VYBERTE SI REGION

Žluté vlaky by mohly jezdit z Hodonína do Prahy přímo. Od prosince

Hodonín – Už od prosince by se mohl rozjet vlak, který přiveze cestující z hodonínského nádraží do Prahy. Bez přestupování. Novinku připravuje soukromý dopravce. Hodonín má být, stejně jako Moravský Písek, zastávkou na přímé trase mezi Starým Městem a českou metropolí. Právě tady mají jezdit žluté vlaky RegioJet. „Ideální přímé spojení regionu Hodonínska a Slovácka s klíčovými centry na trase Brno, Pardubice a Praha. Bude se jednat o jeden pár spojů denně s ranním odjezdem z Hodonína a večerním návratem zpět z Prahy. Ideální spoj na jednodenní služební cestu nebo výlet," informoval Hodonínský deník Rovnost tiskový mluvčí RegioJet Aleš Ondrůj.

29.9.2016 3
SDÍLEJ:

Vlak společnosti RegioJet. Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Běčák

Zároveň přiblížil i plánovaný jízdní řád. Z Hodonína má vlak odjet přibližně v pět hodin ráno s příjezdem do Prahy 8.39. Zpátky vyrazí z hlavního města v 17.20, do Hodonína by měl dorazit přibližně v jednadvacet hodin. Jízdní řád ještě musí posvětit Správa železniční dopravní cesty. „Vlaky budou taženy nejmodernějšími lokomotivami Siemens Vectron. Současně počítáme s nabídkou atraktivních cen jízdného na těchto nových trasách, a to včetně speciálních cenových nabídek pro studenty, žáky, seniory a další cílové skupiny zákazníků," uvedl Ondrůj s tím, že intenzivně se nyní připravuje spuštění provozu nového spoje jedenáctého prosince. Dopravce v současnosti jedná i s hodonínskou radnici na spolupráci při zavedení nové vlakové linky. „RegioJet bude současně poskytovat městu Hodonín a regionu propagaci ve svých vlacích a marketingový prostor tak, aby společně propagovali Slovácko a Hodonínsko jako atraktivní turistickou oblast v souvislosti s možností cestování našimi vlaky," vysvětlil Ondrůj.

Memorandum projednávali městští radní. Pozitivně nový spoj vidí například starosta Milan Lúčka. „Vzhledem k rekonstrukci dálnice jsou problémy s autobusovou dopravou, velká zpoždění, což u vlaku nehrozí," uvedl na jednání rady starosta.

Přímé spojení Hodonína a Prahy v minulosti existovalo, a to tradičně přes Přerov a Olomouc. „Zde jezdilo i několik vlaků za den, jejich provoz byl ukončen v roce 2006," připomněla mluvčí Českých drah Monika Bezuchová. Doba jízdy před ukončením linky se pohybovala kolem pěti hodin. „To je asi o hodinu a půl až hodinu déle oproti současným spojením s přestupem," přiblížila Bezuchová. Cena jízdného před deseti lety byla bez slevy 424 korun. „Dnes je až o 105 korun levnější," doplnila mluvčí.

Mluvčí Českých drah připomněla, že spojení Hodonína s Prahou přes Břeclav bylo méně obvyklé, ale také existovalo. Například v roce 2011 šlo o přímé vozy vlaků Sp 1772 / IC 572 s jízdní dobou čtyři hodiny a tři minuty. Zároveň Bezuchová nabídla celkové porovnání nabídky spojů v Hodoníně po deseti letech. „V roce 2006 to bylo celkem šestnáct rychlíků v obou směrech, v současném jízdním řádu je jich osmnáct a dalších deset vlaků vyšší kvality typu EC/Ex, celkem tedy osmadvacet spojů, o dvanáct více než před deseti lety," dodala mluvčí.

Autor: Petr Turek

29.9.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Nemocní z léčebny se přestěhují do Úrazové nemocnice. V březnu

Brno – Pětadvacet lidí z Léčebny dlouhodobě nemocných na Červeném kopci přesídlí vedení města do Úrazové nemocnice v Brně. Současné budovy totiž podle náměstka primátora Petra Hladíka nevyhovují dnešním potřebám. „Pacienti si zaslouží prostředí, které odpovídá jednadvacátému století," vysvětlil.

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies