VYBERTE SI REGION

Rizikové úseky na jihu Moravy: mohou za ně silnice i řidiči

Jižní Morava - Několik tisíc kilometrů silnic je v Jihomoravském kraji. A na nich zvlášť nebezpečné úseky, kde se ročně stávají stovky dopravních nehod. Při těch končí lidé v nemocnici a někteří umírají. Deník Rovnost vytipoval pro čtenáře podle počtu zranění a úmrtí v porovnání s předchozími roky nejrizikovější místa.

29.3.2015 6
SDÍLEJ:

Nejnebezpečnějším úsekem ve znojemském regionu je hlavní tah mezi Znojmem a Brnem. Začátkem března se tam srazila u oleksovické křižovatky tři auta. Při nehodě se zranili tři lidé. Minulou neděli zemřeli na jiném místě čtyři lidé.Foto: DENÍK/Vojtěch Smola

NĚKOLIK NEBEZPEČNÝCH MÍST. Celkem čtyřiapadesát. Taková je loňská bilance nehod na silnici I/43 v úseku mezi Lipůvkou a Stvolovou na Blanensku. V roce 2013 tam bylo nehod jen o jednu méně. Silnice vede nejvytíženějším tahem v regionu z Brna na Svitavy. Loni zemřeli při nehodách dva lidé, osm se jich těžce zranilo. „Na této silnici je několik nebezpečných míst, kde řidiči bourají. Je to například výjezd z černohorských lesů ve směru na Svitavy nebo stoupací pruhy u Perné," informoval blanenský policejní mluvčí Petr Nečesánek.

FREKVENTOVANÁ ULICE. Mezi úseky s nejčastějším počtem dopravních nehod v Brně patří Václavská a Hybešova ulice. „V loňském roce se tam stalo třináct nehod. O rok dříve byl počet stejný. Zatímco předloni při haváriích lidé utrpěli sedm lehkých a jedno těžké zranění, loni už to byl jen jeden lehce zraněný," sdělil ředitel Brněnských komunikací Leoš Chasák.

ÚPRAVY POMOHLY. Na křižovatce u Ostrovačic na Brněnsku, kde se kříží silnice I/23 a II/602, se v minulých letech stalo několik smrtelných nehod. „Právě proto tam dělníci před časem provedli stavební úpravy, aby se nehodám předešlo. Přibylo například nové dopravní značení," poukázal brněnský policejní mluvčí Bohumil Malášek.

RISKUJÍCÍ ŘIDIČI. Nedání přednosti, srážky se zvěří i riskantní jízdy řidičů. Takové jsou nejčastější příčiny nehod na frekventované silnici I/40 táhnoucí se mezi Břeclaví a Mikulovem. „Loni se tam stalo jedenadvacet nehod, které se obešly bez úmrtí. To už pro letošní rok neplatí, protože při čelní srážce zemřel muž," řekl šéf dopravního inspektorátu v Břeclavi Jiří Mach.

DVA NEBEZPEČNÉ ÚSEKY. Jedna z rizikových cest na Hodonínsku je mezi Kyjovem a Svatobořicemi, kde před dvěma měsíci zemřeli dva lidé. „Jednoznačnou příčinou byla rychlost. Auto dostalo v zatáčce smyk a bokem narazilo do stromu," uvedl šéf hodonínského dopravního inspektorátu Štěpán Zachara. Druhý nebezpečný úsek je před Ratíškovicemi ve směru od Hodonína, kde končí auta v příkopu několikrát ročně. I po dokončení rekonstrukce cesty loni na podzim se tam stalo několik havárií. Naposledy začátkem tohoto měsíce uzavřeli policisté silnici kvůli vytahování kamionu z příkopu.

VYSOKÁ RYCHLOST. Rychlostní silnice I/50 v blízkosti křižovatky u Velešovic na Vyškovsku je podle policistů úsekem s častou nehodovostí. Jedna z vážných havárií se u Velešovic stala před rokem. „Autobus jedoucí směrem na Slavkov u Brna začalo předjíždět auto. Řidič se nestihl včas zařadit při zúžení pruhů před autobus, auto narazilo do jeho boku, roztočilo se a skončilo v poli," řekla vyškovská policejní mluvčí Alice Musilová. Tři lidé skončili s těžkým zraněním v nemocnici.

ŠPATNÝ TECHNICKÝ STAV. Už několik let je nejhorší silnicí na Znojemsku hlavní tah ze Znojma na Brno v úseku do Pohořelic, kde minulou neděli zemřeli čtyři mladí lidé. „Je nebezpečná nejen kvůli některým zrádným úsekům, ale i pro velmi špatný technický stav. Loni na ní zemřeli dva lidé, rok předtím čtyři, letos už pět," informoval ředitel Znojemské dopravní společnosti Psota Petr Chadim.

Silnice u Slavkova je pátá nejhorší

Jižní Morava - Vyhněte se křižovatce za Slavkovem u Brna směrem na Holubice na Vyškovsku. Tak zní rada odborníků z Allianz pojišťovny, podle kterých se část silnice I/50 poprvé dostala na seznam deseti nejrizikovějších úseků v České republice. „Umístila se na pátém místě. Pořadí vychází z policejních statistik za loňský rok," sdělil mluvčí pojišťovny Václav Bálek.

Kritické místo silnice, kde musí řidiči při projíždění křižovatkou zbystřit, se nachází právě u Velešovic na Vyškovsku. „Loni se tam staly dvě vážné nehody, při kterých se těžce zranili čtyři lidé," poznamenal Bálek.

Policisté vidí největší problém v tom, že se v blízkosti křižovatky sbíhají dva dopravní pruhy a řidiči jedou přes takzvaný dopravní stín. „Dalším důvodem nehod je fakt, že mnohdy nerespektují omezení rychlosti na sedmdesát kilometrů v hodině," uvedla mluvčí vyškovských policistů Alice Musilová.

Nejnebezpečnější je křižovatka na silnici I/12 u Břežan ve Středočeském kraji, na druhém místě skončila zatáčka na E50 poblíž Starých Hutí ve Zlínském kraji.

LENKA GRABCOVÁ

ZPRAVODAJOVÉ ROVNOSTI

Autor: Redakce

29.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies