VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Velorexem osmdesát? Jízda jen pro otrlé, říká milovník unikátních veteránů

Boskovice - Hadrák, hadraplán, velouš, netopýr, nebo prchající stan. Tak Češi přezdívají jedinému homologovanému autu s plátěnou karoserií na světě Velorexu. Původně vozítku pro invalidy, dnes ceněnému veteránu propadl i Tomáš Kostík z Boskovic. Je to už třiadvacet let. „Pořídil si ho bratr. Při renovaci pak vznikla láska na celý život," usmívá se.

3.5.2017
SDÍLEJ:

Sraz Velorexů je výsledkem práce početného týmu. Zleva: Pavel Jeřábek, Tomáš Kostík, Ladislav Kostík, Libor Kříž, Tomáš Bara, Roman Kříž, Zdeněk Říha, Zdeněk Peška.Foto: Archiv Tomáše Kostíka

Jak dodává, v té době to byl vlastně nejlevnější kabriolet. „Byli jsme mladí, svobodní, neklidní a chtěli jsme se nějak odlišovat. A Velorex pro to byl ideální,“ vzpomíná muž, který v současnosti vlastní hned tři.

Pořídit si dnes Velorex prý není tak jednoduché, jako když ho oslnil poprvé. Tehdy si prý stačilo koupit inzertní noviny a člověk sehnal kousky za pět deset tisíc. „Dnes za něj dáte tolik, co za nové auto. A i přesto, když už se nějaký objeví, je hned prodaný. Lidé neřeší cenu, došla jim jeho výjimečnost. Jeho konstrukce nemá ve světě obdoby. Jsou různá mini vozítka, ale Velorex je zkrátka svůj,“ vyzdvihuje třiačtyřicetiletý Kostík to, že jedinečná je i jízda v plátěném vozítku.

Kam až vytáhne ručičku tachometru, prý záleží na statečnosti řidiče. „Když jedete padesát, je to super. V šedesáti už se bojíte a osmdesát je jen pro otrlé,“ popisuje muž, který je přesvědčený o tom, že ani co se týká vzdáleností, Velorex nemá hranice.

„Vyrazili jsme na expedici z Boskovic do Maroka na Saharu. Trvalo to měsíc a urazili jsme 8320 kilometrů,“ vyzdvihuje nadšenec.

Nejen jeho unikátní kousek můžou lidé obdivovat na jednadvacátém ročníku Jarního srazu Velorexů v Boskovicích. Ten vyvrcholí v neděli na parkovišti u Zlaté růže, kde bude k vidění zhruba sto padesát aut. „Co do počtu účastníků takový sraz v republice není. Máme i mezinárodní účast, jezdí Poláci, Slováci, Němci, Maďaři i Holanďané, občas i lidé z Ameriky nebo Austrálie,“ popisuje za organizační tým Kostík.

A velký je prý i zájem veřejnosti. „Je to přece jen kus české historie a nepotkáte ho každý den na silnici. Děti jsou z Velorexů nadšené a líbí se i dámám. Ještě víc než sportovní auta,“ usmívá se.

Autor: Alena Grycová

3.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hráz Brněnské přehrady drží vodu, kterou využívají lidé ke koupání a energetici k výrobě elektřiny.
AKTUALIZOVÁNO
65

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Miloš Kratochvíl.
1

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Podolí – Úsek dálnice, který v pátek odpoledne zablokovala hromadná nehoda čtyř osobních aut se dvěma nákladními auty a jednou dodávkou, je opět průjezdný. Nehoda se stala kolem třetí hodiny odpoledne na 205. kilometru dálnice D1 u Podolí na Brněnsku ve směru na Vyškov.

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení