VYBERTE SI REGION

Znojmu vadí reklamní poutače

Znojmo  – Znojemská radnice pod vedením starosty Vlastimila Gabrhela vyrazila do boje proti reklamním poutačům hyzdícím centrum města. Podle opozice nejde však o nic nového a pokyny k označování budov a umísťování propagačního zařízení existují již od roku 2008. K aktivitě radnici zřejmě vyburcovala plachta, informující o prodeji nemovitosti, která visí na jednom z domů na Horním náměstí ve Znojmě.

4.1.2013 2
SDÍLEJ:

ilustrační fotoFoto: Denik

„Kouzlo městské památkové rezervace nemá být narušováno reklamními bannery a jinými propagačními zařízeními v takové míře, jako je tomu dosud. Jde totiž o vybranou část historického jádra města, které se může pochlubit původními budovami. Tyto skvosty by neměly být výrazněji narušeny stavebními zásahy z nové doby. Chráněny jsou přitom nejen stavby, ale i historický půdorys nebo panorama," nechala se slyšet v oficiální tiskové zprávě mluvčí města Zuzana Pastrňáková.

Ze zprávy vyplývá, že se vedení města rozhodlo pro zpřísnění podmínek pro vyvěšování nejrůznějších reklam. „Občané se mají více kochat dochovanými historickými budovami a ne reklamními poutači," dodal starosta města Vlastimil Gabrhel.

Žádného konkrétního zpřísnění podmínek si však není opozice vědomá. „Zastupitelstvo schválilo v prosinci minulého roku aktualizované pokyny pro umísťování reklamních zařízení, které jsou platné již od roku 2008. Nyní šlo pouze o aktualizaci a formální změnu názvu odborů. Nevím o žádném faktickém doplnění," poznamenal opoziční zastupitel Jiří Kacetl.

Jedním z důvodů, proč se začala radnice reklamními bannery zabývat, byla pravděpodobně plachta informující o prodeji, která visí na jednom z domů na Horním náměstí ve Znojmě.

„Pokyny odsouhlasila již minulá rada města a dodržují se již několik let. Osobně si myslím, že za reakcí radnice je právě nevzhledná cedule na domě, která rušila idylický ráz centru města zejména v době adventu," řekl památkář Jan Kozdas.

Centrum města bylo v minulých letech zaplevelené plastem a nevzhlednými řvoucími reklamními vývěskami. „Nyní je většina nezbytných propagačních nebo informativních tabulí již poměrně vkusných. Po prvotním naprosto přirozeném reptání se vlastníci nebo provozovatelé domů v centru města s ustálenými pravidly smířili. Já osobně jsem ve velkých rozpacích z plachet realitních kancelářích, informujících o prodeji a hlásajících do světa telefonní číslo," podotkl památkář.

Dle pokynů schválených radnicí by přitom textilní reklamní zařízení nebo velkoplošné upoutávky měly být umístěny na vyhrazených místech se souhlasem oboru investic a správy nemovitostí města Znojma.

„Město bude postupovat nyní s větším důrazem a případné nové poutače povolovat s ještě větší obezřetností," poznamenala mluvčí města Znojma.

Autor: Ilona Pergrová

4.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hrom do krupice. Domácí nesmüsli. Naložený kapr vedle sledě. Bar 4pokoje je prvním brněnským non-stop podnikem nabízejícím snídaně, obědy i večeře. Mění se jídelníčky, osvětlení, hudba i ceny – vždy podle hodiny, v níž lidé přijdou.
18

Čtyři pokoje, devět jídelníčků. Brno má nový proměnlivý bar

Pohlednou ofenzivní podívanou nabídli fotbalisté Zbrojovky divákům v jihomoravském derby zimní Tipsport ligy. Ve svém druhém duelu skupiny C zvítězili Brňané nad Znojmem 5:1.
10

Zbrojovka smetla v Tipsport lize Znojmo pěti góly, dvakrát se trefil Litsingi

Propadli se pod led. Záchrana? Hasiči házejí pytle nebo se plazí po žebřících

Brno /VIDEO/ – Topící se lidi vytahovali hasiči ve středu z ledové vody Brněnské přehrady. Nešlo však o bruslaře, kteří vjeli na příliš tenký led, ale o figuranty ve speciálních úborech, kteří do díry vysekané v ledu vlezli dobrovolně. Věděli totiž, že záchrana od kolegů, kteří se učili, jak tonoucího z vody zachránit, přijde téměř okamžitě. „První možnost je většinou házení speciálních pytlů, kterých se tonoucí chytí. Funguje to ale jen zhruba do patnácti metrů, málokdo dohodí dál," vysvětlil instruktor hasičů Alexandr Ficek.

Lucie prodělala přeměnu pohlaví, nyní o tom hraje divadlo

Brno – Už v mateřské škole si uvědomovala, že je ženou v mužském těle. Dala se na herectví, ale slýchávala: Musíš být víc hercem! Nakonec se Lucie Brychtová rozhodla k přeměně pohlaví, čímž však ztratila dosavadní herecké postavení. Na jeviště už s transsexuální diagnózou vstoupit nemohla. Rozhodla se tedy vtisknout svému příběhu divadelní tvar a vznikla v evropském kontextu ojedinělá inscenace Jsem žena. Její česká premiéra je ve středu od sedmi hodin večer v Buranteatru.

Stavební společnost OHL ŽS propouští zaměstnance. Řádově desítky lidí

Brno - Brněnská stavební společnost OHL ŽS, který byla v roce 2015 v půlmiliardové ztrátě, propouští zaměstnance. Řádově jde o desítky lidí. Firma zeštíhluje i svoje vedení, od ledna má novou organizační strukturu. Společnost také mění svoji strategii a chce se více zaměřit na tuzemsko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies