VYBERTE SI REGION

Znojmu vadí reklamní poutače

Znojmo  – Znojemská radnice pod vedením starosty Vlastimila Gabrhela vyrazila do boje proti reklamním poutačům hyzdícím centrum města. Podle opozice nejde však o nic nového a pokyny k označování budov a umísťování propagačního zařízení existují již od roku 2008. K aktivitě radnici zřejmě vyburcovala plachta, informující o prodeji nemovitosti, která visí na jednom z domů na Horním náměstí ve Znojmě.

4.1.2013 2
SDÍLEJ:

ilustrační fotoFoto: Denik

„Kouzlo městské památkové rezervace nemá být narušováno reklamními bannery a jinými propagačními zařízeními v takové míře, jako je tomu dosud. Jde totiž o vybranou část historického jádra města, které se může pochlubit původními budovami. Tyto skvosty by neměly být výrazněji narušeny stavebními zásahy z nové doby. Chráněny jsou přitom nejen stavby, ale i historický půdorys nebo panorama," nechala se slyšet v oficiální tiskové zprávě mluvčí města Zuzana Pastrňáková.

Ze zprávy vyplývá, že se vedení města rozhodlo pro zpřísnění podmínek pro vyvěšování nejrůznějších reklam. „Občané se mají více kochat dochovanými historickými budovami a ne reklamními poutači," dodal starosta města Vlastimil Gabrhel.

Žádného konkrétního zpřísnění podmínek si však není opozice vědomá. „Zastupitelstvo schválilo v prosinci minulého roku aktualizované pokyny pro umísťování reklamních zařízení, které jsou platné již od roku 2008. Nyní šlo pouze o aktualizaci a formální změnu názvu odborů. Nevím o žádném faktickém doplnění," poznamenal opoziční zastupitel Jiří Kacetl.

Jedním z důvodů, proč se začala radnice reklamními bannery zabývat, byla pravděpodobně plachta informující o prodeji, která visí na jednom z domů na Horním náměstí ve Znojmě.

„Pokyny odsouhlasila již minulá rada města a dodržují se již několik let. Osobně si myslím, že za reakcí radnice je právě nevzhledná cedule na domě, která rušila idylický ráz centru města zejména v době adventu," řekl památkář Jan Kozdas.

Centrum města bylo v minulých letech zaplevelené plastem a nevzhlednými řvoucími reklamními vývěskami. „Nyní je většina nezbytných propagačních nebo informativních tabulí již poměrně vkusných. Po prvotním naprosto přirozeném reptání se vlastníci nebo provozovatelé domů v centru města s ustálenými pravidly smířili. Já osobně jsem ve velkých rozpacích z plachet realitních kancelářích, informujících o prodeji a hlásajících do světa telefonní číslo," podotkl památkář.

Dle pokynů schválených radnicí by přitom textilní reklamní zařízení nebo velkoplošné upoutávky měly být umístěny na vyhrazených místech se souhlasem oboru investic a správy nemovitostí města Znojma.

„Město bude postupovat nyní s větším důrazem a případné nové poutače povolovat s ještě větší obezřetností," poznamenala mluvčí města Znojma.

Autor: Ilona Pergrová

4.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Betlémské světlo dorazilo do Brna. V neděli si pro něj lidé přijdou na Petrov

Brno – Jihomoravští skauti dovezli v sobotu večer do Brna Betlémské světlo. Do Evropy jej od osmdesátých let vozí letadlem z izraelského města.

Perníkový betlém? Snad nám ho děti na mši nesní, doufá žena organizující pečení

Vranovice – Zvedne vyzvánějící mobil a říká: „Pečení betlému? Není problém." Pětadvacetiletá Magdalena Vybíralová ve Vranovicích na Brněnskem organizuje vznik betlému, jenž bude celý z perníku.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies