VYBERTE SI REGION

R52 jde k ledu. Od Pohořelic k hranicím zůstane jen dvoupruh

Mikulov – Čtyřproudá R52 až po hranice s Rakouskem? Zapomeňte. Všechno je jinak. Na české straně zůstane od Pohořelic jen dvouproudá silnice, protože doprava je tu slabší než v Rakousku. Po pondělním jednání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem to uvedl ministr dopravy Antonín Prachař s tím, že dálniční spojení není třeba.

22.9.2014 48
SDÍLEJ:

Vizualizace plánovaného mostu přes silnici R52.Foto: Projektový tým R52

Hlavní změnou proti dnešnímu stavu na české straně tak bude obchvat Mikulova. „Není to tak, že by Česká republika chtěla šetřit, vycházíme ze společné vize," řekl Prachař, podle jehož vyjádření bude spojení do Vídně přes Mikulov hotové do roku 2018.

Hlavním úkolem je podle něj vytlačit tranzitní dopravu z Mikulova, protože zbytek současné silnice I/52 jinak vede nezastavěným územím. Dvoupruh na české straně tak bude navazovat na stejný typ rakouské silnice dlouhé zhruba patnáct kilometrů. Zbytek trasy u sousedů povede po klasické dálnici. „Mezi roky 2016 a 2017 bude dálnice z Vídně dokončená vybudováním úseku Schrick – Poysbrunn," prohlásil Pröll. Poté bude silnice k českým hranicím pokračovat jako dvouproudá.

Podle dolnorakouského hejtmana je vybrané řešení vzhledem k intenzitě dopravy mezi oběma zeměmi racionální. Také rakouská strana má zájem zejména na vytlačení tranzitní dopravy ze zastavěných oblastí. „Rakouská část silnice se proto vyhne Drasenhofenu," zmínil Pröll.

Rozhněvaný Hašek

Nemile překvapený byl pondělním překvapivým oznámením ministra Prachaře o podobě silničního spojení mezi Brnem a Vídní jihomoravský hejtman Michal Hašek. „O takovém rozhodnutí české vlády nejsem jako hejtman Jihomoravského kraje informovaný a pochybuji, že se jedná o oficiální stanovisko vlády. Budu v této věci okamžitě kontaktovat premiéra i ministra dopravy a budu žádat informace a vysvětlení," rozohnil se Hašek.

A pokračoval. „Pokud někdo tvrdí, že je na stávající R52 malá intenzita dopravy, ať si jde sednout k novomlýnským nádržím a uvidí ten provoz, třeba u Pasohlávek. Nadále platí, že Jihomoravský kraj podnikne ve spolupráci se státem všechny kroky k naplnění vládní investice ve všech částech dosud chybějícího dálničního spojení Brna a Vídně, abychom po skutečné dálnici nemuseli jezdit přes Bratislavu," slíbil hejtman.

Podle starosty Dolních Dunajovic Josefa Hasníka ovšem Rakušané informovali už nejméně před čtyřmi lety o tom, že posledních patnáct kilometrů k hranicím hodlají budovat jen jako dvoupruhovou variantu. „Zdůvodnili to nedostatečnou intenzitou dopravy pro čtyřpruh," nechal se slyšet v pondělí Hasník.

I podle něj je dvouproudá silnice na české straně zatím kapacitně dostačující. Ovšem pokud se vyřeší bezpečnost na křižovatkách mezi Mikulovem a Pohořelicemi.

Na absenci rychlostního silničního spojení s Rakouskem si naopak postěžoval Prachařův stranický kolega a ministr financí Andrej Babiš. „Budeme slavit pětadvacet let od revoluce a v určitém směru je ostuda, že nemáme žádné dálniční spojení do Rakouska a že vlak do Vídně jede čtyři a půl hodiny," vyjádřil názor.

Autor: Přemysl Spěvák, ČTK

22.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 48
SDÍLEJ:

Kníničská Panna Marie? Řezbář ji vyřezal motorovou pilou

Brno /FOTOGALERIE/ – Zvuk motorové pily slyšeli v neděli dopoledne lidé z brněnských Kníniček. Před místní mateřskou školou totiž započal letošní advent v městské části. Jedním z největších lákadel programu byla řezbářská show, při níž řezbář vytvořil postavu Panny Marie.

Nehod motorkářů ubylo. Jsou lépe připravení, tvrdí odborník

Jižní Morava – Devět životů vyhaslo od začátku roku při nehodách motocyklů na silnicích v Jihomoravském kraji. Oproti loňsku je to o jednoho mrtvého méně.

Dokončují nové kluziště v Řícmanicích. Dostane ho obec

Brno – Na nové ledové ploše se projedou řícmaničtí zájemci o bruslení už po Novém roce. Plánované kluziště dělníci v současnosti dokončují. Mimo zimní sezonu poslouží prostor jako víceúčelové hřiště pro volejbal, fotbal, badminton, tenis a další sporty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies