VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silnice smrti mezi Brnem a Znojmem zabíjí dál. Kvůli řidičům i terénu

Znojemsko /FOTOGALERIE/ – Šestačtyřicet řidičů už policisté letos odměnili pokutou za rychlost na hlavním tahu z Brna na Znojmo. Nejen kvůli rychlosti projíždějících aut silnice první třídy 53 získala pojmenování silnice smrti.

24.3.2015 15
SDÍLEJ:
Fotogalerie
17 fotografií

Úsek od Pohořelic na Brněnsku do Znojma nese nelichotivou přezdívku silnice smrti.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Dalším z důvodů častých dopravních nehod je i povrch vozovky a okolní terén. „Silnice je rovná, ale zvlněná. Řidič nevidí prohloubení za malým horizontem, do kterého se protijedoucí auto může schovat," popsal situaci šéf znojemských dopravních policistů Robert Pešek. Problém se podle něj stupňuje v podvečer, kdy řidiči navíc hůře vidí.

Kromě zvlněného terénu se musí šoféři potýkat i s technickým stavem silnice. „Silnice je přetížená, už dlouho jsou tady vyjeté koleje. Místo větších oprav se ale jenom lepí díry," stěžuje si zhruba čtyřicetiletá žena z Hostěradic. Nebezpečným prvkem jsou podle ní i betonové mostky, které spojují hlavní tah s polními cestami.

Právě jeden z těchto mostků sehrál důležitou roli v nehodě, při které v neděli zemřeli u Suchohrdel u Miroslavi čtyři mladí lidé. Od začátku rok u jich bylo už pět. V polovině ledna srazilo u Miroslavi auto chodce, který mířil na autobusovou zastávku. Úsek od Pohořelic do Znojma ale nese nelichotivou přezdívku silnice smrti už déle. „Loni na této silnici zavinili řidiči dvě dopravní nehody se smrtelným zraněním," přiblížila mluvčí znojemských policistů Lenka Drahokoupilová. Většinou totiž nesou vinu právě řidiči, kteří přecenili své možnosti. Letos způsobili už pět nehod. „Řešením je větší tolerance ze strany řidičů i pěších," doplnila Drahokoupilová.

Část problémů by vyřešilo i rozšíření silnice. „Řidiči potřebují kvalitní prostor pro bezpečné předjíždění," vysvětlil šéf dopravních policistů Pešek. Řešením by podle něj bylo rozšíření silnice na tři pruhy. „Řidiči dostanou vždy po dvou kilometrech úsek na předjíždění," popsal Pešek. V novém projektu se však s jízdním pruhem navíc nepočítá.

Místní by silnici zabezpečili alespoň svodidly. „Svodidla by auto stáhla na mostek a ne pod něj," uvedl na příkladu nedělní tragédie muž z Hostěradic, který přijel zapálit svíčku na pomník obětí nedělní tragédie.

Třiapadesátka je jeden z nejrizikovějších silničních úseků v Jihomoravském kraji. „Třeba motorkáři hodně riskují i u Lipůvky na Blanensku," doplnila další příklad brněnská policejní mluvčí Andrea Straková.

MARTINA PAVELKOVÁ
VOJTĚCH SMOLA

Autor: Redakce

24.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 15
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies