Nedělní tragická nehoda, při níž u Miroslavi zemřeli čtyři mladí lidé, tak byla jakousi poslední kapkou pro starosty obcí v okolí „třiapadesátky". Rozhodli se, že společně zatlačí na stát, aby chystané opravy silnice nabraly co nejdříve reálnou podobu. „Ještě tento týden mám kvůli tomu v plánu vyrazit na Ředitelství silnic a dálnic. Na základě tohoto jednání chci pak svolat starosty zdejších obcí. Kvůli kritickému stavu silnice budeme velmi důrazně apelovat na vládu a hejtmanství," naznačil starosta Moravského Krumlova Tomáš Třetina.

V tom vidí smysl i starosta Miroslavi Roman Volf. „Rozhodně podporujeme každou iniciativu týkající se oprav této silnice," potvrdil. Jak Volf připomněl, na neutěšený stav hlavního tahu mezi dvěma největšími městy kraje upozorňují okolní obce už patnáct let. „Vždy, když se stane nějaká tragická událost, je to o to hlasitější," řekl.

Volf míní, že bude úspěch, když se státu podaří dodržet rok 2020, o kterém se už několik let jako o možném termínu oprav mluví. Projekt počítá se značnými úpravami, bude tudíž velmi nákladný. „Například u Miroslavi půjde podle projektové dokumentace o přemostění mimoúrovňovou křižovatkou. Také bude nutné posunout blízký železniční viadukt směrem k Damnicím," naznačil.

Letos navíc začíná stavba obchvatu Lechovic, což má být jakýsi předstupeň rekonstrukce nechvalně proslulé „silnice smrti" mezi Znojmem a Pohořelicemi. Zmírnění nehodovosti by pak letos mělo přinést i vybudování miroslavského terminálu u této silnice, který by měl začít fungovat od nového školního roku. Nebezpečí by pak měl zmírnit i kruhový objezd na silně frekventované a nebezpečné dyjské křižovatce. „Pokud půjde vše bez potíží, odhaduji, že by se mohlo začít stavět na začátku léta," řekl v únoru šéf znojemských silničářů Zdeněk Komůrka.