Veteránské auto Škoda 100, které si jedenašedesátiletý Ivo Koukol vzal na opravu od známého, zmizelo před týdnem z parkoviště v brněnské Dřevařské ulici. Dělníci, kteří tam opravovali domy, později potvrdili fanouškovi starých aut, že pro škodovku přijela v poledne odtahová služba. V ulici bylo blokové čištění.

Koukol tvrdí, že auto odtáhla soukromá firma Černý neprávem. „V ulici stojí desítky aut. Odtáhli jen moje. Proč? Má historickou hodnotu a dá se dobře prodat,“ myslí si Koukol. V odtahu vidí také souvislost se šrotovným. Okamžitě podal trestní oznámení na neznámého pachatele, který měl před jeho domem auto ukrást. Viní strážníky i magistrát.

„Lidé podléhají mýtu, že při blokových čištěních odtahují auta strážníci. Na to si však najímá soukromé odtahové služby úřad příslušné městské části,“ vysvětlila mluvčí brněnských strážníků Denisa Kapitančiková.

Vedení soukromé brněnské odtahové služby si stojí za svým. Firma musí odtáhnout každé auto, které brání blokovému čištění. „Pokud pan Koukol říká, že jeho auto stálo správně, neměli jsme důvod je odtáhnout. Lidé si často vymýšlejí a obviňují nás, že jsme auto odvezli neprávem,“ řekl šéf odtahovky Zdeněk Černý. Vzkázal, aby Ivo Koukol s vyzvednutím auta neotálel. Denně totiž zaplatí sto devatenáct korun.

Zajímavá nabídka

Za několik minut volal Černý zpět do redakce a vyslovil nabídku. „Majitel auta zaplatí odtah, což je nejvýše tisíc pět set korun. Na parkovném se dohodneme. O auto se staráme, i když má hodnotu asi tisícikoruny,“ řekl Černý. Současně potvrdil, že škodovka stojí na odtahovém parkovišti v Jihlavské ulici. Podle něho si majitel nevšiml dodatku tabulky blokového čištění.

Dodatek obsahuje upozornění, že majitel auta musí přeparkovat v případech, kdy brání blokovému čištění, údržbě cesty, chodníku nebo plánovanému ořezávání větví. „Nic takového jsem neporušil. Auto parkovalo řádně na místě, kde stály jen dva sloupy. Kolem by projela tři nákladní auta,“ tvrdí Koukol.

Podle Hedviky Škaroupové z Brněnských komunikací musí auta při blokovém čištění opustit také některá parkoviště nebo parkovací zálivy. „Lidé si často tabulky nepřečtou a pak mají problémy. Na silnicích děláme spoustu oprav, musí být průjezdné,“ zdůraznila Škaroupová.

Odtahová služba také může odvézt auto, které v ulici delší dobu chátrá. To Koukol, jemuž známý svěřil škodovku k opravě, odmítá. „Auto s vyměněným výfukem bylo čerstvě natřené. Mělo také registrační známku i povinné ručení. Opravoval jsem ho v souladu s protikrizovým programem ČSSD, který vyzývá k údržbě starých aut,“ brání se Koukol. Chystal se prý do škodovky pořídit i nové čalounění a kliky dveří.

Teď chce vrátit auto zadarmo na původní místo a má i další požadavky. „Požaduji náhradu škody pět tisíc korun za náklady a ohrožení zdraví i života. Jsem totiž po operaci srdce,“ řekl Koukol. Je přesvědčený, že spor s magistrátem vyhraje.