VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Žluté vlaky by mohly jezdit z Hodonína do Prahy přímo. Od prosince

Hodonín – Už od prosince by se mohl rozjet vlak, který přiveze cestující z hodonínského nádraží do Prahy. Bez přestupování. Novinku připravuje soukromý dopravce. Hodonín má být, stejně jako Moravský Písek, zastávkou na přímé trase mezi Starým Městem a českou metropolí. Právě tady mají jezdit žluté vlaky RegioJet. „Ideální přímé spojení regionu Hodonínska a Slovácka s klíčovými centry na trase Brno, Pardubice a Praha. Bude se jednat o jeden pár spojů denně s ranním odjezdem z Hodonína a večerním návratem zpět z Prahy. Ideální spoj na jednodenní služební cestu nebo výlet," informoval Hodonínský deník Rovnost tiskový mluvčí RegioJet Aleš Ondrůj.

29.9.2016 3
SDÍLEJ:

Vlak společnosti RegioJet. Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Běčák

Zároveň přiblížil i plánovaný jízdní řád. Z Hodonína má vlak odjet přibližně v pět hodin ráno s příjezdem do Prahy 8.39. Zpátky vyrazí z hlavního města v 17.20, do Hodonína by měl dorazit přibližně v jednadvacet hodin. Jízdní řád ještě musí posvětit Správa železniční dopravní cesty. „Vlaky budou taženy nejmodernějšími lokomotivami Siemens Vectron. Současně počítáme s nabídkou atraktivních cen jízdného na těchto nových trasách, a to včetně speciálních cenových nabídek pro studenty, žáky, seniory a další cílové skupiny zákazníků," uvedl Ondrůj s tím, že intenzivně se nyní připravuje spuštění provozu nového spoje jedenáctého prosince. Dopravce v současnosti jedná i s hodonínskou radnici na spolupráci při zavedení nové vlakové linky. „RegioJet bude současně poskytovat městu Hodonín a regionu propagaci ve svých vlacích a marketingový prostor tak, aby společně propagovali Slovácko a Hodonínsko jako atraktivní turistickou oblast v souvislosti s možností cestování našimi vlaky," vysvětlil Ondrůj.

Memorandum projednávali městští radní. Pozitivně nový spoj vidí například starosta Milan Lúčka. „Vzhledem k rekonstrukci dálnice jsou problémy s autobusovou dopravou, velká zpoždění, což u vlaku nehrozí," uvedl na jednání rady starosta.

Přímé spojení Hodonína a Prahy v minulosti existovalo, a to tradičně přes Přerov a Olomouc. „Zde jezdilo i několik vlaků za den, jejich provoz byl ukončen v roce 2006," připomněla mluvčí Českých drah Monika Bezuchová. Doba jízdy před ukončením linky se pohybovala kolem pěti hodin. „To je asi o hodinu a půl až hodinu déle oproti současným spojením s přestupem," přiblížila Bezuchová. Cena jízdného před deseti lety byla bez slevy 424 korun. „Dnes je až o 105 korun levnější," doplnila mluvčí.

Mluvčí Českých drah připomněla, že spojení Hodonína s Prahou přes Břeclav bylo méně obvyklé, ale také existovalo. Například v roce 2011 šlo o přímé vozy vlaků Sp 1772 / IC 572 s jízdní dobou čtyři hodiny a tři minuty. Zároveň Bezuchová nabídla celkové porovnání nabídky spojů v Hodoníně po deseti letech. „V roce 2006 to bylo celkem šestnáct rychlíků v obou směrech, v současném jízdním řádu je jich osmnáct a dalších deset vlaků vyšší kvality typu EC/Ex, celkem tedy osmadvacet spojů, o dvanáct více než před deseti lety," dodala mluvčí.

Autor: Petr Turek

29.9.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Výstava modelů v brněnském nákupním centru Avion přebližuje osmdesát známých staveb ze čtyř kontinentů.
19

OBRAZEM: V obchodním centru lidé postavili Eiffelovu věž i Koloseum. Z puzzle

Přední český klimatolog Pavel Prošek pomáhal přesně před deseti lety založit první českou polární stanici.

Život na Antarktidě: Alkohol na stanici podléhá schválení, říká klimatolog

Medička pomáhala v uprchlickém táboře. Základem v práci je dobrý kolektiv, míní

Brno – V létě pomáhala léčit nemocné v uprchlickém táboře v Aténách, nyní se poohlíží po budoucí kariéře. Martina Žižlavská studuje všeobecné lékařství na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity v Brně šestým rokem. „Odchod do zahraničí neplánuju. Domov, rodinu a přátele mám tady. Neznamená to ale, že jsem se stávajícími podmínkami spokojená," podotýká.

Brno podpoří cyklisty. V práci se osprchují

Brno – Sedm až osm měsíců ročně jezdí za zaměstnáním na kole informatik Pavel Flajšman. I když je pro něj cesta na Nové sady kolem rušného nádraží náročná, v jednom má štěstí jeho firma zařídila sprchu na pracovišti. „Zaměstnavatel je vstřícný k cyklistům. Máme vyřešené také bezpečné stání kol v garážích," poznamenal Flajšman. Cyklistů, které po příjezdu do práce čeká sprcha, zřejmě přibude. Brněnský plán mobility je totiž navrhuje podpořit.

AKTUALIZOVÁNO

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

Brno – Fotbalisté Zbrojovky přivítali v osmnáctém kole nejvyšší soutěže na svém stadionu Liberec a zvítězili 1:0.

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

Brno – Bum! Rány se ozývaly každou chvíli brněnskými Kníničkami. Místní chasa totiž v sobotu odpoledne slavila masopust. Ulicemi procházel průvod v maskách. Lidé v ulicích potkali tradiční masky, které k fašanku patří, ale třeba i Čerta a Káču, nebo bandu pirátů i se střílející pirátskou lodí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies