VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silnice I/50: úřady nástrahy vidí, řešení je na řidičích

Vyškovsko – Poslední dva velké svátky tam poznamenaly tragédie. Střet kamionu a auta poblíž Nesovic o velikonočním víkendu nepřežili dva lidé. Pět dní před loňským Štědrým dnem se zase s kamionem střetla řidička auta poblíž Bučovic. Zemřela na místě. Obě neštěstí mají společné, že se odehrála na silnici I/50. Jde přitom jen o příklady: karambolů je mnohem víc.

21.4.2015 7
SDÍLEJ:

U Nesovic se o Velikonocích stala tragická dopravní nehoda.Foto: DENÍK/Michal Kočí

Důvodů je hned několik, ten hlavní ale podle policie spočívá v neukázněnosti řidičů. „Cesta je velice frekventovaná, a to nejen osobní, ale i nákladní dopravou. Právě to do jisté míry stojí za vysokou nehodovostí: najde se totiž spousta nervózních řidičů, kteří předjíždějí kamiony v nepřehledných místech," poukázala mluvčí vyškovské policie Alice Musilová. Dodala, že policisté na rizikových úsecích motoristy často kontrolují.

Uklidnit zbrklé počínání některých šoférů ale není v moci státních orgánů. Právě rizikové předjíždění stálo za vánoční tragédií u Bučovic. Čtyřiačtyřicetiletá řidička přišla o život kousek za křižovatkou na Marefy a Letonice, když v nepřehledné zatáčce předjížděla autobus. Kamion s návěsem v protisměru její auto odmrštil na autobus, načež spadlo do příkopu.

Cedulí je hodně

Možná i s ohledem na toto neštěstí dorazil nedávno na bučovickou radnici podnět, aby se úsek mezi Bučovicemi a Marefy označil zákazem předjíždění. Bučovický odbor správních agend oddělení dopravy připomněl, že omezující značky na místě jsou. „Zákaz předjíždění je umístěný na konci Bučovic ve směru na Marefy a je platný až po odbočku k jatkám. Další taková značka se pak nachází asi o dvě stě metrů dál a platí dalšího půl kilometru. Zákazy jsou i v opačném směru, takže z našeho pohledu je jich dostatek," vyjmenovala pracovnice odboru Bronislava Streitová.

Upozornila, že umisťování dopravních značek je pro mezinárodní silnici v kompetenci Jihomoravského kraje. „Ovšem neukázněnost a riskantní jízdu některých řidičů osazováním dalších značek nevyřešíme," zdůraznila Streitová.

Instruktor vyškovské autoškoly Radek Brtník má podobný názor. „Podstatnou roli hrají zkušenosti a charakter šoférů. Naprostá většina mladých lidí mezi osmnácti a pětadvaceti lety dnes vlastní řidičák, mají ale nedostatek zkušeností a navrch horkou hlavu. K tomu si lze připočíst zvyšující se hustotu dopravy, stav některých silnic a jiné faktory. Množství nehod, i těch tragických, pak nemůže překvapit," poznamenal Brtník.

Silnice I/50 je dlouhá něco málo přes sto kilometrů. Vede z Brna přes Uherské Hradiště na hraniční přechod Starý Hrozenkov. Na Vyškovsku spojuje na třiatřiceti kilometrech Holubice a Kožušice. Podle dřívějšího vyjádření policie se na ní nachází tři z pěti nejrizikovějších křižovatek v okrese. „Jednou z nich je sjezd na Velešovice, kde se nachází i vyústění jedné účelové komunikace. Za vznikem nebezpečných situací tam ale opět zpravidla stojí zbrklí řidiči, kteří nerespektují omezení na sedmdesát kilometrů v hodině," komentovala mluvčí policie.

S tím souhlasí i taxikář Jaroslav Burda. „Dřív jsem řídil autobus. Dostat se z cesty z Velešovic na padesátku byl a stále je veliký problém. Nejvíc v zimě. Někteří lidé jezdí jako blázni a vůbec neberou ohled, že autobus potřebuje trochu víc času, aby se po zastavení rozjel, zvlášť když to je do kopce jako právě v tomhle místě. Můžeme upravovat cesty, přidávat cedule, kontrolovat, ale dokud si to někteří nedají v hlavě do pořádku, ničemu to nepomůže," pověděl řidič.

Druhá nebezpečná křižovatka se pak nachází u Slavkova u Brna, kde na padesátku ústí silnice vedoucí z Křenovic. Vyřešit by ji mohla přeložka, která by křižovatku posunula dál, věc je ale teprve v jednání. Třetí problematický bod je u Holubic, kde silnice první třídy ústí do cesty II/430 na Rousínov.

Efektivní řešení, které by zajistilo větší bezpečnost, ale podle policie neexistuje.

Autor: Adam Hrbáč

21.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brňané v Líšni v parku pod zastávkou Masarova v neděli slavnostně zahnali zimu.
20

OBRAZEM: Brňané zaháněli zimu a upalovali čarodějnice

Záchytné parkoviště v Bílovicích vznikne pravděpodobně na místě současných stavebnin (na snímku).
4 7

Záchytné parkoviště? V Bílovicích jsou pro

AKTUALIZOVÁNO

Nehody na D1: šest vybouraných vozidel a šest zraněných

Brněnsko – Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu dodávka sjela do svodidel a otočila se na bok. Při havárii, která se stala před tři čtvrtě na čtyři ráno, se zranilo šest cizinců. Událost omezila provoz v obou směrech dálnice. „Na místo vyjeli hasiči z Rosic a Velké Bíteše, kteří raněné posádce poskytli první pomoc. Poté místo zásahu osvětlili a zajistili proti požáru," popsal postup hasičů jejich krajský mluvčí Jaroslav Mikoška.

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Jižní Morava /ROZHOVOR/ - Internetový fenomén Modrá velryba, který skrze sérii úkolů, jež mohou vést až k sebevraždám, ovlivňuje děti a teenagery, se objevil i v České republice. Tvrdí to policisté, konkrétní případy ale nechtějí zveřejnit. Medializace fenoménu, který mezi lidmi vyvolal velký ohlas, nebyl dobrý krok podle jihomoravské policejní koordinátorky prevence Zdeňky Procházkové. „Už je to moc nafouknuté. Podobná nebezpečí jsou na internetu pořád, jen se pokaždé jinak nazývají," tvrdí.

Brno v roce 2050? Podobu určí obyvatelé i akademici

Brno - V Brně je na 350 tisíc obyvatel. Za třicet let jich může být o 50 tisíc méně. Radní se rozhodli shromáždit data o obyvatelstvu, dopravě a dalších oblastech, aby pomocí nich vytvořili Strategii Brno 2050.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Jižní Morava - Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies