VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sedačky v hromadné dopravě? Lidé si častěji posedí na plastu

Jižní Morava - Plast, nebo dřevo? Pohodlí a nízká cena, nebo retro styl a vyšší pořizovací náklady? Je rozhodnuté. Brňané, kteří jezdí městskou hromadnou dopravou, budou čím dál častěji sedět na plastu. Sami o tom rozhodli v anketě a její výsledky mohou na vlastní kůži pociťovat už teď.

20.7.2014 13
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Plastová sedadla jsou v deseti nových minibusech Stratos i ve dvaadvaceti nových kloubových autobusech Solaris. „A budou i v dalších strojích, které nakupujeme. Například letos jde o dvanáct autobusů na plyn a v příštím roce o dalších osmaosmdesát. V nich bude plast potažený ještě kusy látky, které se při znečištění dají snadno vyměnit," sdělila mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Hailichová.

S anketou se podnik obrátil na lidi loni v prosinci. Do provozu tehdy uvedl několik autobusů, ve kterých si cestující mohli vyzkoušet nové typy sedadel. „Byly to dřevěné laťkové sedačky a pak sedačky celoplastové. Cestující mohli vyplňovat anketu přes internet nebo přímo při vyzkoušení posezení, když tyto autobusy stály na náměstí Svobody," uvedla Hailichová.

Jasný vítěz

V anketě lidé hodnotili také polstrovaná sedadla. Od jejich používání chce dopravní podnik upustit. Z asi tří a půl tisíc lidí, kteří se k tématu vyjádřili, hodnotilo šedesát procent nejlépe plastovou sedačku. „Když bude mokrá nebo špinavá, tak to na ní na rozdíl od látkové hned uvidím a zachrání mě to třeba od ušpinění šatů. Navíc je pohodlnější než dřevěná," svěřila se například Brňanka Kristína Kučerová.

Podle Hailichové jsou teď plastová sedadla celosvětový trend. Kvůli snadné údržbě i ceně, která je nižší než u polstrovaných.

Plastové sedačky jsou lepší také podle vedoucího lékaře ortopedické kliniky Fakultní nemocnice Brno Luďka Ryby. Tvrdí, že správná sedačka má kopírovat fyziologické zakřivení páteře. „To dřevěná ani polstrovaná nezvládne vůbec. Plastové sedačky jsou relativně pohodlné a zakřivení lehce kopírují," zhodnotil Ryba.

Například v Břeclavi ale mají látkové sedačky a jsou s nimi spokojení. „Každou městskou linku, čili 561 až 569, obsazují autobusy s polstrovanými sedadly. Místa k sezení pravidelně čistíme. Máme na to speciální přístroj, který sedadla našamponuje. Vznik-lou pěnu pak stačí odsát," uvedl generální ředitel přepravní společnosti Bors Břeclav František Zugar.

Dodal, že sedačky jsou vždy součást soutěže na dodávku nového autobusu. „Podmínka je vysoká kvalita. S cestujícími máme dobré zkušenosti. Sedačky lidé neničí, a proto vybíráme ty nejkvalitnější," ujistil Zugar.

Cestující v Břeclavi jsou se sedadly spokojení. Potvrdil to například důchodce Josef Golas. „Ve starších autobusech to bylo horší. Teď jsou ale sedačky perfektní. Rozhodně bych je nijak neměnil," prohlásil muž.

Lucie Janečková ze Sudoměřic na Hodonínsku naopak i kvůli stavu sedadel dřív na hromadnou dopravu téměř zanevřela. „Když jsem ještě neměla řidičský průkaz, tak jsem se několikrát svezla. Vadilo mi, že autobusy jsou přeplněné, mají pomalovaná okna a špinavé a nepohodlné sedačky. Radši jsem pak chodila pěšky," řekla Janečková.

Když získala řidičský průkaz, začala jezdit především autem. Asi před rokem se ale do autobusu znovu dostala a čekalo tam na ni příjemné překvapení. „Interiér autobusu vypadal lépe, než jsem si ho pamatovala," dodala žena.

Pro zvětšení klikněte.

PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE.

Autor: Vojtěch Kučerák, Redakce

20.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Regionální Den železnice v Zastávce na brněnsku.
28

Regionální den železnice v Zastávce začal příjezdem parní lokomotivy

Ilustrační foto.

V Karviné jde o dost. Trenéři Zbrojovky ladili hlavy hráčů

Průvan v čekárnách a špatné parkování před vlakovými nádražími ukončí opravy

Jižní Morava /ANKETA/ – Špatné parkování a chátrající budovy z let dávno minulých. Mnohá jihomoravská vlaková nádraží stále nenabízí cestujícím odpovídající pohodlí. Železničáři to nyní chtějí změnit. Na nutné opravy vyčlenili desítky milionů. Lidé si však na lepší zázemí počkají. Některá nádraží totiž začnou opravovat až za pět let.

Po deseti letech končí vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko

Brno – Vladimír Bielko řídil deset let všechny důležité kroky, které brněnští radní v dopravě podnikli. Pod jeho vedením dohlížel odbor na provoz ve městě i stavbu nejdůležitějších dopravních staveb. K poslednímu zářijovému dnu však odchází.

Meeting Brno: Zastupitelé objevili chyby u Německého domu i výstavy aut

Brno - Kontrolní výbor brněnského zastupitelstva objevil nejasnosti v pořádání letních akcí brněnského turistického centra. Problém je s maketou Německého domu i prodejní výstavou automobilů.

Rodina v Brně se přiotrávila oxidem uhelnatým. Ženu se nepodařilo zachránit

Brno - Mladá rodina z Brna se v přiotrávila plynem unikajícím z karmy v koupelně. V pátek po třetí hodině ráno k hlášení vyjela záchranná služba, ženu se přes všechnu jejich snahu nepodařilo zachránit. Muže a dvě děti převezli do nemocnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení