VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silnice smrti mezi Brnem a Znojmem zabíjí dál. Kvůli řidičům i terénu

Znojemsko /FOTOGALERIE/ – Šestačtyřicet řidičů už policisté letos odměnili pokutou za rychlost na hlavním tahu z Brna na Znojmo. Nejen kvůli rychlosti projíždějících aut silnice první třídy 53 získala pojmenování silnice smrti.

24.3.2015 15
SDÍLEJ:
Fotogalerie
17 fotografií

Úsek od Pohořelic na Brněnsku do Znojma nese nelichotivou přezdívku silnice smrti.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Dalším z důvodů častých dopravních nehod je i povrch vozovky a okolní terén. „Silnice je rovná, ale zvlněná. Řidič nevidí prohloubení za malým horizontem, do kterého se protijedoucí auto může schovat," popsal situaci šéf znojemských dopravních policistů Robert Pešek. Problém se podle něj stupňuje v podvečer, kdy řidiči navíc hůře vidí.

Kromě zvlněného terénu se musí šoféři potýkat i s technickým stavem silnice. „Silnice je přetížená, už dlouho jsou tady vyjeté koleje. Místo větších oprav se ale jenom lepí díry," stěžuje si zhruba čtyřicetiletá žena z Hostěradic. Nebezpečným prvkem jsou podle ní i betonové mostky, které spojují hlavní tah s polními cestami.

Právě jeden z těchto mostků sehrál důležitou roli v nehodě, při které v neděli zemřeli u Suchohrdel u Miroslavi čtyři mladí lidé. Od začátku rok u jich bylo už pět. V polovině ledna srazilo u Miroslavi auto chodce, který mířil na autobusovou zastávku. Úsek od Pohořelic do Znojma ale nese nelichotivou přezdívku silnice smrti už déle. „Loni na této silnici zavinili řidiči dvě dopravní nehody se smrtelným zraněním," přiblížila mluvčí znojemských policistů Lenka Drahokoupilová. Většinou totiž nesou vinu právě řidiči, kteří přecenili své možnosti. Letos způsobili už pět nehod. „Řešením je větší tolerance ze strany řidičů i pěších," doplnila Drahokoupilová.

Část problémů by vyřešilo i rozšíření silnice. „Řidiči potřebují kvalitní prostor pro bezpečné předjíždění," vysvětlil šéf dopravních policistů Pešek. Řešením by podle něj bylo rozšíření silnice na tři pruhy. „Řidiči dostanou vždy po dvou kilometrech úsek na předjíždění," popsal Pešek. V novém projektu se však s jízdním pruhem navíc nepočítá.

Místní by silnici zabezpečili alespoň svodidly. „Svodidla by auto stáhla na mostek a ne pod něj," uvedl na příkladu nedělní tragédie muž z Hostěradic, který přijel zapálit svíčku na pomník obětí nedělní tragédie.

Třiapadesátka je jeden z nejrizikovějších silničních úseků v Jihomoravském kraji. „Třeba motorkáři hodně riskují i u Lipůvky na Blanensku," doplnila další příklad brněnská policejní mluvčí Andrea Straková.

MARTINA PAVELKOVÁ
VOJTĚCH SMOLA

Autor: Redakce

24.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 15
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
16

VIDEO: Na Moravě se hnuly ledy. Přehnaly se přes jez a zamířily k Dunaji

Michal Škoda patří mezi největší opory brněnské Zbrojovky.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO
1

Odejde, nebo zůstane? Brněnského útočníka Škodu nově lanaří čínský klub

Zloděj spícímu podnapilému muži prohledával kapsy i batoh. Zachytily ho kamery

Brno /VIDEO/ – Na kamerový systém na brněnském hlavním nádraží doplatil dvaadvacetiletý mladík, který se v noci na středu rozhodl okrást podnapilého muže, který spal na lavičce. „Prohledával mu kapsy u bundy, u kalhot, a posléze i jeho batoh. Strážníci se od začátku na jeho chování zaměřili a vše nahráli," uvedl mluvčí brněnské městské policie Jakub Ghanem.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Břeclavsko – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou na Břeclavsku. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Doprava za 30 let? Čtvrtina lidí jde pěšky či jede na kole, tvrdí plán mobility

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Sprchy na pracovištích, bezbariérové stezky nebo hlídané stojany na kola. To jsou jen některé z nápadů, které mají nalákat brněnské cestující ke kolům nebo pěší chůzi. Plán mobility hledá podle náměstka brněnského primátora Matěje Hollana cestu k vyváženému složení dopravy, posílit mají ale zejména tyto prostředky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies