě pověst kraje moderních technologií? To jsou hlavní témata pondělní panelové diskuze s jihomoravským hejtmanem Bohumilem Šimkem, kterou budeme sledovat online na našem webu od poledne do druhé odpoledne.

S rakovinou bude bojovat až v Peru u domorodého kmene. Věří na zázraky

Brno /ANKETA/ – Chemoterapie je zdlouhavá a náročná, ale nebolí, píše na svém internetovém blogu třiadvacetiletý Petr Hübel. S rakovinou lymfatických uzlin bojuje od roku 2015. Prodělal desítky vyšetření, zbavil se strachu z jehel a rozhodl se za sedm týdnů odjet do Peru za tradiční přírodní medicínou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies