VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Předvolební billboardy v kraji: nuda a šeď

Jižní Morava – Usměvavé tváře na billboardech už svítí podél cest, což je jasné znamení, že volby jsou na dosah. Strany se čím dál častěji snaží oslovit voliče na internetu, ale reklama v ulicích je pro ně důležitá. Deník Rovnost oslovil odborníky, aby zhodnotili, jak se poutače jednotlivým stranám povedly.

10.10.2013 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie

ILUSTRAČNÍ FOTO.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Stručný slogan, který zaujme, a fotka důvěryhodně působící osobnosti. To je recept na povedený billboard. „V letošních kampaních jsou billboardy až na výjimky nezajímavé a těžko dokáží někoho nerozhodnutého přesvědčit," komentoval Vladimír Kuchař ze společnosti Marketingovákancelář.cz.

U stran jsou billboardy však stále oblíbené. „Jednak totiž politici rádi vidí své tváře a také je pro ně daleko jednodušší zadat výlep, než se zabývat komunikací na internetu a sociálních sítích, což vyžaduje více práce. Pokud si chce volič zjistit o straně a jejím programu více, billboard nestačí," dodal Kuchař.

Částečně podle billboardů se ve volbách rozhoduje například František Štěpán. „Billboardy mne ovlivňují, ale dobré je přečíst si pak volební program. Obejdu volební stánky, vezmu si letáky, přečtu si je, a podle toho se pak rozhoduji. Na billboardech je toho málo napsaného. V tomto státě by to chtělo zlepšit více věcí, takže ta jedna věta, která je na billboardu napsána, je málo," podotkl.

Na program se dívá i student Karel Selinger. „Nepomáhají, spíš mě otravují. Nejhorší jsou samozřejmě levicové, pravice se aspoň snaží být vtipná, ale levice jsou klasické klišé. Já se rozhoduji podle programů a ne podle billboardů," poznamenal.

Jedny z prvních se po kraji objevily oranžové billboardy sociálních demokratů. Stejně jako jiné strany se kromě toho snaží setkat s co nejvíce voliči. „Naším znakem a velkým přínosem je rozdávání růží, kdy se Bohuslav Sobotka setkává s lidmi přímo, osobně," popsal Sobotkův asistent Petr Malach.

Důležitost billboardů si uvědomují lidovci. „V Jihomoravském kraji jich máme okolo šedesáti. Nejsou základem naší kampaně, říkají, že existujeme, ale hlasy nám nezískají a lidi nepřesvědčí. Soustředíme se na kontaktní kampaň, kdy lídr je neustále mezi lidmi. To je podle nás neúčinnější metoda. Přemýšleli jsme, že billboardy vůbec mít nebudeme. Pak by si ale mohli myslet, že vůbec nekandidujeme, proto jsme jich nakonec pár nechali udělat," sdělil krajský tajemník Petr Cajzl.

Bez tradičních billboardů se letos obejdou například komunisté. „Upřednostňujeme kontaktní volební kampaň, která využívá co největšího množství materiálů, které dostávají lidé do rukou spolu s drobnými dárky. Tato kampaň zahrnuje i malé obce, kde ve většině případů není možné velkoplošnou reklamu umístit," řekla místopředsedkyně strany Miloslava Vostrá. Billboardy nemá ani Strana zelených, ta rozdává svým příznivcům plakáty a letáky, které si mohou doma vyvěsit do oken nebo na balkony.

Více k tématu, přehlednou grafiku i rozhovor s marketingovým specialistou či stylistkou najdete ve čtvrtečním vydání Deníku Rovnost.

Autor: Petra Kozlanská

10.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Byla zima mezi náma a včil už je za horama. Hu, hu, hu, jaro už je tu. Děti, které v sobotu navštívily brněnskou zoologickou zahradu, společně vítaly jaro.
13

OBRAZEM: V zoo vítali jaro. Děti svrhly Moranu a nazdobily Líto

Sobotní otevření výběhu se neslo v duchu soutěží a ukázek psích sportů, jako jsou třeba dogdancing, agility nebo dogfrisbee.
10

V Židenicích otevřeli nový psí výběh. Je největší v celém Brně

Vrtulník kroužil kolem zříceniny hradu Obřany. Hledal zraněného člověka

Bílovice nad Svitavou – Zvuk rotorů se v sobotu před polednem rozléhal nedaleko Bílovic nad Svitavou u Brna. Ze zříceniny nedalekého hradu Obřany tam totiž spadla mladá žena. „Byla v nedostupném terénu a nemohli jsme ji najít, proto musel přiletět vrtulník s leteckými záchranáři," okomentoval mluvčí hasičů Petr Příkaský.

Požár rumunského kamionu uzavřel v noci dálnici

Domašov – Hořící kamion míjeli po své cestě kolem 170,5 kilometru dálnice D1 ve směru na Brno řidiči od páteční jedenácté hodiny večerní. Policie kvůli požáru nakonec dálnici uzavřela a auta musela jezdit odklonem přes Domašov.

Pamlsková vyhláška: Děti nakupují sladkosti mimo školy

Brno /ANKETA/ – Plné žáků a studentů. Tak vypadají obchody s potravinami nedaleko brněnských škol. Zjistili to redaktoři Brněnského deníku Rovnost, kteří zjišťovali dopad takzvané pamlskové vyhlášky půl roku poté, co začala platit. Děti hledají v obchodech náhradu za školní bufety, které podle vyhlášky nemohou prodávat některé nezdravé potraviny či sladkosti. „Každý den chodím kolem supermarketu, takže pro mě není problém tam zajít a koupit si svačinu," prohlásila jedna z žákyň Gymnázia Johanna Gregora Mendela.

AKTUALIZOVÁNO

Brněnský orloj má konkurenci. Náměstí Svobody dostalo nové hodiny s číselníkem

Brno /FOTOGALERIE/ – Slečno, kolik je hodin? S tradiční oslovovací hláškou to mají muži zkoušející své štěstí na náměstí Svobody v Brně spočítané. Na sloupu dvacet metrů vzdáleném od brněnského orloje se nově vyjímají klasické hodiny s číselníkem. V pátek dopoledne je tam připevnili pracovníci Technických sítí Brno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies