VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Značení objížďky v Komořanech je podle řidičů špatné. Stanovili si proto vlastní

Vyškovsko – Na jednom se mnozí shodnou. Nějak už to vydržíme, vždyť zbývá necelý měsíc. Řeč je o opravě průtahu Komořany, která od začátku července v jednom místě zcela uzavřela státní silnici z Brna na Vyškov.

3.9.2015 1 AKTUALIZOVÁNO 4.9.2015
SDÍLEJ:

Druhý měsíc je kvůli opravě zcela uzavřený průtah Komořany. Řada řidičů kritizuje značení objížděk, neví, kam mají jet. Někteří se tak postarali o vyznačení vlastní objížďky.Foto: DENÍK/Alena Grycová

Kvůli objíždění asi čtyřsetmetrového úseku je teď hodně rušno například před domem Adély Vlčkové. „Provoz je silný, ale já dřív bydlela v Rousínově a tam, když se někde kopalo, to bylo podobné. Takže jsem zvyklá. Nějak to ještě do konce září přežiju," usmívala se.

Přesně to samé vzkázal šéf vyškovských cestářů, kteří za opravou stojí, Zdeněk Gardelka. „Když jsme to vydrželi víc než rok, jeden měsíc už snad také zvládneme," řekl.

Jenže Vlčková zároveň upozornila, že zvýšený provoz kolem jejího domu není jediným problémem. „Řidiči jsou velmi zmatení a vůbec neví, kudy uzavírku objíždět. Kousek od mého domu někdo nedávno postavil ceduli z papundeklu, na které byla šipka na Brno. Už ji někdo odstranil, ale těch šipek je víc na různých místech. Každopádně ne každý ví, jak se po obci orientovat, řidiči se otáčejí, vracejí. Oficiální značení nejspíš selhalo," upozornila Vlčková.

Zdaleka není jediná, kdo spatřuje v objížďce problémy. „Jejich značení je v Komořanech velice špatné. Kdybych to v obci neznal, ztrácel bych se," zmínil řidič Rostislav Hála. Moudrý z oficiální objížďky nebyl ani redaktor Vyškovského deníku Rovnost.Druhý měsíc je kvůli opravě zcela uzavřený průtah Komořany. Řada řidičů kritizuje značení objížděk, neví, kam mají jet. Někteří se tak postarali o vyznačení vlastní objížďky.

Stanovení přechodné úpravy provozu bylo podle Gardelky velmi složité. „Chvílemi jsme ani nedoufali, že se podaří. Nicméně zpracovala ho odborná firma a projednala celá řada organizací, počínaje policií a všemi dotčenými obcemi. Stížností samozřejmě evidujeme hodně, ať už na nás, na zhotovitele, nebo na obecní úřady," připustil Gardelka.

Znovu připomněl, že situaci výrazně zkomplikovaly současné práce na dálnici D1. „To už jsem komentoval několikrát. Dálnice se opravuje po úsecích mezi Vyškovem a Brnem pět let a my jsme se do opravy silnice II/430 nyní jednoduše museli pustit, abychom na ni mohli čerpat dotace," zdůraznil šéf cestářů.

Vzhledem k souběžným opravám obou dopravních tahů mezi Brnem a Vyškovem není pro řidiče prakticky možné najít objížďku bez nějakých omezení. Od chvíle, co si práce na D1 vyžádaly zúžení jízdního pásu ve směru na Brno na pouhý jeden pruh, se prakticky denně na dálnici ve špičkách tvoří kolony. A rozhodně ne pětiminutové.

Lidmi vyznačená objížďka, o které se zmínila Vlčková, navádí řidiče na místní komunikaci. Ta spojuje Komořany s rousínovskou místní částí Čechyně. Jenže vrátit se z ní zpět na hlavní silnici je s ohledem na další práce v Rousínově dost obtížné. „O této zkratce vím, ale nikdy jsem po ní nejel. Pokud tam nejsou zákazové značky, může se využívat," zmínil Gardelka.

Oficiálně cestu jako objízdnou trasu ovšem nikdo neurčil. Podle všeho si na sebe Komořanští tak trochu upletli bič. „Ty šipky jsme tam dali my a ještě pár místních. Větší provoz u domu nám příliš nevadí, nějak to už skousneme. Chtěli jsme pomoci řidičům, kteří vůbec netušili, kudy mají uzavírku objíždět. Na křižovatkách úplně chybí značky. Jezdí tady teď i kamiony a těžká zemědělská technika. A ve špičce pak auta někdy stojí v dlouhé koloně, než se jim podaří najet na rousínovský průtah," poukázal obyvatel Čechyně Roman Štrajt.

Podle rozhodnutí, které vydal odbor dopravy ve Vyškově, by ve směru z Rousínova na Vyškov měla auta do tří a půl tuny jednosměrně využívat místní cestu v Komořanech. Nezřídka se ovšem stává, že do ní najíždí auta z protisměru. Ty nákladní nad tři a půl tuny jedoucí na Vyškov pak mají Komořany zcela minout a projíždět Habrovany, Nemojany a Lulčí a poté zpět na silnici II/430.

V opačném směru se nákladní auta mají podle úřadu uzavírce vyhýbat přes Dražovice a Letonice, za kterými se napojí na silnici I/50. Auta do tří a půl tuny a autobusy pak mají využívat místní komunikaci v Komořanech.

Podle cestářů jdou práce v Komořanech podle plánu a 30. září skončí. Zároveň se tím uzavře velká rekonstrukce silnice II/430 mezi Rousínovem a Tučapy, o které se mluvilo několik posledních let. „Na jedné straně lidé nadávají na stav silniční sítě, a to ve většině případů oprávněně, a na druhé straně se zlobí, že je opravy omezují," glosoval Gardelka.

Autor: Adam Hrbáč

3.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vizualizace připravované lázeňské zóny v Pasohlávkách na Brněnsku.
7

Čínské lázně v Pasohlávkách? Součástí bude české léčebné centrum

Prezident Miloš Zeman
AKTUALIZOVÁNO
29

Bojkot Zemana: krajští zastupitelé za TOP09 a Žít Brno prezidenta nepřivítají

Řidič narazil do stromu a vyletěl z auta. Zraněním na místě podlehl

Brněnsko - Smrtelnou dopravní nehodu řešili v pondělí policisté mezi Syrovicemi a Vojkovicemi na Brněnsku. Krátce po poledni tam sedmapadesátiletý muž sjel s osobním autem ze silnice a narazil do stromu. Na následky zranění na místě zemřel.

Kometa startuje letní dřinu a vymění tenisky za brusle

Brno – Zhruba před měsícem křepčili po brněnském ledě s pohárem pro vítěze extraligy. Teď už hokejisté Komety zahájili letní přípravu na nadcházející ročník a hned po 35 dnech nazují brusle. V pondělí se sešli a ve středu už je čeká dřina na ledě. „Je to novinka. Žádné běhání v lese, místo toho půjdou kluci na brusle," říká asistent kouče Komety Kamil Pokorný.

Kvůli zpopelnění cestují zesnulí i na druhý konec země, říká ředitel pohřební služby

Brno /ROZHOVOR/ – Až stovky kilometrů převáží pohřební služby těla zesnulých, pokud se pozůstalí rozhodnou pro jejich kremaci. Mnohé pohřební služby totiž mrtvé spalují v krematoriích na druhém konci republiky. „Nikde není řečeno, že zpopelňovat mrtvé musíme v nejbližším krematoriu. Podstatné ale je, aby s tím pozůstalí souhlasili," říká ředitel jedné z brněnských pohřebních služeb Pavel Cajzl.

AUTOMIX.CZ

Škoda zvažuje sporťák inspirovaný legendárním "erkem". Jak by mohl vypadat?

Česká automobilka Škoda v minulých letech získala pověst výrobce především praktických vozů, které nabízejí řadu chytrých nápadů. V poslední době se ale značka snaží také působit emotivně. I proto zvažuje sportovní auto, které bude inspirované legendárním kupé 110 R ze 70. let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies