VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Získali 45 milionů. Za neexistující reklamy

Brno – Dvojice mužů v úterý podruhé stanula před soudem kvůli podvodu za čtyřicet pět milionů korun. Peníze měli získat za to, že fakturovali čtyřiatřiceti firmám peníze za reklamu, kterou nikdy nerealizovali. Soudce vyslechl čtyři svědky, kteří byli klienty obžalovaných a případ odročil.

20.10.2009 1
SDÍLEJ:

Rostislav Kračmar u brněnského soudu.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Svědci si na jednání s dvojicí mužů většinou nevzpomínají. Od Rostislava Kračmara a Aleše Adámka (na spodní fotografii) chtěli pomoci s propagací různých firem v roce 2002 a 2003, kdy mělo k podvodům docházet. „Za reklamu na fotbalové utkání jsem zaplatil dvacet tisíc. Kdo reklamní plachtu vyvěsil, ale nevím. Nevzpomínám si, jestli někdo vyfotil, kde pak reklama visela,“ řekl jeden ze svědků, Josef Petrásek.

Podle obžaloby totiž muži firmám předkládali zfalšované fotky z míst, kde měli reklamy umístit. „Znalci potvrdili, že se jednalo o fotomontáž, kterou klienti neodhalili. Žili v dojmu, že se jejich billboardy opravdu objevovaly na mnoha fotbalových a golfových turnajích, veletrzích a módních přehlídkách v Brně i dalších městech,“ vysvětlil taktiku mužů státní zástupce Rudolf Misák.

Svědkyně Lenka Kuparowitzová však tvrdila u soudu opak. „Naše firma vyrábí luxusní hodinky a Kračmar nám dobře poradil. Řekl, že reklama je o psychologii a lidské závisti. Využili jsme tedy českých celebrit, které pak naše zboží propagovaly na různých plakátech. Ty visely na plesech a významných akcích,“ vychvalovala Kračmara podnikatelka.

Oba muži se brání tím, že se pouze ztratila fotodokumentace svědčící v jejich prospěch. „Policie se případem začala zabývat na základě vlastního podezření, žádná z podvedených firem si nestěžovala. Ani nyní se většina firem necítí podvedená. Náhradu škody většinou nepožadují,“ popsal zvláštní situaci státní zástupce Misák.

Soudce Aleš Novotný po výslechu svědků přečetl některé části soudních spisů a případ odročil na konec listopadu.

Autor: Andrea Žáčková

20.10.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Sto let republiky oslaví Brno výstavami

Brňané v Líšni v parku pod zastávkou Masarova v neděli slavnostně zahnali zimu.
20

OBRAZEM: Brňané zaháněli zimu a upalovali čarodějnice

Záchytné parkoviště? V Bílovicích jsou pro

Bílovice nad Svitavou - Už za několik let by lidé, kteří dojíždějí směrem ze severu do Brna, mohli odstavit auta na záchytném parkovišti v Bílovicích nad Svitavou a dál pokračovat vlakem. V centru města by nemuseli složitě hledat parkovací místo. „Záchytné parkoviště vítám. V blízkosti nádraží nedávno vzniklo padesát parkovacích míst a často je tam plno," uvedl starosta Miroslav Boháček.

AKTUALIZOVÁNO

Nehody na D1: šest vybouraných vozidel a šest zraněných

Brněnsko – Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu dodávka sjela do svodidel a otočila se na bok. Při havárii, která se stala před tři čtvrtě na čtyři ráno, se zranilo šest cizinců. Událost omezila provoz v obou směrech dálnice. „Na místo vyjeli hasiči z Rosic a Velké Bíteše, kteří raněné posádce poskytli první pomoc. Poté místo zásahu osvětlili a zajistili proti požáru," popsal postup hasičů jejich krajský mluvčí Jaroslav Mikoška.

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Jižní Morava /ROZHOVOR/ - Internetový fenomén Modrá velryba, který skrze sérii úkolů, jež mohou vést až k sebevraždám, ovlivňuje děti a teenagery, se objevil i v České republice. Tvrdí to policisté, konkrétní případy ale nechtějí zveřejnit. Medializace fenoménu, který mezi lidmi vyvolal velký ohlas, nebyl dobrý krok podle jihomoravské policejní koordinátorky prevence Zdeňky Procházkové. „Už je to moc nafouknuté. Podobná nebezpečí jsou na internetu pořád, jen se pokaždé jinak nazývají," tvrdí.

Brno v roce 2050? Podobu určí obyvatelé i akademici

Brno - V Brně je na 350 tisíc obyvatel. Za třicet let jich může být o 50 tisíc méně. Radní se rozhodli shromáždit data o obyvatelstvu, dopravě a dalších oblastech, aby pomocí nich vytvořili Strategii Brno 2050.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies