VYBERTE SI REGION

Brno 2030 bez R43: plus deset tisíc aut

Jižní Morava /AKTUALIZOVÁNO, VIDEO, VIZUALIZACE/ - Ředitelství silnic a dálnic vytvořilo studii intenzity dopravy na Brněnsku v roce 2030. Pokud do té doby nevznikne R43, městem projede o deset tisíc aut víc než teď.

22.4.2009 28
SDÍLEJ:

Prezentace - silnice R43 - průtah Bystrcí.Foto: Magistrát města Brna

Silnicí smrti nazývají řidiči tah I/43, který vede z Brna do Svitav. Má jej nahradit bezpečnější rychlostní silnice R43. Její stavba je však v nedohlednu. Mimo jiné proto, že pořád není jasné, kudy povede.

Podle studie Ředitelství silnic a dálnic je ale nutné, aby R43 vznikla do roku 2030. Pokud ne, městem denně projede o deset tisíc aut víc než při současném provozu. Studie posuzuje dvě varianty trasy silnice – jednu přes Bystrc, druhou přes Boskovickou brázdu. A pro srovnání další zcela bez R43.

„Ze srovnání předpokládaného vývoje intenzity dopravy vyplývá, že jedině R43 vedená přes Bystrc může zásadně ovlivnit počet aut na městském okruhu. I na severu Brna,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic České republiky Martina Vápeníková.

Podle propočtů projede velkým městským okruhem v roce 2030 přes šedesát tisíc aut. Pokud však bude stát R43 a povede přes Bystrc, bude jich o deset tisíc méně. Cesta přes Boskovickou brázdu okruhu odlehčí jen o čtyři tisíce.

Náměstek brněnského primátora za Stranu zelených Martin Ander ale dál trasu přes Boskovickou brázdu západně od Brna prosazuje. Je prý v některých ohledech výhodnější než bystrcká verze. „Každá z možností má své plusy a minusy. Vedení silnice Boskovickou brázdou uleví dopravě v Bystrci i Bosonohách. Pomůže i dálnici D1,“ upozornil Ander. I z nové studie vyplývá, že bystrcká varianta zatíží dálnici D1 u Brna asi třiašedesáti tisíci auty denně. Boskovická jen devětapadesáti.

Ander tedy dál podporuje tuto variantu. „Na rozdíl od Ředitelství silnic a dálnic považuji Bystrc za součást Brna. A obchvat má vést mimo město,“ zdůraznil Ander.

Přípravu stavby nyní brzdí hlavně ministerstvo životního prostředí. Na konci minulého roku totiž vrátilo kraji dokumentaci připravované stavby k dopracování.

„Problémy jsou se dvěma úseky. U boskovické varianty chybí posouzení vlivu na životní prostředí v oblasti od D1 ke Kuřimi. A u úseku od Svitávky ke Starému Městu zase úplně chybí variantní řešení, které podle zákona v dokumentaci být musí,“ vysvětlil minulý rok důvody vrácení dokumentace kraji mluvčí ministerstva životního prostředí Jakub Kašpar.

Až s vyjádřením ministerstva může krajský úřad připravit dokumentaci pro územní rozhodnutí. Přepracování celou akci zbrzdí o několik let. „Pochopitelně se budeme snažit přípravu co nejvíce urychlit. Silnice totiž odvede kamiony z obcí, které leží v okolí současné I/43. Od toho si slibujeme především mnohem méně nehod v okolí Kuřimi, Lipůvky a dalších měst a vesnic,“ podotkl jihomoravský radní a vládní zmocněnec pro výstavbu rychlostních silnic R43 a R52 Milan Venclík.

Do doby, než bude nová silnice stát, chce kraj opravit na stávajícím tahu do Svitav ta nejnebezpečnější místa.

Čtěte komentář: R43: hned! A západněji

Autor: Michal Kárný

22.4.2009 VSTUP DO DISKUSE 28
SDÍLEJ:

Kníničská Panna Marie? Řezbář ji vyřezal motorovou pilou

Brno /FOTOGALERIE/ – Zvuk motorové pily slyšeli v neděli dopoledne lidé z brněnských Kníniček. Před místní mateřskou školou totiž započal letošní advent v městské části. Jedním z největších lákadel programu byla řezbářská show, při níž řezbář vytvořil postavu Panny Marie.

Nehod motorkářů ubylo. Jsou lépe připravení, tvrdí odborník

Jižní Morava – Devět životů vyhaslo od začátku roku při nehodách motocyklů na silnicích v Jihomoravském kraji. Oproti loňsku je to o jednoho mrtvého méně.

Dokončují nové kluziště v Řícmanicích. Dostane ho obec

Brno – Na nové ledové ploše se projedou řícmaničtí zájemci o bruslení už po Novém roce. Plánované kluziště dělníci v současnosti dokončují. Mimo zimní sezonu poslouží prostor jako víceúčelové hřiště pro volejbal, fotbal, badminton, tenis a další sporty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies