VYBERTE SI REGION

Při srážce vlaků před 61 lety zemřelo 106 cestujících

Jižní Morava – Postavení železnice mezi Brnem a Vídní přineslo především pozitiva. Pro obce, které v její dráze ležely, to znamenalo překotný rozvoj, větší výdělky obchodníků, více práce pro lidi a tím i větší blahobyt. Jenže ne všechny události se na ní nesly jen v optimistickém duchu. Stejně jako kdekoliv jinde se ani této trati nevyhnuly nehody. Některé dosáhly až rozměrů katastrofy a vyžádaly si stovky mrtvých.

6.7.2014 6
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

NEJVĚTŠÍ TRAGÉDIE. K největším a nejtragičtějším nehodám patří neštěstí ze Štědrého dne roku 1953. „Rychlík R4 Brno–Bratislava tehdy najel v plné rychlosti na zaplněný osobní vlak Os 817, čekající před vjezdem do stanice Šakvice," popsal brněnský odborník na železnici Mojmír Krejčiřík. Rychlík tenkrát osobní vlak doslova smetl z dráhy. Při neštěstí tehdy zemřelo 106 cestujících. Další více než stovka lidí se zranila. „Nehodu zavinili strojvedoucí a topič rychlíku. Před jízdou spolu totiž vypili dva a půl litru vína a usnuli," popsal Krejčiřík.

PRVNÍ ZRANĚNÍ. Budoucí tragédie předznamenala už nehoda v samotný den zahájení provozu linky do Vídně. Sedmého července 1839 najel jeden ze čtyř slavnostních vlaků do jiného, který stál ve stanici ve Vranovicích. Zranilo se tenkrát sedm cestujících.

PRVNÍ MRTVÍ. První oběti si spojnice mezi rakouskou a moravskou metropolí vyžádala jednadvacátého května 1847. Nehoda se stala také ve Vranovicích. Při čelní srážce dvou vlaků zemřeli tři železničáři.

ČELNÍ SRÁŽKA. Osmnáctého září 1928 vzala život šestadvaceti lidem čelní srážka rychlíku s nákladním vlakem v Zaječí na Břeclavsku.

SOUČASNOST. Od roku 2008, kdy vede statistiku Drážní inspekce, zemřelo na trati čtyřiadvacet lidí a dvanáct se zranilo. „Nehodou s nejvážnějšími následky na zdraví lidí je asi střet vlaku EC 175 jedoucí z Hamburku do Budapešti se dvěma lidmi loni čtrnáctého listopadu," uvedl mluvčí inspekce Martin Drápal.

Více o výročí Fedrinandovy dráhy čtěte v pondělním vydání deníku Rovnost

Autor: Petr Jeřábek

6.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Marek Radimský je ředitelem Psychiatrické nemocnice Brno patnáct let.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Bruslařská dálnice. Na přehradě si lidé užívali dvoukilometrového okruhu

Brno /VIDEO/ – Líná sobota? Ani zdaleka! Prohánět se na bruslích po Brněnské přehradě přišly tisíce lidí. Ke sportování je vyzýval dva kilometry dlouhý a několik metrů široký pruh hladké ledové dráhy. Řidiči však v areálu bojovali o parkovací místa.

Chátrající lázně: průzkum je hotový, spor o nájem pokračuje

Brno – Kdysi si do nich chodili lidé zaplavat, dnes chátrají. A jaký další osud zábrdovické lázně čeká, stále není jasné. Spor mezi Židenicemi, kde lázně sídlí, a iniciativou Kulturou proti chátrání, která téměř rok usiluje o jejich pronájem, na měsíce pozdržel stavebně-historický průzkum lázeňského areálu. Ten je už dva měsíce hotový, řešení je však stále v nedohlednu.

Pozor. Řidičák musí na jižní Moravě vyměnit 82 tisíc lidí

Jižní Morava /ANKETA/ – Nejvíc lidí za posledních deset let letos zamíří do front na obecních úřadech. Musí si totiž vyměnit brzo neplatné řidičské průkazy vydané v roce 2007. „Letos si musí průkaz v kraji vyměnit dvaaosmdesát tisíc lidí," vyčíslil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies