VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silnice I/50: úřady nástrahy vidí, řešení je na řidičích

Vyškovsko – Poslední dva velké svátky tam poznamenaly tragédie. Střet kamionu a auta poblíž Nesovic o velikonočním víkendu nepřežili dva lidé. Pět dní před loňským Štědrým dnem se zase s kamionem střetla řidička auta poblíž Bučovic. Zemřela na místě. Obě neštěstí mají společné, že se odehrála na silnici I/50. Jde přitom jen o příklady: karambolů je mnohem víc.

21.4.2015 7
SDÍLEJ:

U Nesovic se o Velikonocích stala tragická dopravní nehoda.Foto: DENÍK/Michal Kočí

Důvodů je hned několik, ten hlavní ale podle policie spočívá v neukázněnosti řidičů. „Cesta je velice frekventovaná, a to nejen osobní, ale i nákladní dopravou. Právě to do jisté míry stojí za vysokou nehodovostí: najde se totiž spousta nervózních řidičů, kteří předjíždějí kamiony v nepřehledných místech," poukázala mluvčí vyškovské policie Alice Musilová. Dodala, že policisté na rizikových úsecích motoristy často kontrolují.

Uklidnit zbrklé počínání některých šoférů ale není v moci státních orgánů. Právě rizikové předjíždění stálo za vánoční tragédií u Bučovic. Čtyřiačtyřicetiletá řidička přišla o život kousek za křižovatkou na Marefy a Letonice, když v nepřehledné zatáčce předjížděla autobus. Kamion s návěsem v protisměru její auto odmrštil na autobus, načež spadlo do příkopu.

Cedulí je hodně

Možná i s ohledem na toto neštěstí dorazil nedávno na bučovickou radnici podnět, aby se úsek mezi Bučovicemi a Marefy označil zákazem předjíždění. Bučovický odbor správních agend oddělení dopravy připomněl, že omezující značky na místě jsou. „Zákaz předjíždění je umístěný na konci Bučovic ve směru na Marefy a je platný až po odbočku k jatkám. Další taková značka se pak nachází asi o dvě stě metrů dál a platí dalšího půl kilometru. Zákazy jsou i v opačném směru, takže z našeho pohledu je jich dostatek," vyjmenovala pracovnice odboru Bronislava Streitová.

Upozornila, že umisťování dopravních značek je pro mezinárodní silnici v kompetenci Jihomoravského kraje. „Ovšem neukázněnost a riskantní jízdu některých řidičů osazováním dalších značek nevyřešíme," zdůraznila Streitová.

Instruktor vyškovské autoškoly Radek Brtník má podobný názor. „Podstatnou roli hrají zkušenosti a charakter šoférů. Naprostá většina mladých lidí mezi osmnácti a pětadvaceti lety dnes vlastní řidičák, mají ale nedostatek zkušeností a navrch horkou hlavu. K tomu si lze připočíst zvyšující se hustotu dopravy, stav některých silnic a jiné faktory. Množství nehod, i těch tragických, pak nemůže překvapit," poznamenal Brtník.

Silnice I/50 je dlouhá něco málo přes sto kilometrů. Vede z Brna přes Uherské Hradiště na hraniční přechod Starý Hrozenkov. Na Vyškovsku spojuje na třiatřiceti kilometrech Holubice a Kožušice. Podle dřívějšího vyjádření policie se na ní nachází tři z pěti nejrizikovějších křižovatek v okrese. „Jednou z nich je sjezd na Velešovice, kde se nachází i vyústění jedné účelové komunikace. Za vznikem nebezpečných situací tam ale opět zpravidla stojí zbrklí řidiči, kteří nerespektují omezení na sedmdesát kilometrů v hodině," komentovala mluvčí policie.

S tím souhlasí i taxikář Jaroslav Burda. „Dřív jsem řídil autobus. Dostat se z cesty z Velešovic na padesátku byl a stále je veliký problém. Nejvíc v zimě. Někteří lidé jezdí jako blázni a vůbec neberou ohled, že autobus potřebuje trochu víc času, aby se po zastavení rozjel, zvlášť když to je do kopce jako právě v tomhle místě. Můžeme upravovat cesty, přidávat cedule, kontrolovat, ale dokud si to někteří nedají v hlavě do pořádku, ničemu to nepomůže," pověděl řidič.

Druhá nebezpečná křižovatka se pak nachází u Slavkova u Brna, kde na padesátku ústí silnice vedoucí z Křenovic. Vyřešit by ji mohla přeložka, která by křižovatku posunula dál, věc je ale teprve v jednání. Třetí problematický bod je u Holubic, kde silnice první třídy ústí do cesty II/430 na Rousínov.

Efektivní řešení, které by zajistilo větší bezpečnost, ale podle policie neexistuje.

Autor: Adam Hrbáč

21.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hokejista Martin Erat.

Kometa má nejlepší přesilovky. Eratovy nápady ničí soupeře

Brněnské výstaviště hostí Mezinárodní strojírenský veletrh.

Strojírenský veletrh: 80 tisíc lidí a problémová aplikace pro návštěvníky

Smrtelná nehoda. Motorkář v protisměru se srazil s odbočujícím autem

Předklášteří - Smrtelná nehoda zastavila v pondělí po sedmé hodině večer dopravu na silnici 385 u Předklášteří na Brněnsku. Osobní automobil se tam srazil s motorkářem, který na místě zemřel.

Za zamčenými dveřmi? Počítání hlasů si navzájem hlídáme, říká členka komise

Jižní Morava – Ve volebních komisích zasedá Monika Smetanová už asi šest let. „Prošla jsem už řadou obcí a v každé komise funguje trošku jiným způsobem. Vždy záleží na předsedovi, jak si vše zorganizuje,“ zmiňuje žena z Brna, která se ve členství v komisi dostala přes svou matku. Působí totiž v jedné z politických stran a svou dceru do komise při volbách nominuje.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Tabla prvňáčků: představíme ZŠ v Nesovicích, Ostrovačicích, Zbýšově a Tišnově

Jižní Morava – Spolu se začátkem nového školního roku odstartoval ojedinělý projekt Deníku, který má ambice stát se stejně oblíbeným a úspěšným, jako jsou například Miminka – pravidelné série fotografií novorozeňat z českých porodnic. Seriál s fotkami prvňáčků najdete vždy ve středečním tištěném vydání Deníku Rovnost.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení