VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový jízdní řád Českých drah? Do Prahy častěji a rychleji

Jižní Morava - Do Prahy rychleji a z Blanska do Brna častěji budou cestovat Jihomoravané vlakem. České dráhy v úterý zveřejnily nový jízdní řád, platný od devátého prosince.

27.11.2012 28
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

„Přizpůsobili jsme rozsah dopravy reálné poptávce. Vysledovali jsme nárůst cestujících do Brna třeba z Vyškova nebo Blanska," uvedl Jiří Horský ze společnosti Kordis, která organizuje hromadnou dopravu na Jižní Moravě a vytvářela objednávku na spoje Českých drah.

Právě na trase mezi Blanskem a Brnem pojede v ranní a odpolední špičce v pracovní dny vlak každých patnáct minut. To by mělo ulehčit současným přeplněným vagónům. Některé vlaky navíc zamíří až do Rájce-Jestřebí, kam přijíždí také řada cestujících z okolí autobusem. „Podobně jsme postupovali loni na trase z Tišnova do Hrušovan nad Jevišovkou a zjistili jsme, že cestující se sice rozmělnili do více vlaků, ale zároveň jich ještě přibylo," řekl ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Brně Pavel Karšulín.

Cestující více spojů vítají. „Ráno bývá vlak strašně nacpaný. Vždycky stojím v uličce. Snad se to zlepší," uvedla Andrea Bučková, která dojíždí z Blanska do Brna za prací.

Spuštěné závory

Z většího počtu vlaků ovšem nemají radost řidiči, kteří projíždějí centrem Blanska. Přes tamní kruhový objezd nedaleko vlakové zastávky Blansko – město. Poukazují na to, že kvůli spuštěným závorám na přejezdu musejí často čekat v kolonách. Těch podle nich nyní bude ještě víc.

„Takže v Blansku bude ucpaný kruháč každou čtvrt hodinu. Kvůli špatně seřízeným závorám, kdy vlak stojí dvacet metrů za přejezdem a závory jsou stále dole. Než lidé vystoupí a vlak odjede, tvoří se zbytečné kolony v centru Blanska. Dráhy se řídí předpisy ze století páry. Stačilo by posunout čidlo o deset metrů k zastávce," uvedl na webu Blanenského deníku Rovnost diskutující pod zkratkou vláďa.bk.

Na jednokolejovém železničním úseku Boskovice – Velké Opatovice naopak bude od devátého prosince jezdit vlaků méně. Ve všední dny místo současných deseti párů spojů od prosince jen osm. V sobotu tudy vlaky nově nepojedou vůbec a v neděli se mohou cestující spolehnout jen na dva páry spojů. Ty navíc pojedou až odpoledne. „To, že v sobotu mezi Boskovicemi a Velkými Opatovicemi nepojede vlak, se nám samozřejmě moc nelíbilo. K novému jízdnímu řádu jsme měli připomínky, s nimi jsme ale neuspěli. Bylo nám řečeno, že některé spoje nejsou vytíženy a autobusové spojení máme dobré," uvedl starosta Velkých Opatovic Jiří Bělehrádek.

Mezi Skalicí nad Svitavou a Boskovicemi naopak několik vlakových linek přibylo. „Poslední vlaky tam pojedou okolo desáté hodiny večer, teď jezdí poslední spoj o hodinu dřív," řekl mluvčí Kordisu Květoslav Havlík. Dodal, že spoje mezi Skalicí a Boskovicemi posílili, protože jsou o něco vytíženější než ty do vzdálenějších Velkých Opatovic.

155 kilometrů v hodině

Dopravce se snaží rozšířit i možnosti cestování do Prahy. „Přidali jsme několik párů vlaků D1 Express. Kromě dvou ranních pojede i jeden odpolední pár a dva spoje vyrazí do Prahy v neděli odpoledne," vyjmenovala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Přímý vlak D1 Express zastavuje jen v Brně a v Praze. „Jede rychlostí asi sto pětapadesát kilometrů v hodině a bude tak jedním z nejrychlejších dopravních spojení Brna s hlavním městem. Zvlášť během rekonstrukce dálnice," dodal Karšulín.

České dráhy rozšířily i přepravu cyklistů. „Spěšný vlak Velo Podyjí je velmi oblíbený. Od sedmadvacátého dubna do konce září pojede každou sobotu a o státních svátcích. Stejně tak cykloturistický vlak do oblasti Bílého potoka, který z Brna vyrazí před devátou hodinou," řekl Karšulín.

Jiná nástupiště

Naopak ubude spojů mezi Rakvicemi a Hustopečemi u Brna v nepracovní a mezi Boskovicemi a Velkými Opatovicemi v pracovní dny. Pozor musí dávat cestující mezi Břeclaví a Přerovem. „Zavádíme tady pravostranný provoz. Vlaky proto budou jezdit z jiných nástupišť než dosud," upozornila Šubová.

Zvláštní dopravní režim čeká cestující v Omicích na Brněnsku. „Opakovaně nám tady vandalové ničili označovač jízdenek integrovaného dopravního systému. Cestující s neoznačenou jízdenkou nebo ti, kteří nebudou mít zakoupený lístek, budou povinni nastoupit do prvního vagónu a nechat si lístek označit průvodčím," řekl Karšulín.

V Jihomoravském kraji vypraví České dráhy v pracovní dny asi 820 vlaků.

ALŽBĚTA VEJROSTOVÁ

Autor: Redakce

27.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 28
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vizualizace olympijského parku v Brně.
2

Potvrzeno. V Brně vyroste park pro společné fandění v době olympiády

Jižanský styl života do Brna vnese 14. ročník festivalu Ibérica, který potrvá od 28. června do 4. července.
5

Festival Ibérica: divoké flamenco, originální paella a jižanská atmosféra v Brně

Jedenasedmdesátiletá řidička nabourala do domu. Je lehce zraněná

Brno – Tvrdým nárazem skončila v sobotu ráno cesta jedenasedmdesátileté ženy. Autem nabourala do domu v Nováčkově ulici v Brně.

Nečase z Komety si na draftu NHL vybrali Hurikáni. Jako dvanáctého v pořadí

Chicago, Brno – Měl dokonce atakovat první pětku, nakonec se na něj dostalo jako na dvanáctého v pořadí. Hokejového útočníka Martina Nečase z brněnské Komety si na draftu NHL vybrala Carolina Hurricanes.

Kostnice pod kostelem sv. Jakuba loni přilákala 34 tisíc lidí

Brno - Druhá největší kostnice v Evropě oslavila v úterý pět let od svého otevření. Podzemní prostory pod brněnským kostelem sv. Jakuba loni navštívilo čtyřiatřicet tisíc lidí.

Lázně u Pasohlávek? Hrozí úplný krach projektu

Pasohlávky - Plány na výstavbu lázní za dvě miliardy korun u Pasohlávek na Brněnsku dostávají vážné trhliny. „Vyjednávání s čínským investorem o stavbě se nevyvíjí tak, jak jsme původně předpokládali. Jednání se zadrhla už na začátku roku. Další nás čeká na začátku příštího týdne," shrnul situaci kolem stavby předseda představenstva Thermalu Pasohlávky Jiří Škrla. Právě tato firma, ve které vlastní část Jihomoravský kraj a část obec Pasohlávky, připravuje pozemky pro výstavbu lázní a doléčovacího centra.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies