Zároveň přiblížil i plánovaný jízdní řád. Z Hodonína má vlak odjet přibližně v pět hodin ráno s příjezdem do Prahy 8.39. Zpátky vyrazí z hlavního města v 17.20, do Hodonína by měl dorazit přibližně v jednadvacet hodin. Jízdní řád ještě musí posvětit Správa železniční dopravní cesty. „Vlaky budou taženy nejmodernějšími lokomotivami Siemens Vectron. Současně počítáme s nabídkou atraktivních cen jízdného na těchto nových trasách, a to včetně speciálních cenových nabídek pro studenty, žáky, seniory a další cílové skupiny zákazníků," uvedl Ondrůj s tím, že intenzivně se nyní připravuje spuštění provozu nového spoje jedenáctého prosince. Dopravce v současnosti jedná i s hodonínskou radnici na spolupráci při zavedení nové vlakové linky. „RegioJet bude současně poskytovat městu Hodonín a regionu propagaci ve svých vlacích a marketingový prostor tak, aby společně propagovali Slovácko a Hodonínsko jako atraktivní turistickou oblast v souvislosti s možností cestování našimi vlaky," vysvětlil Ondrůj.

Memorandum projednávali městští radní. Pozitivně nový spoj vidí například starosta Milan Lúčka. „Vzhledem k rekonstrukci dálnice jsou problémy s autobusovou dopravou, velká zpoždění, což u vlaku nehrozí," uvedl na jednání rady starosta.

Přímé spojení Hodonína a Prahy v minulosti existovalo, a to tradičně přes Přerov a Olomouc. „Zde jezdilo i několik vlaků za den, jejich provoz byl ukončen v roce 2006," připomněla mluvčí Českých drah Monika Bezuchová. Doba jízdy před ukončením linky se pohybovala kolem pěti hodin. „To je asi o hodinu a půl až hodinu déle oproti současným spojením s přestupem," přiblížila Bezuchová. Cena jízdného před deseti lety byla bez slevy 424 korun. „Dnes je až o 105 korun levnější," doplnila mluvčí.

Mluvčí Českých drah připomněla, že spojení Hodonína s Prahou přes Břeclav bylo méně obvyklé, ale také existovalo. Například v roce 2011 šlo o přímé vozy vlaků Sp 1772 / IC 572 s jízdní dobou čtyři hodiny a tři minuty. Zároveň Bezuchová nabídla celkové porovnání nabídky spojů v Hodoníně po deseti letech. „V roce 2006 to bylo celkem šestnáct rychlíků v obou směrech, v současném jízdním řádu je jich osmnáct a dalších deset vlaků vyšší kvality typu EC/Ex, celkem tedy osmadvacet spojů, o dvanáct více než před deseti lety," dodala mluvčí.