VYBERTE SI REGION

Sběrači kovů odvezli do sběrny starou lokomotivu

Hrušovany u Brna - (AKTUALIZOVÁNO) Kriminalisté na Brněnsku zatkli dva muže, kteří ukradli několik tun železa.

12.5.2008 2
SDÍLEJ:

Ukradená lokomotiva Ls 150.Foto: Policie ČR

Dvojici zlodějů, které v uplynulých dnech začal policejní komisař stíhat z trestného činu krádeže, hrozí maximálně tři roky vězení. Muži se nepochybně zapíší do historie zločinu kriminálky na Brněnsku. Ukradli totiž lokomotivu. Rozřezali ji na kousky a prodali ji ve sběrně druhotných surovin. Za několikatunový stroj získali devadesát tisíc korun.

Majitelem rozřezané lokomotivy je jedenačtyřicetiletý fanoušek mašinek z Brna. Loni v prosinci se chtěl pochlubit svým kamarádům s lokomotivou, kterou už před několika lety koupil jako zcela nepojízdnou, a kterou si postupně opravoval, aby s ní nakonec mohl opět vyjet. Když ale otevřel provizorní depo, jeho kovová chlouba na kolejích nestála.

„Brňan měl lokomotivu typu Ls 150 zaparkovanou v areálu jedné firmy v Hrušovanech u Brna. Stroj už měl zrekonstruovaný a čekal jenom na doklady,“ řekl mluvčí policie Brno-venkov Aleš Mergental. Hodnota ukradené lokomotivy je podle odhadu policie bezmála tři sta tisíc korun.

Zatímco majitel mašinky čekal na doklady, zálusk na ni dostali zlodějíčci. Opuštěné lokomotivy si všimnul čtyřiačtyřicetiletý muž, který se společně s o rok mladším komplicem rozhodl, že takovou spoustu kovu nějak zužitkuje. Na začátku loňského října plán výměny kovu za peníze dvojice zlodějů uskutečnila.

„Muži vytáhli párem koní lokomotivu z pod přístřešku na volnou plochu. Pracovníkům najaté firmy pak řekli, ať ji rozřežou na kousky. Rozporcovanou lokomotivu naložili a odvezli do brněnské sběrny, kde za kusy kovu dostali přes devadesát tisíc korun, o které se pak rozdělili,“ popsal husarský kousek zlodějů kovů kriminalista, který se případem zabýval.

Kovové rekordy

Sběratelé kovů se při svém řádění nezapotili poprvé. Loni například tišnovští policisté vyšetřovali krádež traverz, které na menší kousky rozřezával sedmatřicetiletý muž z Nedvědic na Brněnsku. Přes dvě tuny hliníku zase ukradl neznámý pachatel ze sběrny v Tišnově. Smotané hliníkové pásy ležely několik měsíců v zadní části areálu. Dírou v plotě je zloděj postupně odnášel pryč a podle policie kov zřejmě měnil za peníze v jiné výkupně druhotných surovin.

Rekordmanem v hmotnosti ukradené věci je však bezesporu vlakvedoucí z lokomotivního depa v Havlíčkově Brodě. „V roce 1995 sebral tři parní lokomotivy a prodal je pražskému Kovošrotu za více než osm set tisíc korun. Lokomotivy připojil k elektrické lokomotivě a bez povolení projel trať z Havlíčkova Brodu až do Prahy. Trestní stíhání pachatele ale pro nedostatek důkazů policie zastavila,“ vzpomenul na rekordmana bývalý kriminalista Miloslav Jedlička. Podle něj je předmětem zájmu i jiný majetek drah. „Plných tři a půl kilometru kolejnic kdosi ukradl například na trati Litvínov-Jiřetín. Ztracených kolejí si všiml pozorný člověk, který své zjištění oznámil policii,“ dodal Jedlič.

Autor: Veronika Žižlavská

12.5.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Odstřelená katedrála a další zločiny rudého ateismu

Měl to být nejviditelnější triumf komunistického ateismu nad náboženstvím. Přesně před 85 lety – 2. prosince 1931 – zbořil Stalinův sovětský režim pravoslavnou katedrálu Krista Spasitele v Moskvě.

V Králově Poli opraví nádraží. Náklady se vyšplhají na téměř dvě miliardy korun

Brno /FOTOGALERIE/ – Růžové oprýskané zdi a zanedbaná autobusová nástupiště nyní vítají cestující, kteří z vlaku vystoupí na nádraží v brněnském Králově Poli. Změnit se to má po roce 2020. Správce železnic chce opravit koleje i výpravní budovu, město okolí nádraží.

Kamery ve městech? Pozor na ztrátu soukromí, varuje expert

Jižní Morava - Pomáhají policistům v chytání zločinců, strážníkům v ochraně lidí před kapsáři a třeba i brněnskému dopravnímu podniku a Brněnským komunikacím při rychlém řešení kolapsů. Zároveň ale vyvolávají otázky ohledně možnosti jejich zneužití. Řeč je o kamerových systémech, které čeká modernizace ve většině velkých jihomoravských měst.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies