V příštím roce má také na lince 109 z Brna do Hodonína jezdit většina autobusů s klimatizací. Tuto novinku vítá například Petr Komrska z Hodonína, který jezdí do Brna hlavně za nákupy. „Je dobře, když se zvýší komfort a pohodlí pro cestující. Například klimatizace tam bude určitě vhodná, zejména v létě se v autobuse kvůli vzduchu nedá ani vydržet. Když jede hodně lidí, tak tam bývá strašně. Nejednou jsem i kvůli tomuto zvolil raději jízdu vlakem," svěřil se Komrska.

Další novinky využijí zejména mladší ročníky na Strážnicku. Obsluhu Žeravin nově obstará linka 931. Změna má podle Kordisu zlepšit možnost spojení hlavně pro školáky na trase Žeraviny – Hroznová Lhota a zajistit přímé spojení Žeravin se Strážnicí.

Cyklobusové linky

Také u vlaků objednaných Jihomoravským krajem přichystal Kordis dílčí úpravy. Například na lince S52 se v úseku Čejč – Hodonín sníží rozsah spojů o jeden pár v pracovní dny a o dva v nepracovní.

Na lince S91 bude od 31. března příštího roku jezdit nový pár vlaků z Hodonína v 19.13 do Veselí nad Moravou a zpět ve 20.19. Nový bude i vlakový spoj, který vyrazí po poledni ze Strážnice do Hodonína a zpátky. Místo dvou vlaků odjíždějících ve 13.23 a 13.53 ze Strážnice do Veselí nad Moravou zůstane pouze jeden s odjezdem ve 13.38 v pracovních dnech kromě prázdnin. Zrušený bude vlak s odjezdem 13.39 z Veselí nad Moravou do Strážnice.

Podle mluvčí Krajského úřadu Jihomoravského kraje Denisy Kapitančikové se s novinkou počítá i v oblasti cykloturistiky. „Nové budou cyklobusové linky do Ždánického lesa a Bílých Karpat," uvedla mluvčí. Konkrétně půjde o tři páry spojů linky 642 v trase Bučovice – Ždánice – Kyjov s návazností v Bučovicích na vlaky směr Brno, případně Nesovice. Dále půjde o linku 932 v trase Veselí nad Moravou – Boršice u Blatnice – Nová Lhota opět s přípoji na vlaky ve Veselí nad Moravou směr Brno a Hodonín.

Naopak jedna novinka ještě platit nebude. Novotu založenou na jednoduchém a rychlém elektronickém odbavování pomocí čtečky odložil Jihomoravský kraj až na příští podzim. Má totiž problém najít někoho, kdo dokáže vytvořit systém, jehož jízdenky budou použitelné i v okolích krajích. „Podle zákona má být jakýkoliv nový systém slučitelný s těmi stávajícími. Jenže více už zákon neřeší. Ministerstvo dopravy na tom začalo pracovat až nyní, takže skluz, který má, povede pravděpodobně ke zpoždění ve spuštění toho našeho," upozornil ředitel Kordisu.