VYBERTE SI REGION

Předvolební billboardy v kraji: nuda a šeď

Jižní Morava – Usměvavé tváře na billboardech už svítí podél cest, což je jasné znamení, že volby jsou na dosah. Strany se čím dál častěji snaží oslovit voliče na internetu, ale reklama v ulicích je pro ně důležitá. Deník Rovnost oslovil odborníky, aby zhodnotili, jak se poutače jednotlivým stranám povedly.

10.10.2013 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie
ILUSTRAČNÍ FOTO.

ILUSTRAČNÍ FOTO.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Stručný slogan, který zaujme, a fotka důvěryhodně působící osobnosti. To je recept na povedený billboard. „V letošních kampaních jsou billboardy až na výjimky nezajímavé a těžko dokáží někoho nerozhodnutého přesvědčit," komentoval Vladimír Kuchař ze společnosti Marketingovákancelář.cz.

U stran jsou billboardy však stále oblíbené. „Jednak totiž politici rádi vidí své tváře a také je pro ně daleko jednodušší zadat výlep, než se zabývat komunikací na internetu a sociálních sítích, což vyžaduje více práce. Pokud si chce volič zjistit o straně a jejím programu více, billboard nestačí," dodal Kuchař.

Částečně podle billboardů se ve volbách rozhoduje například František Štěpán. „Billboardy mne ovlivňují, ale dobré je přečíst si pak volební program. Obejdu volební stánky, vezmu si letáky, přečtu si je, a podle toho se pak rozhoduji. Na billboardech je toho málo napsaného. V tomto státě by to chtělo zlepšit více věcí, takže ta jedna věta, která je na billboardu napsána, je málo," podotkl.

Na program se dívá i student Karel Selinger. „Nepomáhají, spíš mě otravují. Nejhorší jsou samozřejmě levicové, pravice se aspoň snaží být vtipná, ale levice jsou klasické klišé. Já se rozhoduji podle programů a ne podle billboardů," poznamenal.

Jedny z prvních se po kraji objevily oranžové billboardy sociálních demokratů. Stejně jako jiné strany se kromě toho snaží setkat s co nejvíce voliči. „Naším znakem a velkým přínosem je rozdávání růží, kdy se Bohuslav Sobotka setkává s lidmi přímo, osobně," popsal Sobotkův asistent Petr Malach.

Důležitost billboardů si uvědomují lidovci. „V Jihomoravském kraji jich máme okolo šedesáti. Nejsou základem naší kampaně, říkají, že existujeme, ale hlasy nám nezískají a lidi nepřesvědčí. Soustředíme se na kontaktní kampaň, kdy lídr je neustále mezi lidmi. To je podle nás neúčinnější metoda. Přemýšleli jsme, že billboardy vůbec mít nebudeme. Pak by si ale mohli myslet, že vůbec nekandidujeme, proto jsme jich nakonec pár nechali udělat," sdělil krajský tajemník Petr Cajzl.

Bez tradičních billboardů se letos obejdou například komunisté. „Upřednostňujeme kontaktní volební kampaň, která využívá co největšího množství materiálů, které dostávají lidé do rukou spolu s drobnými dárky. Tato kampaň zahrnuje i malé obce, kde ve většině případů není možné velkoplošnou reklamu umístit," řekla místopředsedkyně strany Miloslava Vostrá. Billboardy nemá ani Strana zelených, ta rozdává svým příznivcům plakáty a letáky, které si mohou doma vyvěsit do oken nebo na balkony.

Více k tématu, přehlednou grafiku i rozhovor s marketingovým specialistou či stylistkou najdete ve čtvrtečním vydání Deníku Rovnost.

Autor: Petra Kozlanská

10.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Stát pátrá po majitelích čtyř tisíc domů. Když se nepřihlásí, přijdou o ně

Poprvé naostro. Jihomoravští pacienti poprvé využili speciální sanitku pro převoz zvlášť obézních pacientů.
3

Poprvé využili speciální sanitku. Záchranáři vezli pacienta vážícího 250 kilo

Fenina trápí operované rameno, ve Zbrojovce zatím končí. Nechci být přítěž, říká

Brno – Mohl se stát nečekaným trumfem Zbrojovky v jarním boji o záchranu nejvyšší fotbalové soutěže. Jenže Brno se s bývalým reprezentačním útočníkem rozloučilo.

Jaselská kasárna: snaha o dohodu padla kvůli pozemkům pro natáčení humoresek

Brno – Místo dohody míří spor o Jaselská kasárna v Králově Poli v Brně k soudu. Opět. Z plánované dohody o narovnání mezi městem a stavební společností Kliminvest sešlo kvůli pozemkům, které Česká televize používala v areálu k natáčení Četnických humoresek.

Studio České televize v Běhounské ulici nahradí kavárna, restaurace a kanceláře

Brno – V přízemí restaurace a kavárna s výhledem na Jakubské náměstí, od třetího patra kanceláře. Majitel domu v Běhounské ulici v Brně, který loni opustila Česká televize, plánuje první úpravy. „Chceme nabízet administrativní prostory pro mladé kreativní a technologické firmy," sdělil jednatel firmy Swantonfield, která dům vlastní, Josef Vojta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies