A měla pravdu. Srážka skončila smrtí dvou lidí. Řidič putoval ve vážném stavu do brněnské nemocnice. „Pacient zůstává i nadále v naší péči. Jeho zranění jsou velmi závažná, nicméně v současné době je jeho stav stabilizovaný. Není v přímém ohrožení života," sdělila v pátek dopoledne mluvčí Fakultní nemocnice Brno Anna Mrázová.

Za nehodu pravděpodobně může řidič dodávky. Alespoň to vyplývá z předběžných zjištění policistů, kteří se událostí zabývají. Vlak táhl auto po kolejích asi dvě stě metrů, než úplně zastavil. „Šestapadesátiletý muž je podezřelý z toho, že na přejezd vjel v době, kdy světelná i akustická signalizace hlásila příjezd vlaku. Obviněný ale zatím není," informovala v pátek policejní mluvčí Kamila Haraštová.

Motorový osobní vlak směřoval z Velké nad Veličkou do Hodonína. „Nehoda se stala na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací bez závor. Provoz na trati byl na několik hodin zastavený. Další podrobnosti zjišťujeme," sdělil mluvčí drážní inspekce Martin Drápal. Náhradní dopravu po dobu uzavírky zajistily autobusy.

Mluvčí hodonínské policie Petr Zámečník doplnil, že signalizace na přejezdu ve strážnické ulici Za Drahou byla v době události v provozu, což ještě prozkoumají inspektoři na záznamu zabezpečení. Ve vlaku cestovalo asi dvacet lidí. „Všichni jsou v pořádku," poznamenal. Policisté nehodu dokumentovali a zjišťovali poznatky několik hodin. Strojvůdce otestovali, zda před jízdou nepil alkohol. „Podle dechové zkoušky byl střízlivý," řekl policejní mluvčí.

Na místě zasahovali kromě záchranářů a policistů také členové profesionálních hasičských jednotek z Hodonína a Veselí nad Moravou, které doplnili drážní hasiči. „Kolegové pomohli s naložením zraněného muže do vrtulníku, nabouranou dodávku pak zajistili proti požáru. Zůstala zaklíněná pod nárazníkem vlakové soupravy, takže ji bylo potřeba vyprostit," přiblížila situaci mluvčí jihomoravských hasičů Pavla Pražáková.

Strážka osobního vlaku s dodávkou si vyžádala dva lidské životy.

Jeden z přihlížejících Hodonínskému deníku Rovnost vypověděl, že pro řidiče je zvláště zrádný skleník, který se nachází poblíž. „Neměl by stát tak blízko přejezdu. Lidi v autech totiž oslňuje jak slunce, tak odraz od skleněných tabulek," řekl krátce po strážce muž.

Další z místních obyvatel připomněla poslední nehodu, která se na jednom ze strážnických přejezdů v minulosti stala. Ta ale neměla tak tragický konec. „Co si pamatuji, tak naposledy tady srazil vlak kombika. Celá posádka měla tehdy obrovské štěstí, řidičce ani oběma malým dětem se ve srovnání s dneškem téměř nic nestalo, stroj je totiž zachytil jen za zadní část vozu," zavzpomínala vedle červenobílé uzavírací pásky žena.

Škodu v srpnu před třemi lety inspektoři odhadli na téměř jeden milion korun. Z toho čtyři sta tisíc u vlaku, pět set tisíc na autě. Zbytek čítalo poškození trati. Vlak táhl auto zhruba padesát metrů vedle sebe, až vrak narazil do stavební buňky a stroje, který právě trať opravoval. Zraněná řidička měla osmadvacet let, jedno dítě dva roky a druhé bylo teprve roční.

V lednu 2009 se vlak střetl s autem na přejezdu blíže k Petrovu. Tenkrát čtyřiapadesátiletý řidič nerespektoval značení Stůj, dej přednost v jízdě. První ze tří vozů motorové soupravy tlačil Ford Escort před sebou téměř pět set metrů. Muž za volantem utrpěl těžká poranění hlavy, takže přivolaný lékař mohl pouze konstatovat smrt.

Jaké jsou přesné okolnosti čtvrteční smrtelné havárie, zatím není jasné. Případem se zabývají spolu s dopravními policisty také kriminalisté. Škodu vyšetřovatelé odhadli na více než tři čtvrtě milionu korun, z toho sto tisíc na autě a šest set padesát tisíc na vlaku.