Jednou z takových je První brněnská strojírna. „Máme problém sehnat technicky vzdělané zaměstnance, aktuálně nám jich chybí pětačtyřicet. Proto jsme vedle našich hlavních webových stránek spustili ještě náborové,“ uvedl manažer firmy pro lidské zdroje Martin Lutonský. Podle něj má firma na náborových stránkách více prostoru pro popis nabízených pozic a vysvětlení nabídky benefitů.

Web pro uchazeče o práci má i brněnský výrobce mikroskopů Tescan. „Naše výrobky vyvážíme do celého světa, ale zaměstnance hledáme tady v Brně. Přišlo nám proto logické stránky rozdělit. První měsíce od spuštění dokazují, že to byl dobrý nápad,“ uvedl specialista online marketingu Tescanu Karel Figlár.

Čtěte také: Trať ze Stránské skály: lidé se bojí křížení kolejí se silnicí

Oddělení hlavních firemních internetových stránek od části pro uchazeče o práci je dobré i podle personalisty a manažera Kariérního centra Masarykovy univerzity Martina Bažíka. „Každá z těchto stránek obecně cílí na jinou skupinu lidí. Zatímco na hlavních stránkách chce firma především komunikovat se svými zákazníky a nabídnout jim své produkty, na náborových může zvolit úplně jiný způsob komunikace k nalákání potenciálních zaměstnanců. Jde o novinku, která se začíná prosazovat v poslední době. Firmy se tím také snaží odlišit od konkurence,“ potvrdil nový trend Bažík.

Podle Bažíka se při současném nedostatku zaměstnanců proměňuje nejen způsob prezentace firem, ale také samotné přijímání lidí. „Základ, tedy pohovory a případně i assesment centra jsou stále stejná, firmy ovšem postupně snižují svoje požadavky. Základ je stále jazyk, ale zatímco třeba v oblasti znalostí dříve společnosti vyžadovaly i praxi, teď jsou rádi i jen za základní znalosti v oboru, který potřebují,“ doplnil.

Kromě snižování požadavků na zaměstnance se firmy snaží lidi přetahovat i od konkurenci. „Zjistili jsme, že jen čtvrtina lidí hledá aktivně práci. Zbylí čekají, až s čím je firmy osloví a co nabídnou. Úspěšně tak mohou obsadit své pracovní pozice ty společnosti, které dokážou upoutat pozornost a přesvědčit zaměstnance, aby pracoval právě pro jejich společnost. S tím je však spojeno mnoho výhod, které musí zaměstnavatel zaměstnanci nabídnout, včetně vyššího platu,“ vysvětlila obchodní ředitelka personální agentury Advantage Consulting Martina Látalová.

Přečtěte si: Brněnskému Zetoru se daří, loni byl zase v zisku